Gå til innhold

Jeg vil bare ha et bra liv : (

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mente, hvordan merker man forskjell på en ren og uren ånd?

Du gjennkjenner Jesus Kristus i den kristne personligheten du snakker med. Akkurat som du gjennkjenner djevelen i den ukristne personligheten du snakker med.

Lenke til kommentar

Så ren = kristen?

Så fremt den kristne renser seg (åndelig) er han ren. (har en ren ånd)

NT > Enhver som har dette håp til ham, renser seg, slik Kristus er ren.

Hva innebærer det å rense seg?

Å bli kvitt sine synder (sin skyld)

NT > Men dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig, så han tilgir oss syndene og renser oss for all urett.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Et spørsmål. Er det ikke litt frekt av Jesus å forlate deg for dine synder? Jeg mener, hvis du trådde på Jesus sine tær så kan han som den fornærmede part si at det går fint og at du ikke trenger å være lei deg. MEN, er det ikke litt frekt av Jesus å påstå at du er fri for synder du gjør på ANDRE? Mens synder du gjør på han (spotting osv) betyr at du har 1-veis billett til helvete.

Er ikke den eneste gjerningen til Jesus å gi disse en form for moralsk ansvarsfraskrivelse, et slags "Get out of jail card"? Og er ikke nettopp denne moralske ansvarsfraskrivelse noe av skylden for all jævelskapen som har blitt utført i Guds navn?

Jesus er frelsen for de onde og de svake som ikke fortjener frelse. Mordere, voldtektsmenn, ranere, mishandlere osv osv.

For å si det sånn, hadde disse svake og onde vært gode ville vi ikke trengt Jesus i det hele tatt. Ikke at vi gjør det uansett.

Endret av Bloodwake
Lenke til kommentar

Jesus er frelsen for de onde og de svake som ikke fortjener frelse. Mordere, voldtektsmenn, ranere, mishandlere osv osv.

Syns du ikke alle bør få en ny sjanse ? Eller er du for evig pine ?

Jeg er for evig pine for voldtektsmenn, mordere og misshandlere! Om ikke du er det, er det noe prinsippielt feil med deg, kristen eller ikke kristen!

Lenke til kommentar

Evig pine er kristne sitt våpen mot de som ikke følger deres vrangforestilling. Heldigvis er ikke evig pine eller evigheten generelt noe stort problem for meg siden jeg ikke tror på det vaset. Herregud, tenk å måtte leve til evig tid i en så ond gudommelighets varetekt. Min lettelse for å slippe dette må være ekvivalent med de kristnes følese av frelse.

Lenke til kommentar

Ok IHS, dersom du gjentatte ganger blir sodomisert av en 2 meter mann med klumpfot og elveblest, altså mange ganger mot din vilje, vender du den andre kinnet til dersom han klarer å finne jesus og bli ren igjen? Fordi det du sier er at dersom voldtektsmenn finner jesus og havner i samme båt eller ark som deg så må du faktisk "elske din neste"... Han fortjener vel ikke evig pinsel dersom han elsker jesus og blir venn med han?

Lenke til kommentar

Evig pine er kristne sitt våpen mot de som ikke følger deres vrangforestilling. Heldigvis er ikke evig pine eller evigheten generelt noe stort problem for meg siden jeg ikke tror på det vaset. Herregud, tenk å måtte leve til evig tid i en så ond gudommelighets varetekt. Min lettelse for å slippe dette må være ekvivalent med de kristnes følese av frelse.

Ja tror du Hitler slapp unna med selvmordet sitt ? Tror du det er så enkelt ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Ja tror du Hitler slapp unna med selvmordet sitt ? Tror du det er så enkelt ?

Hmmm, han var jo på lag med gud han, gud sender jødene til helvete og hitler gjorde det på sin måte. Dersom hitler også ba litt på gutterommet og angret sine synder er det vel ikke helt umulig at han chillern med gud oppi skyene?

Lenke til kommentar

Kunne Hitler bli tilgitt av gud?

Ja dersom han hadde vedkjent seg sin skyld og angret over det han hadde gjort. Noe han imidlertidig ikke gjorde. Spørsmålet var, slapp han unna ? Eller kan det være en bit til av den historien ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...