Gå til innhold

Jeg vil bare ha et bra liv : (

Anbefalte innlegg

Gud er hjernevask for svake mennesker mente du vell.?

Du er ikke svak ?

Kjærlighet handler ikke om hva det er, men hvem som gir deg den. Ergo, gud er irrelevant.

Ingen har større kjærlighet enn Jesus Kristus (Gud)

Nope, ser på meg som en sterk person :) Har ingen behov for og følge en form for lite logisk religion.

Gud har ingen kjærlighet, han eksisterer kun i hodet ditt :)

Guds kjærlighet stråler utifra Jesus Kristus.

Alle tror de er sterke inntil et vist punkt.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som når du, en vakker dag trenger akutt hjelp av medisinsk personell?

Hvem vil du prioritere å be om hjelp da? Hvor sterk er du i troen da?

Fysisk elle psykisk ?

Jesus er død, og Gud finnes ikke.

Jesus Kristus lever i alle de kristne.

Lenke til kommentar

Fysisk elle psykisk ?

Når det gjelder akutt hjelp for din psyke er jeg redd vi allerede er for sent ute. Jeg mente selvfølgelig fysisk.

Men bare du å vri deg unna.... PS. Du inviterer til harde tak i debatten og det skal du få når du ikke er villig til å besvare argumenter direkte. :nei:

Lenke til kommentar

Kan jeg snakke med denne jesus?

Jepp, men du må virkelig virkelig virkelig tro du prater med han også. Altså, du må overbevise deg selv om at han prater til deg. Hvis han ikke prater til deg, så se etter tegn etter at du har bedt en bønn til han! Ett eksempel: Hvis du ber en bønn men ikke får svar, så kan det hende at han svarer med feks ett knirk i veggen, da vet du at han har hørt deg og svarer på denne måten! Du må bare virkelig lete etter tegn så finner du de :)

Er man skikkelig overbevist så funker det meste som tegn vettu :)

Lenke til kommentar

Fysisk elle psykisk ?

Når det gjelder akutt hjelp for din psyke er jeg redd vi allerede er for sent ute. Jeg mente selvfølgelig fysisk.

Det var vel de kristne som startet de første sykehusene og barnehagene.

Lever han ikke i de som ikke er kristne?

Nei i dem dominerer verdens ånd

Lenke til kommentar

Ja, Han lever i de kristne.

Æsj... Og jeg som syntes det var ekkelt å vite at Geir Børresen hadde vært inni labbetuss... :sick:

Si det der ikke er sant da!

@The Metal God:

Glimrende kommentar! Godt at et nytt tastatur ikke koster så mye etter å ha fylt det med kaffe... :D he he. Ellers hadde du skyldt meg et... ;)

Lenke til kommentar

Syntes religion er morsomt!

Har 100% forståelse for at mange mennesker velger å tro, men skal man snakke åpenlyst om det blir de jo motbevist på litt for mange punkter til at jeg kan støtte teorien om en Gud!

Vil også starte med å si at jeg har respekt for religion, men stiller med 100% utenforstående til det, og syntes personlig for meg og mitt liv, at det er noe unødvendig vrøvl!

Jeg lever et like flott liv som alle kristne, og har like mye flaks, uflaks, gode og dårlige dager som de har.

Så nevnt over at bønnesvar ville lede til tegn... Det er ikke en nyhet at den som leter, den finner. Vil du se et tegn, kan du tolke hva som helst som et tegn. Dette er ikke nødvendigvis styrt av noen andre enn faktoren som forårsaket det.

Det er klin umulig å overbevise/så tvil i sta kristne, men har møtt flere som er veldig åpne for debatt og syntes det er morro å argumentere/dele synspunkter.

Det beste argumentet hittil, som jeg bare måtte føye meg for, er: "Det bare er sånn"

Tidenes mest irriterende utsagn, men det passer så bra på religion! Det handler om noen som har overbevist seg selv om at noe finnes, og i deres hoder, gjør det altså dette!

Legge til et quote JEG syntes passer bra inn:

"When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion."

- Rober Pirsig i boken "Lila"

Til trådstarter: Dette emnet var dømt til debatt!

"You can't argue with reason" passer på alle utenom de sinssvake og de religiøse! :)

Syntes du burde prøve å leve uten religion jeg! Da har du ingen andre enn deg selv å skylde på når ting går dårlig, men heller ingen andre å takke når det går bra :) Fin livsfilosofi ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...