Gå til innhold

Jeg vil bare ha et bra liv : (

Anbefalte innlegg

Og er det ikke litt rart og tenke at alt ble til av et smell? :roll:

Ja, om du spør meg: like latterlig som å tro at eksplosjon i en flyfabrikk kan skape en Airbus A380 klar for avgang!

RWS, det er ikke alle som er like sterke som deg som klarer deg perfekt på egenhånd. Dere må bare gjøre narr av oss kristne som må bruke Gud som krykke, mange av oss har nemlig erkjent det selv at vi bare er svake, syndige mennesker som er avhengige av Gud og ikke klarer å fikse alt selv! For meg tror jeg livet ofte ville vært en håpløs lidelse hvis jeg ikke hadde tryggheten i Jesus!

Og har noen tips til naturvitenskap jeg kan lese?

http://www.answersingenesis.org/

http://www.answersingenesis.org/media/video/ondemand

http://drdino.com/

Også må du ikke glemme Myagos hvor mye "Tvangskonvertering, vold,kriger, tortur og sensurere..." er blitt brukt for å utrydde de kristne og Bibelen uten hell.

Endret av jkrist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen bevis for slike kriger?

For øvrig vil jeg nevne at dersom du skal lese naturvitenskap, bør du lese religionsobjektiv naturvitenskap. Vitenskap og religion går ikke hånd i hånd.

Jeg tror absolutt ikke noen prøver å gjøre narr, hvertfall ikke på en seriøs måte. Det er bare for meg uforståelig at en ikke ønsker å finne sine egne svar på filosofiske spørsmål en stiller seg.

Det er også bra at du aksepterer at det finnes mennesker som fint kan leve uavhengig av religion, det er ikke alle kristne jeg har møtt som mener det.

Lenke til kommentar

Ja, om du spør meg: like latterlig som å tro at eksplosjon i en flyfabrikk kan skape en Airbus A380 klar for avgang!

Ingenting som ble til av ett smell!! Regner med at du sikter til big bang Jkrist? Jeg vet veldig lite om big bang, men jeg vet ihvertfall at det ikke smalt! Det sludderet du kommer med beviser èn ting, du vet ikke hva du prater om, noen har fortalt deg at du ikke skal tro på denne teorien! Iogmed at du også, flere ganger her på forumet viser at du har null kritisk tankegang så beviser det at du har slukt kristendommen og jesus rått uten å tvile. Hvem har hjernevasket deg? 4-5 år gamle unger begynner å tvile tilslutt på julenissen, de ser at ting ikke stemmer helt (gummimaske og falsk skjegg feks) og kommer til konklusjon om at det ikke finnes. Du gidder ikke engang å sjekke ut om det er gummimaske eller ikke.

Singularitetsterioen(big bang) er en teori om at alt kommer fra noe like stort som ett knappenålshodet.. Underlig? Ja, men når du ser på hvordan de har utarbeide teorioen så er det ikke så rart alikevel.. Universet utvider seg hele tiden, altså det blir større. Hvis du da spoler bakover vil det jo trekke seg sammen og da tror de at alt en gang var samlet på ett lite punkt, altså all masse i hele universet samlet på ett bittelite punkt! Så begynte det å utvide seg i voldsom fart og ble til vårt univers.

Syns ikke dette er lett å tro på jeg, men det er ihvertfall veldig mange mennesker som bruker veldig mye tid på å undersøke og forske på dette og de fleste er enig!

Er det mer logisk at en usynlig kar som forøvrig plutselig dukket opp, knipset med fingrene og lagde alt? Syns det høres utrolig enkelt ut gitt! Hvor kom isåfall han fra? Hvem skapte skaperen?

Helt til slutt: Jkrist, dersom man sprang en airbus fabrikk i lufta 10000 ganger hvert sekund i 14 milliarder år, kunne det ikke blitt en A380 klar for avgang?

Lenke til kommentar
Helt til slutt: Jkrist, dersom man sprang en airbus fabrikk i lufta 10000 ganger hvert sekund i 14 milliarder år, kunne det ikke blitt en A380 klar for avgang?

Nei av en eksplosjon blir det uansett bare ødelagt kaos. Det må være en intelligens bak som styrer det hele! Så ved eksplosjon i en flyfabrikk tror du altså det er en bitteliten sjanse for at en A380 klar for avgang står der etterpå?

Lenke til kommentar

Nei av en eksplosjon blir det uansett bare ødelagt kaos. Det må være en intelligens bak som styrer det hele! Så ved eksplosjon i en flyfabrikk tror du altså det er en bitteliten sjanse for at en A380 klar for avgang står der etterpå?

Vi kan bruke ett utrykk dere kristne liker så godt; evigheten. Si man sprang denne fabrikken i en evighet i raten jeg foreslo over, til slutt ville det stått en airbus der ja... Hva vil du definere det som var før universet kom til? Evigheten....

Edit: Ser at du glatt overså resten av innlegget mitt, igjen...

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Men dere, la oss si det ikke finnes en gud. ^

Hva var før alt?

Hva er utenfor verdensrommet, slutter det "svarte hullet en plass"?

Dette er et problem du uansett vil støte på. Å si gud skapte universet tar deg like langt, ettersom gud da må ha oppstått fra ingenting. Da er det en enkel løsning: Vi VET universet eksisterer, kan du si det samme om Gud? Så hvor kom Gud fra hvis han skapte universet?

Selv om å si at universet oppstod fra ingenting ikke er noe bra svar, så er det verre å si at gud oppstod fra ingenting og skapte universet.

Lenke til kommentar

Og ingen sier at universet oppsto fra ingenting.

GeirGrusom er inne på noe her. Hvis du har følgende forslag:

Gud skapte universet, universet ble til, hvor Gud kom fra er et spørsmål en ikke kan svare (alternativt Gud har alltid vært).

Universet ble til, hvor universet kom fra er for øyeblikket et spørsmål en ikke kan svare (alternativt universet har alltid vært, i en form eller annen, eller oppsto som et resultat av en tidligere "noe").

Problemet med det tidligere "noe" er at det som er utenfor vårt univers ikke nødvendigvis eksisterer i vår versjon av naturlover. Vi kan dermed umulig spekulere på hva som er utenfor. Muligheten er endløse, en av de er en eller annen form for gud, men som sagt, det er ikke det snev av bevis på at det var en eller annen gud, og hvertfall ikke den Abrahamiske guden til jøder, kristne og muslimer. Du kan likesågodt påstå at det var en gullfarga pandabjørn som dreit og hele universet vårt, all materie og energi er et produkt av den store pandabjørnens gasser.

Du har INGENTING å bekymre deg for. Om det finnes en gud bryr han seg ikke om de patetiske smålige detaljene Bibelen forteller om. Lev et godt, moralsk liv. Ha frivillig sex med hvem du vil, bann så mye du vil. Om den hypotetiske skaperen av det store cosmos brydde seg om livet ditt, hadde han ikke tatt tid til ubetydeligheter. Gjør meg den tjenesten å se gjennom de YouTube kanalene jeg linket til tidligere (i en eller annen post, muligens denne). Dette er en prosess som kommer til å ta tid og DU trenger å gå gjennom dette, ingen andre. Det er mye enklere for deg selv og alle andre om du tar deg tid til å lese gjennom litteratur, se på filmer av personer som har drevet med denne slags debatt i ganske mange år. For all del, se begge sider. Se VenomfangX og Jezuzfreek777 på YouTube. Dette er vel de to mest populære kristne kanalene for tida og de reflekterer vel IHS' syn på mange måter.

Jezuzfreek: http://www.youtube.com/user/jezuzfreek777

VenomfangX: Fant akkurat ut at han hadde begått en slags form for forfalskning og ble tvunget til å ta ned kontoen :p. Fortsett og søk på navnet, du kommer til å finne videoer av han.

AronRa: http://www.youtube.com/user/AronRa

Thunderf00t: http://www.youtube.com/user/Thunderf00t

DonExodus2: http://www.youtube.com/user/DonExodus2

C0nc0rdance: http://www.youtube.com/user/C0nC0rdance

potholer54: http://www.youtube.com/user/potholer54

The Atheist Experience: http://www.youtube.com/user/theatheistexperience?blend=3&ob=4

Bare ta deg tid til å se gjennom dette. Det er nok andre her som sikkert har peiling på andre religiøse kanaler. Dette er blant de viktigste timene i ditt liv, ta deg tid!

Lenke til kommentar

Jeg håper dere vil svare i det nyeste innlegget mitt.

Der forklarer jeg presis åssen tanker jeg har.

Du må sørge for å følge med i de andre trådene også. Det er liten vits i å starte en ny tråd dersom du allerede har fått gode svar i en annen tråd.

Du må ikke falle for fristelsen å tro at du vil få en åpenbaring gjennom et svar i dette forumet uten at du selv fordyper deg i svarene.

Nå ser det ut at trådene blir infisert av usaklige debatter som følge av lite gjennomtenkte påstander, derfor kan det bli litt vanskelig å få oversikten. Problemet for deg er kanskje at mye av kildene er på et språk som du ikke behersker godt nok og da blir disse mer eller mindre meningsløse for deg?

Lenke til kommentar

Jeg skal se om jeg får dradd i gang en tråd på forumseksjonen for vitenskap og teknikk om dette temaet. Her er det jo håpløst å holde en fornuftig debatt gående med alle de fundamentale vrangforestillingene som finnes om livet på jorda. ( Selv om ikke alle debattanter er like kunnskapsløse ). Religion og kunnskap kan gå hånd i hånd dersom man er åpen for det :)

Jeg er sikker på at de video-linkene du har fått av meg med Richard Dawkins ville vært svært godt forklarende dersom du hadde mestret engelsken skikkelig (jeg sliter litt selv med noen ord på tross av at jeg nærmer meg 40 ).

Denne serien husker jeg kjempegodt fra da jeg var barn/ungdom. Vet ikke om den har gått i reprise og du har sett den, men den var det vel som i bunn og grunn fortalte meg om evolusjon. Evolusjon i grunnskolen var mer eller mindre fraværende etter det jeg kan huske. serien jeg snakker om er:

Det var en gang et menneske

Det var en gang et menneske - Jorden & Menneskets historie. Flere episoder i rekkefølge.

Det var en gang et menneske - playlist

http://www.youtube.com/watch?v=7ZwzomvJUD4&feature=PlayList&p=F499A98DDD801328&index=0&playnext=1

NB! Denne er ikke korrekt på et vitenskapelig plan i dag, men vil gi deg en liten innføring i hva evolusjon innebærer. Jeg aner jo ikke hvor gammel du er og hva du vet fra før så det kan hende jeg skyter litt under mål her. Ha meg i så fall unnskyldt :)

Lenke til kommentar

Nå har faktisk Airbus 380 oppstått som et resultat av the big bang, på den eneste måten den KAN oppstå.

Det må jo tale FOR the big bang?

Skruer må skrus inn, og vind og eksplosjoner kan ikke gjøre det.

MEN vi vet at intelligent liv kan komme fra ikke-intelligent liv gjennom evolusjon, og vi vet at liv kan oppstå fra ikke-liv gjennom forskning på flere dusin måter dette kan skje på.

(Problemet er å finne ut hvordan det skjedde på jorden, ikke om det er mulig)

Så.

En eksplosjon kan føre til byggingen av en A380, gitt noen milliarder år og nok bestanddeler og energi, samt partikkellovene som trengs, til å tillate den kjemiske dannelsen av liv som gjennom evolusjon utvikler seg til intelligent liv som i tur kan bygge en slik.

For meg er ikke the big bang noe spesielt utrolig.

1: Energien i universet dannes slik vi kjenner den

2: Deler av energien i universet blir til masse i form av hydrogen, som danner skyer gjennom tyngdekraft

3: Hydrogen samler seg i store klumper som reagerer slik som fysikkens lover krever når de blir tunge nok, og omdannes til stråling og varme i "brennende" stjerner.

4: I prosessen dannes tyngre grunnstoffer som slynges ut i rommet. Grunnstoffene som slynges ut i rommet er fanget av solens gravitasjon, og begynner på grunn av hverandres gravitasjon å samle seg i "skyer".

5: Når skyene av grunnstoffer blir tunge nok formes det planeter, hvor de tyngste grunnstoffene legger seg i kjernen.

6: Etter hvert som planetene blir større og større begynner de voldsomme kreftene i planetes kjerner å avta og overflaten blir nedkjølt ned til temperaturer hvor alle de tyngre grunnstoffene er "frosne"/solide, men ikke så kaldt at de lettere grunnstoffene blir flytende eller fryser/blir solide.

7: På jorden var det riktig komposisjon av solide/flytende materialer til å danne enkle rekker med aminosyrer

8: Disse naturlige aminosyrene dannet på ett eller annet tidspunkt en selvreplikerende rekke aminosyrer

9: Resten er historien om evolusjon

10: Airbus

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...