Gå til innhold

Jeg vil bare ha et bra liv : (

Anbefalte innlegg

At du har funnet en gud du stoler på er flott for din del, helt greit for meg! Bare ikke kom trekkende her med at det er en selvfølgelig sannhet fordi du er overbevist smile.gif

Det er en selfølgelig sannhet - uavhengig om du sier at jeg ikke må komme trekkende her.

Jeg er forøvrig ikke alene, ifølge leksikonet er det godt over 2 milliarder mennesker som er kristne og tror på nøyaktig den samme Gud. Som forøvrig slår klar knock out på alle andre religioner og guder. Tilfeldig? Islamistene kommer etter med drøye 1 milliard, med en smule forvrengt forestilling av Gud (Allah), men dem ser uansett på Jesus som en stor og fantastisk profet...

...så dem blir sikkert ikke helt sjokket når superstar Jesus kommer tilbake til Jerusalem med siste modell av nike air sandaler i sin rette forstand, dalende ned på oljeberget fra skyene. Det blir en fantastisk dag. Halleluja!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du har funnet en gud du stoler på er flott for din del, helt greit for meg! Bare ikke kom trekkende her med at det er en selvfølgelig sannhet fordi du er overbevist smile.gif

Det er en selfølgelig sannhet - uavhengig om du sier at jeg ikke må komme trekkende her.

Jeg er forøvrig ikke alene, ifølge leksikonet er det godt over 2 milliarder mennesker som er kristne og tror på nøyaktig den samme Gud. Som forøvrig slår klar knock out på alle andre religioner og guder. Tilfeldig? Islamistene kommer etter med drøye 1 milliard, med en smule forvrengt forestilling av Gud (Allah), men dem ser uansett på Jesus som en stor og fantastisk profet...

...så dem blir sikkert ikke helt sjokket når superstar Jesus kommer tilbake til Jerusalem med siste modell av nike air sandaler i sin rette forstand, dalende ned på oljeberget fra skyene. Det blir en fantastisk dag. Halleluja!

Hehe, 2 milliarder "kristne" ja... er ganske mange registrerte kristne i norge også, dvs medlemmer av statskirken, men det betyr på ingen måte at de er kristne. I tillegg så er det en god del kristne også i USA, skal vi ca 100 millioner?? Du regner da selvfølgelig alle disse som ordentlig kristne? Sammenlign gjerne dine "2 milliarder" med Nazi tyskland... Omtrent hele tyskland samlet seg under nazismen, men resten av verden var imot, kan dette rett og slett bety at nazismen er riktig i følge din tankemåte da? De var rimelig overbevist der også... Kanskje ble noen tvunget til å følge nazistene, men jaggu.. ser du litt tilbake på kristendommens historie så er det ett par som ble tvangskonvertert der også....

Du vet IDF, 2 milliarder fluer kan ikke ta feil... Bæsj er godt...

Lenke til kommentar

Det at mange tror på noe gjør det ikke korrekt.

Det er korrekt laugh.gif

Hvorfor bruker du nettop det da som ett argument for at din gud er rett? Jeg ønsker meg bare litt ydmykhet jeg, du kan ikke si at din gud er den ene og den rette, du får rett og slett ikke bevist det. Der har du forskjellen mellom deg og meg, du nekter å tro noe som helst annet! Dersom guden din hadde kommet ned og bevist en gang for alle at han finnes hadde jeg selvfølgelig trodd han eksistert jeg og.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Hehe, 2 milliarder "kristne" ja... er ganske mange registrerte kristne i norge også, dvs medlemmer av statskirken, men det betyr på ingen måte at de er kristne. I tillegg så er det en god del kristne også i USA, skal vi ca 100 millioner?? Du regner da selvfølgelig alle disse som ordentlig kristne? Sammenlign gjerne dine "2 milliarder" med Nazi tyskland... Omtrent hele tyskland samlet seg under nazismen, men resten av verden var imot, kan dette rett og slett bety at nazismen er riktig i følge din tankemåte da? De var rimelig overbevist der også... Kanskje ble noen tvunget til å følge nazistene, men jaggu.. ser du litt tilbake på kristendommens historie så er det ett par som ble tvangskonvertert der også....

Du vet IDF, 2 milliarder fluer kan ikke ta feil... Bæsj er godt...

For det første - bæsj er godt for fluer - du har helt rett - 10 poeng til deg.

Ja 2,1 milliarder er helt sikkert ett meget røfft tall, du har helt sikkert rett i det også, fordi dem har sikkert ikke ringt til alle i verden og spørrt om dem tror på Gud. Det hadde blitt en stor telefonrekning for leksikonet. Men Jesus og vennene hans har uansett tatt en eller annen form for overlegen seier på den listen der, altså 1/3 av jordens befolkning.

Jeg vil uansett tro du befinner deg i gruppe nummer 3, så dere er en gigantisk stor flokk dere også, men at dere er en stor flokk betyr ikke at dere har rett whistle.gif

1. Christianity: 2.1 billion

2. Islam: 1.3 billion

3. Secular/Nonreligious/ Agnostic/Atheist: 1.1 billion

4. Hinduism: 900 million

5. Chinese traditional religion: 394 million

6. Buddhism: 376 million

7. primal-indigenous: 300 million

8. African traditional and diasporic: 100 million

9. Sikhism: 23 million

10. Juche: 19 million

11. Spiritism: 15 million

12. Judaism: 14 million

13. Baha'i: 7 million

14. Jainism: 4.2 million

15. Shinto: 4 million

16. Cao Dai: 4 million

17. Zoroastrianism: 2.6 million

18. Tenrikyo: 2 million

19. Neo-Paganism: 1 million

20. Unitarian-Universalism: 800,000

21. Rastafarianism: 600,000

22. Scientology: 500,000

post-160065-1269046656,3298_thumb.jpg

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Flaks for deg at du er født i norge da hvertfall :) Ellers kunne du godt blitt nr.2, nr.4 eller feks nr.9.

Når dommedag kommer er du safe, fordi du bor i Norge, ergo har du vunnet i Gude-lotto og jeg gratulerer.

Hvordan så forresten den lista ut for 100 år sida? Ikke mange ateister den gang...

Lenke til kommentar

Flaks for deg at du er født i norge da hvertfall smile.gif Ellers kunne du godt blitt nr.2, nr.4 eller feks nr.9.

Når dommedag kommer er du safe, fordi du bor i Norge, ergo har du vunnet i Gude-lotto og jeg gratulerer.

Hvordan så forresten den lista ut for 100 år sida? Ikke mange ateister den gang...

Du har helt rett for 100 år siden ville alt sett annerledes ut - 10 poeng til deg. Befolkningsveksten på jorden har nemlig skutt fart enormt. Det er forøvrig ikke i Europa kristendommen er på framarsj lenger, her er den på retur. I Asia derimot er den enormt på framasj, ikke minst i Kina, vi snakker om enorme tall som kommer til tro hverdag. Imotsettning til miniputt Norge på få antall millioner, hvor den er i fritt forfall. Men totalsett i verden går det mer frem enn tilbake, så må skuffe deg der. Verden er nemlig større enn Europa.

Gud er rettferdig og alle blir dømt rettferdig utifra muligheter etc. Med andre ord blir alle dømt rettferdig, alt ettersom. Så du trenger ikke være redd for at Gud spiller lotto. Det er nemlig ikke slik at alle som går fortapt skal få like mye straff, eller alle som ikke går fortapt skal få like mye belønning. It is justice, og da snakker vi ikke om blodig urettferdigheter slik som kan være tilfelle rundt omkring på jorden.

Lenke til kommentar

Flaks for deg at du er født i norge da hvertfall smile.gif Ellers kunne du godt blitt nr.2, nr.4 eller feks nr.9.

Du har helt rett for 100 år siden ville alt sett annerledes ut - 10 poeng til deg. Befolkningsveksten på jorden har nemlig skutt fart enormt. Det er forøvrig ikke i Europa kristendommen er på framarsj lenger, her er den på retur. I Asia derimot er den enormt på framasj, ikke minst i Kina, vi snakker om enorme tall som kommer til tro hverdag. Imotsettning til miniputt Norge på få antall millioner, hvor den er i fritt forfall. Men totalsett i verden går det mer frem enn tilbake, så må skuffe deg der. Verden er nemlig større enn Europa.

Gud er rettferdig og alle blir dømt rettferdig utifra muligheter etc. Med andre ord blir alle dømt rettferdig, alt ettersom. Så du trenger ikke være redd for at Gud spiller lotto. Det er nemlig ikke slik at alle som går fortapt skal få like mye straff, eller alle som ikke går fortapt skal få like mye belønning. It is justice, og da snakker vi ikke om blodig urettferdigheter slik som kan være tilfelle rundt omkring på jorden.

Hvorfor kommer de til tro da? Fordi gud har åpenbart seg for de? Alle på engang? Eller kan det ha noe med å få ett håp i en ellers verre og verre hverdag? Og husk, tro og håp beviser ingenting. FÅr de en lettere hverdag med gud, så er det bare fint det.. Jeg klarer meg helt greit uten :)

Lenke til kommentar

Hvorfor kommer de til tro da? Fordi gud har åpenbart seg for de? Alle på engang? Eller kan det ha noe med å få ett håp i en ellers verre og verre hverdag? Og husk, tro og håp beviser ingenting. FÅr de en lettere hverdag med gud, så er det bare fint det.. Jeg klarer meg helt greit uten smile.gif

I Kina går det forøvrig ganske bra de senere årene, har vert en sterk økonomisk veks og økt levestand for kinamannen - paralelt og samtidig med velstand økningen de 10 siste årene, har flere kinesere begynt å tro iløpet av de siste 10 årene enn hele historien før den tid. Så da må det nesten bli det stikk motsatte av din teori, iallefall på de kanter - nemlig noe sånt som å få ett håp i enn betre og betre hverdag.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Det neste skrittet er å forstå at allt i bunn og grunn ikke er faste partikkler, kun sansynlighets bølger som blir til noe konkret, i sammspill med menneskets bevisthet.

Og da begynner det hele å bli ganske religiøst. Man tenker da her på åndes makt over materien.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det neste skrittet er å forstå at allt i bunn og grunn ikke er faste partikkler, kun sansynlighets bølger som blir til noe konkret, i sammspill med menneskets bevisthet.

Og da begynner det hele å bli ganske religiøst. Man tenker da her på åndes makt over materien.

Menneskets bevissthet har ingen ting med partikkel-fysikk å gjøre. Her tar du fundamentalt feil. Endret av The Metal God
Lenke til kommentar

Her slenges det ut påstand etter påstand som ikke dokumenteres, personangrep og annet tull. Ikke minst er alt her off topic. Minner om trådens førstepost:

Nå har jeg fått nok!

Jeg skal rett og slett bare prøve å slå meg til ro med at det ikke finnes noen gud jeg.

Nå har jeg slitt med dette i åresvis, tanken om det er en gud der ute som kan styre alt.

Gjøre negative ting med oss, straffe oss og bestemme over oss.

Jeg har bedt til han om hjelp maaange ganger, men ikke noe har skjedd..

Så hva mere mener dere kristne jeg kan gjøre?

Tror ikke mange skjønner hvor slitsomt dette er, ikke at jeg prøver å få trøst her, ikke missforstå!

Men det er helt sykt, hvert minutt hver dag!

Om det hadde funnes en gud så hadde han vel ikke syns det hadde vært greit at jeg hadde hatt det sånn?

Uansett, takk til alle som vil hjelpe!

Jeg har forståelse for at en tråd kan utvikle seg, men kan dere ikke se at dette bare er en skyttergravskrig man ikke kommer noen vei med?

Hele kategorien faller ned i samme spor og er kategorien med flest rapporter de siste dagene. Heretter ønsker jeg at dere klarer å holde dere til topic og begrenser dere til smalere tema så langt det lar seg gjøre. Ikke la hver eneste tråd utvikle seg til en eneste stor tro (/religion/kristendom) vs. fornuft (og jeg mener ikke med dette at det er mer fornuftig å være ateist, det er bare betegnelsen). Ser dere at en tråd er på vei off topic så rapporter og la oss splitt ut så fort som mulig før dere ødelegger tråder.

Å trekke inn ting som åndsverk og 2 milliarder fluer i argumentasjonen sin er rett og slett lite god debatteknikk.

Denne tråden er så vidt ute å kjøre at den stenges. Om den åpnes igjen er uvisst. Tilbakemeldinger tas på undertegnede på PM. Det oppfordres også til å opprette en tråd hvor man diskuterer hvordan man vil at denne kategorien skal være for sånn som det er nå går det rett og slett ikke lenger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...