Gå til innhold

Jeg vil bare ha et bra liv : (


Anbefalte innlegg

MEN, det jeg kan forstå er at folk ofte trenger eller ønsker å ha noe høyere enn dem selv å støtte seg til som en medspiller hvis ting går, tja til h*¤#, hvilket kan være tilfellet for mange. smile.gif

 

 

Ingenting gikk til helvete her hos meg, men jeg trodde for det.

 

Så gikk plutselig bokstavlig talt alt til helvete og litt til, men jeg trodde like mye for det. Så ble plutselig alt en dans på roser, men jeg trodde for det...

 

...du verden så merkelig at Gud eksisterer uavhengig av Ola Nordmann sin berg og dal bane i livet. Att det går ann!!

 

 

Han eksisterer inni hodet ditt ja, men å ut og si at det derfor er 100% sant blir for dumt!

 

Inni hodet mitt er jeg verdens kjekkeste mann med den perfekte kropp, men er ikke sikkert at det stemmer for det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Verdt å sjekke ut for de som er interessert, Michio Kaku (teoretisk fysikkprofessor) som er meget dyktig på å forklare forskjellige teorier om Big Bang, string theory etc.

 

"the majority of theoretical physicists are incredibly spiritual"

 

Meget bra video, flogieboogie

 

Du er ikke sann. Du kan ikke bare sakse og klippe ut sitater som det passer deg!

Kvinnen som INTERVJUET Michio Kaku sa "I've heard that the majority of theoretical physicists are incredibly spiritual". Det er ENORM forskjell på:

"I've heard that the majority of theoretical physicists are incredibly spiritual" og

"The majority of theoretical physicists are incredibly spiritual".

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Trodde dere kristne hadde så god moral og etikk. Men den måten du diskuterer på IDF kan vel neppe sies å være særlig ærlig? Hvis du virkelig er så virkelighetsfjern og trangsynt er du tilgitt. Men ellers så driver du med bevist (og ikke særlig overbevisende) triksing med fakta gjentatte ganger. The ends justify the means?

Lenke til kommentar

Verdt å sjekke ut for de som er interessert, Michio Kaku (teoretisk fysikkprofessor) som er meget dyktig på å forklare forskjellige teorier om Big Bang, string theory etc.

 

"the majority of theoretical physicists are incredibly spiritual"

 

Meget bra video, flogieboogie

 

Du er ikke sann. Du kan ikke bare sakse og klippe ut sitater som det passer deg!

Kvinnen som INTERVJUET Michio Kaku sa "I've heard that the majority of theoretical physicists are incredibly spiritual". Det er ENORM forskjell på:

"I've heard that the majority of theoretical physicists are incredibly spiritual" og

"The majority of theoretical physicists are incredibly spiritual".

Så du mener hun har hørt feil ? :!:

 

Å nei du, kvantefysikerne vet at de har nådd frem til

den åndelige verden som hele universet kommer ut i fra.

 

Velkommen etter !

 

Trodde du virkelig alle verdens kulturer tokk feil ?

 

Og at du og et par andre viste bedre ?

 

Hallo i luken!

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Inni hodet mitt er jeg verdens kjekkeste mann med den perfekte kropp, men er ikke sikkert at det stemmer for det...

 

 

Hehe okey, så høye tanker har ikke jeg direkte om meg selv. Den perfekte kropp sammenlignet med hva? - med Arnold Schwarzenegger.

 

Verdenskjekkeste mann....er kanskje ikke like kjekk og matchene for alle....smaken er som baken, og den er delt!

 

Er ikke noen bestemt standar som heter verdens kjekkeste mann eller verdens mest perfekte kropp som skal gjelde for alle. Dermed kan en godt si at det finnes svært mange av verdenskjekkeste, og svært mange av verdens beste kropper.

 

Visst du ser på deg som "verdenskjekkeste" og har den "perfekte kropp", så er/har du sikkert det, iallefall ovenfor deg selv. Og kanskje ovenfor andre også smile.gif

 

...det er de som er så fint, men hadde alle mannfolk vert like så hadde det ikke vert så gøy lenger. Tenk viss alle damer hadde hatt helt lik kropp som moren til Jens Stoltenberg, og hatt akkuratt samme "kjekke" personlighet, og...

 

....ja da hadde vi mannfolk fått ett problem, vi liker nemlig ikke det samme. Forskjellige "kjekke" personligheter, og forskjellige "kropper" har kommet for å bli.

 

Og det er Gud som er "mesterhjernen", uavhengig av hva som befinner seg av tanker inne i mitt hode eller i ditt hode. Uavhengig om jeg tror på Buddah eller Tor med hammeren, er ateist eller ber til en super mario figur.

 

Det forandrer nemlig ingenting.

 

Det finnes bare en Gud. Om en er enig i det eller ei, liker det eller ei, tror på det eller ei. I ditt tilfelle så tror du ikke på Gud, jeg har ikke problemer med det, fordi du velger selvsagt selv hva du vil tro på til enhver tid...

 

...jeg regner med du ikke har så store problemer heller med at jeg tror på Gud.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

IHS:

Jeg har hørt at flesteparten av alle verdens biler er gule. Derfor er de det. Ser du feilen?

Det jeg reagerte på var måten du fremstilte sitatet på. Usmakelig.

 

Vel, du kan jo gjerne velge å tolke det slik. Det betyr ikke at det stemmer. Jeg tror du, og alle andre, burde holde seg litt unna kvantemekaniske argumenter, ettersom det kreves et høyt matematisk nivå for å kunne forstå ligningene det er snakk om. Og det er kun ligningene. Hva det andre angår, er det svært abstrakt. Jeg for min del ønsker hvertfall ikke uttale meg om noe jeg ikke har peiling på.

 

Hva du legger i de siste spørsmålene dine er jeg usikker på.

Verdens kulturer kan ta feil. Det var et kjent "faktum" at verden var i sentrum av universet, og at jorda var flat.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Det finnes bare en Gud. Om en er enig i det eller ei, liker det eller ei, tror på det eller ei. I ditt tilfelle så tror du ikke på Gud, jeg har ikke problemer med det, fordi du velger selvsagt selv hva du vil tro på til enhver tid...

 

Hva står i veien for at det kan eksistere flere guder?

 

Beklager dobbelposting.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Verdt å sjekke ut for de som er interessert, Michio Kaku (teoretisk fysikkprofessor) som er meget dyktig på å forklare forskjellige teorier om Big Bang, string theory etc.

 

"the majority of theoretical physicists are incredibly spiritual"

 

Meget bra video, flogieboogie

 

Du er ikke sann. Du kan ikke bare sakse og klippe ut sitater som det passer deg!

Kvinnen som INTERVJUET Michio Kaku sa "I've heard that the majority of theoretical physicists are incredibly spiritual". Det er ENORM forskjell på:

"I've heard that the majority of theoretical physicists are incredibly spiritual" og

"The majority of theoretical physicists are incredibly spiritual".

Så du mener hun har hørt feil ? :!:

 

Å nei du, kvantefysikerne vet at de har nådd frem til

den åndelige verden som hele universet kommer ut i fra.

 

Velkommen etter !

 

Trodde du virkelig alle verdens kulturer tokk feil ?

 

Og at du og et par andre viste bedre ?

 

Hallo i luken!

IHS:

Jeg har hørt at flesteparten av alle verdens biler er gule. Derfor er de det. Ser du feilen?

Det jeg reagerte på var måten du fremstilte sitatet på. Usmakelig.

 

Vel, du kan jo gjerne velge å tolke det slik. Det betyr ikke at det stemmer. Jeg tror du, og alle andre, burde holde seg litt unna kvantemekaniske argumenter, ettersom det kreves et høyt matematisk nivå for å kunne forstå ligningene det er snakk om. Og det er kun ligningene. Hva det andre angår, er det svært abstrakt. Jeg for min del ønsker hvertfall ikke uttale meg om noe jeg ikke har peiling på.

 

Hva du legger i de siste spørsmålene dine er jeg usikker på.

Verdens kulturer kan ta feil. Det var et kjent "faktum" at verden var i sentrum av universet, og at jorda var flat.

Kvantefysiken er religionens venn

 

dice.jpg

Lenke til kommentar

 

Kvantefysiken er religionens venn

 

 

 

Utdyp, er du snill? Som vanlig slenger du bare rundt deg med påstander uten å begrunne dem overhodet.

 

Hvorfor trenger religionen kvantefysikk? Du mener at det kan (bort)forklare de logiske bristene?

Som du ser i tråden, bekrefter kvantefysikken grunnleggende religiøse oppfattninger.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Som du ser i tråden, bekrefter kvantefysikken grunnleggende religiøse oppfattninger.

 

Hvilke oppfattelser? Hvilken tråd? Hvilke postulater ved kvantemekanikk?

At det er to verdner, wingeer

En materiel (partikler) og en spirituel (bølger)

Bølger materialiseres og blir til partikkler.

 

Menneskets indre ånd samspiller med den ytre ånd (bølge verden)

og naturen trer frem (materialiseres)

 

Derfor er disse vitenskapsmennen "incredibly spiritual" som videoen til "flogieboogie" sier.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Inni hodet mitt er jeg verdens kjekkeste mann med den perfekte kropp, men er ikke sikkert at det stemmer for det...

 

 

Hehe okey, så høye tanker har ikke jeg direkte om meg selv. Den perfekte kropp sammenlignet med hva? - med Arnold Schwarzenegger.

 

Verdenskjekkeste mann....er kanskje ikke like kjekk og matchene for alle....smaken er som baken, og den er delt!

 

Er ikke noen bestemt standar som heter verdens kjekkeste mann eller verdens mest perfekte kropp som skal gjelde for alle. Dermed kan en godt si at det finnes svært mange av verdenskjekkeste, og svært mange av verdens beste kropper.

 

Visst du ser på deg som "verdenskjekkeste" og har den "perfekte kropp", så er/har du sikkert det, iallefall ovenfor deg selv. Og kanskje ovenfor andre også smile.gif

 

...det er de som er så fint, men hadde alle mannfolk vert like så hadde det ikke vert så gøy lenger. Tenk viss alle damer hadde hatt helt lik kropp som moren til Jens Stoltenberg, og hatt akkuratt samme "kjekke" personlighet, og...

 

....ja da hadde vi mannfolk fått ett problem, vi liker nemlig ikke det samme. Forskjellige "kjekke" personligheter, og forskjellige "kropper" har kommet for å bli.

 

Og det er Gud som er "mesterhjernen", uavhengig av hva som befinner seg av tanker inne i mitt hode eller i ditt hode. Uavhengig om jeg tror på Buddah eller Tor med hammeren, er ateist eller ber til en super mario figur.

 

Det forandrer nemlig ingenting.

 

Det finnes bare en Gud. Om en er enig i det eller ei, liker det eller ei, tror på det eller ei. I ditt tilfelle så tror du ikke på Gud, jeg har ikke problemer med det, fordi du velger selvsagt selv hva du vil tro på til enhver tid...

 

...jeg regner med du ikke har så store problemer heller med at jeg tror på Gud.

 

Åssen i all verden klarte du å mistolke mitt innlegg så til de grader? Du buser ut her på forumet at din gud er den eneste og skaperen av alt. Jeg syns det blir helt feil, du kan godt si at du tror det, men at det er sant blir noe helt annet, det er på ingen måte bevist.

 

Derfor min ligning om kjekkeste mann, jeg kan godt si det ut og proklamere det for hele verden, men hvordan vil jeg fremstå da?

 

At du har funnet en gud du stoler på er flott for din del, helt greit for meg! Bare ikke kom trekkende her med at det er en selvfølgelig sannhet fordi du er overbevist :)

 

Takker du gud når du opplever noe godt? Hva når noe vondt hender? Ber du han om hjelp igjennom problemene og takker ham når det er "overstått"?

Lenke til kommentar

Som du ser i tråden, bekrefter kvantefysikken grunnleggende religiøse oppfattninger.

 

Hvilke oppfattelser? Hvilken tråd? Hvilke postulater ved kvantemekanikk?

At det er to verdner, wingeer

En materiel (partikler) og en spirituel (bølger)

Bølger materialiseres og blir til partikkler.

 

Menneskets indre ånd samspiller med den ytre ånd (bølge verden)

og naturen trer frem (materialiseres)

 

Derfor er disse vitenskapsmennen "incredibly spiritual" som videoen til "flogieboogie" sier.

HAHA!

Det du sier nå er bare helt feil.

Hvor henter du dette fra?

Dette blir veldig vanskelig for deg, Metal God

 

Kvantefysikken har oppdaget at partikklene (kvantene) som alt er bygget av, er bølger når ingen ser på dem (observerer dem) At disse bølgene kun klapper sammen til partikkler når de observeres av kvantefysikerne.

 

Følgelig er det en bølge verden bak den materiele verden alle ser.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Physicists, for instance, have seen many mangled versions of QM that have been used

inappropriately. Alan Sokal's hoax is an excellent example how quantum language can be tuned

into gibberish.

 

Stanley Klein

 

 

kilder IHS?

kan legge til at du begynner å nærme det et vitenskapelig nivå, men kvantefysikk er veldig lite forsket på. De fleste vil holde religion utenfor kvantefysikk ettersom gud ikke har noe med bølgene å gjøre. Det er vi selv som "lager" dem...

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...