Gå til innhold

Jeg vil bare ha et bra liv : (

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gud eksisterer så bare det er sagt.

Må bare komme med et ærlig spørsmål. Hvorfor? Er det fordi folk rundt deg overbevist sier at det finnes en Gud? Er det personlig opplevelse? Er det noe du har vokst opp med? Hvorfor?

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du ikke på drager og julenisser da IDF?

Å tro på julenisser, drager og Gud! Hadde blitt litt i heiteste lappskaus laget! Men mulig Tom Cruise og hans scientelogy kirke ikke er så langt derifra.

Det finnes mye på jord for det fleste behov, jeg har ikke noe drage tro behov. Selv om sikkert djevelen kan betegnes som dragen eller noe slikt. Nja, ja då sa, da er det jo kun julenisser igjen da...

...og dem er det jo nok av her inne new_yes.gif Neida bare kødder hehe!

Endret av IDF
Lenke til kommentar

det har bibelen aldri sakt men ja for all del begynn å be med en gang

Jesus selv mente jo at dommedag var en mannsalder unna da han levde. Dette står det i bibelen. To ganger. Husker riktignok ikke passasje nå.

Det du forresten kaller "rasisme mot kristendommen" er en eldgammel tankegang du burde slå av deg nå som du lever i et flerkulturelt samfunn.

Da skjønner du vel også hvor usammenhengende ditt svar var ?

Det at det for deg er usammenhengende sier vel mer om deg enn om meg.

Hva er forskjellen på ide og ånd ?

Du kan jo begynne å lese litt filosofi. Mange slike spørsmål er besvart flere ganger opp gjennom årene.

For øvrig er jeg godt fornøyd med min egen far.

Uff, tror kanskje du bør lese noe annet en biblen jeg... Dette ser ikke bra ut. Kan godt konkurrere med deg i en mensa test, ikke noe stress :)

Hehehe, bare jeg som så denne?

Lenke til kommentar

Menneskets åndelige behov er helt fremmed for deg, Bloodwake ?

Menneskets åndelige behov er ikke et behov før man har blitt avhengig av det, omtrent som Heroinrus ikke er et behov uten at man bruker det.

Menneskets åndelige behov skapes av foreldre som, for å bruke samme analogi, skyter sine barn proppfulle av heroin slik at de for alltid skal være slaver av dette stoffet. Kristendommens indoktrinering er like syk, bare mer akseptert. Det å voldta et barns mentale frihet på denne måten burde vært ulovlig.

Nonsense, det åndelige behov er like naturlig som det kroppslige behov, mennesket har.

Jeg håper du har noe dokumentasjon på det der, så påståelig som du er?

Mennesket har en ånd ikke bare kropp.

http://www.legemiddelsiden.no/new_extras/aandsverksloven.htm

DER knakk jeg sammen. At det er mulig. At... det... er.. mulig. Kanskje den største facepalmen i moderne historie.

EDIT: Blablabla, hekseskudd, derfor finnes hekser, blablabla..

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Hvorfor tror du ikke på drager og julenisser da IDF?

Å tro på julenisser, drager og Gud! Hadde blitt litt i heiteste lappskaus laget! Men mulig Tom Cruise og hans scientelogy kirke ikke er så langt derifra.

Det finnes mye på jord for det fleste behov, jeg har ikke noe drage tro behov. Selv om sikkert djevelen kan betegnes som dragen eller noe slikt. Nja, ja då sa, da er det jo kun julenisser igjen da...

...og dem er det jo nok av her inne new_yes.gif Neida bare kødder hehe!

Julenissen tror man også beint på frem til man blir en 8-9 år.. Hvis jeg hadde fortalt jentungen på 3 at julenissen ikke finnes så hadde hun ikke trodd meg!

Når man blir litt eldre begynner man å tenke litt og slå noen konklusjoner, og så finner man ut at han ikke eksisterer ved hjelp av litt kritisk tankegang. Dere voksne kristne kan meget vel sammenlignes med 7 åringer som tror på julenissen, den kritiske tankegangen og viljen til å finne ut hva som stemmer er desverre ikke tilstede. Spørs bare hvor lang tid det tar før bevisene mot en kristen gud blir så overveldende at man vil bli sett rart på dersom man sier man tror på gud. Hva tenker du om folk som er overbevist over at tor med hammern lager lyn, litt av noen tullebukker ikke sant?

Lenke til kommentar
DER knakk jeg sammen. At det er mulig. At... det... er.. mulig. Kanskje den største facepalmen i moderne historie.

Pretty legendary :)

Og de prøver jo å motstå denne opplysningen med å sensurere lærebøker i vitenskap og historie borte i USA. Lykke til med det! Den dagen 80% av verden er ateister er den dagen 80% ikke kommer til å ønske krig.

Endret av Bloodwake
Lenke til kommentar

Spørs bare hvor lang tid det tar før bevisene mot en kristen gud blir så overveldende at man vil bli sett rart på dersom man sier man tror på gud. Hva tenker du om folk som er overbevist over at tor med hammern lager lyn, litt av noen tullebukker ikke sant?

Ja dem er litt av noen tullebukker.

Så siden alle som tror at Tor lager torden med hammeren er tullebukker, så er selvklart også alle mennesker som ser seg rundt og velger å tro på Gud også tullebukker, det skulle jo bare mangle.

new_woot.gif Jeg er også dermed en tullebukk.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Spørs bare hvor lang tid det tar før bevisene mot en kristen gud blir så overveldende at man vil bli sett rart på dersom man sier man tror på gud. Hva tenker du om folk som er overbevist over at tor med hammern lager lyn, litt av noen tullebukker ikke sant?

Ja dem er litt av noen tullebukker. Så siden alle som tror at Tor lager torden med hammeren er tullebukker, så er selvklart også alle mennesker som ser seg rundt og velger å tro på Gud også tullebukker, det skulle jo bare mangle!!

new_woot.gif Jeg er også dermed en tullebukk.

Korrekt, jeg sier ikke at du er dum eller mindre intelligent, jeg sier bare at dere er sikre på noe man ikke kan bevise eller hevet over rimelig tvil! I min verden er dette et veldig rart standpunkt å ha...

Edit: Ser du skriver "velger å tro".. det vil si at du ikke er overbevist, du håper det stemmer... For meg er de kristne "tullebukker" på helt lik linje som de som tilber Odin, Allah, Vishnu osv osv.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Ser du skriver "velger å tro".. det vil si at du ikke er overbevist, du håper det stemmer... For meg er de kristne "tullebukker" på helt lik linje som de som tilber Odin, Allah, Vishnu osv osv.

Jeg er overbevist at Gud eksisterer. Uavhengig av dine "velger å tro" tolkningsord, og at jeg dermed ikke er overbevist og trallalala.

Jeg må nok dessverre skuffe deg, eller hva jeg enn gjør, det er vel uansett egentlig likegyldig for både meg og deg! Men jeg er nemlig så overbevist at jeg sansynlegvis blir sett på som en super tullebukk av deg...

...og jeg har ikke noen problemer med det smile.gif

Lenke til kommentar

Er selv ateist og har vanskelig med å forstå at man kan tro på at et høyere vesen skapte jorden på 7 dager, skapte syndeflod etc. For min del høres dette mest ut som skrøner.

MEN, det jeg kan forstå er at folk ofte trenger eller ønsker å ha noe høyere enn dem selv å støtte seg til som en medspiller hvis ting går, tja til h*¤#, hvilket kan være tilfellet for mange. :)

Verdt å sjekke ut for de som er interessert, Michio Kaku (teoretisk fysikkprofessor) som er meget dyktig på å forklare forskjellige teorier om Big Bang, string theory etc.

Ble kanskje litt off topic, men men..

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar

MEN, det jeg kan forstå er at folk ofte trenger eller ønsker å ha noe høyere enn dem selv å støtte seg til som en medspiller hvis ting går, tja til h*¤#, hvilket kan være tilfellet for mange. smile.gif

Ingenting gikk til helvete her hos meg, men jeg trodde for det.

Så gikk plutselig bokstavlig talt alt til helvete og litt til, men jeg trodde like mye for det. Så ble plutselig alt en dans på roser, men jeg trodde for det...

...du verden så merkelig at Gud eksisterer uavhengig av Ola Nordmann sin berg og dal bane i livet. Att det går ann!!

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Verdt å sjekke ut for de som er interessert, Michio Kaku (teoretisk fysikkprofessor) som er meget dyktig på å forklare forskjellige teorier om Big Bang, string theory etc.

"the majority of theoretical physicists are incredibly spiritual"

Meget bra video, flogieboogie

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Åndsverk er beskyttelse av menneskers ikke-fysiske oppfinnelser og patenter; ting som kan kopieres uten at det per definisjon er stjålet.

Ånd referer her til det ikke-fysiske som likevel tilhører noen; noen sin ide.

Loven påstår ikke at mennesket har en ånd.

Hva er forskjellen på ide og ånd ?

Skjønner ikke hvordan du klarer og tolke at et åndsverk er laged av en menneskelig ånd. Du missforstår dette ordet så til de grader. Bare fordi det står "ånd" i åndsverk, så betyr det ikke "ånd" som i menneskelig "ånd".

post-113801-1268992045,3444_thumb.jpg

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...