Gå til innhold

Jeg vil bare ha et bra liv : (


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

If he is infinitely good, what reason should we have to fear him? If he is infinitely wise, why should we have doubts concerning our future? If he knows all, why warn him of our needs and fatigue him with our prayers? If he is everywhere, why erect temples to him? If he is just, why fear that he will punish the creatures that he has filled with weaknesses? If grace does everything for them, what reason would he have for recompensing them? If he is all-powerful, how offend him, how resist him? If he is reasonable, how can he be angry at the blind, to whom he has given the liberty of being unreasonable? If he is immovable, by what right do we pretend to make him change his decrees? If he is inconceivable, why occupy ourselves with him? IF HE HAS SPOKEN, WHY IS THE UNIVERSE NOT CONVINCED? If the knowledge of a God is the most necessary, why is it not the most evident and the clearest.

-- Percy Bysshe Shelley, The Necessity of Atheism

Lenke til kommentar

If he is infinitely good, what reason should we have to fear him? If he is infinitely wise, why should we have doubts concerning our future? If he knows all, why warn him of our needs and fatigue him with our prayers? If he is everywhere, why erect temples to him? If he is just, why fear that he will punish the creatures that he has filled with weaknesses? If grace does everything for them, what reason would he have for recompensing them? If he is all-powerful, how offend him, how resist him? If he is reasonable, how can he be angry at the blind, to whom he has given the liberty of being unreasonable? If he is immovable, by what right do we pretend to make him change his decrees? If he is inconceivable, why occupy ourselves with him? IF HE HAS SPOKEN, WHY IS THE UNIVERSE NOT CONVINCED? If the knowledge of a God is the most necessary, why is it not the most evident and the clearest.

-- Percy Bysshe Shelley, The Necessity of Atheism

 

Amen!

Lenke til kommentar

 

Tvert om, sann kjærlighet er tvang! Jeg elsker mine barn uansett om jeg vil eller ikke og jeg elsker mine foreldre. Der har jeg ikke fri vilje. Uansett hva mine barn gjør mot meg så vil jeg uansett elske dem, ubetinget.

 

Sann kjærlighet er sann nettopp fordi du ikke kan velge den bort! Eller mener du rett og slett at når du kommer til himlen så blir ikke kjærligheten sann lenger fordi du må elske gud og alle andre der oppe, du har jo ikke noe valg der?

 

Gud er kjærlighet sier du... Les biblen du og les litt nyheter.. Det er nesten ikke grenser for hva gud har gjort mot menneskeheten! Og for en langsint gud a gitt, adam og eva spiser en frukt og vips så skal hele jorda overflommes av vann og mange liv gå tapt, og selv om han har tilgitt oss våre synder via jesus så fortsetter han å plage og drepe kristne og andre med jordskjelv og andre katastrofer...

 

Å..det er nok ikke alle foreldre som elsker barna sine så ubetinget som du hevder at du gjør. Om du elsker dem tror jeg nok du har ett større valg enn du tror. Men det er kjempebra at du sier du har en kjærlighet uten betingelser til barna dine :) jeg har ikke barn enda, men håper jeg om noen år kan være en slik mor om jeg får barn. så den kjærligheten skal du ha respekt for.

 

Men kjærlighet er etter min mening mer enn følelser, følelser kan jo svinge som en berg og dalbane...det å elske andre tror jeg og handler om å gjøre godt mot andre, til tross for at man til tider kanskje kan føle seg tom og kald, så kan man velge å gjøre godt mot andre likevel - og da blir det et konkret valg. Når det gjelder himmelen så tror jeg de som kommer til himmelen har tatt imot Jesus, og da er jo den avgjørelsen tatt her på jorda før himmelen.

Lenke til kommentar

 

Tvert om, sann kjærlighet er tvang! Jeg elsker mine barn uansett om jeg vil eller ikke og jeg elsker mine foreldre. Der har jeg ikke fri vilje. Uansett hva mine barn gjør mot meg så vil jeg uansett elske dem, ubetinget.

 

Sann kjærlighet er sann nettopp fordi du ikke kan velge den bort! Eller mener du rett og slett at når du kommer til himlen så blir ikke kjærligheten sann lenger fordi du må elske gud og alle andre der oppe, du har jo ikke noe valg der?

 

Gud er kjærlighet sier du... Les biblen du og les litt nyheter.. Det er nesten ikke grenser for hva gud har gjort mot menneskeheten! Og for en langsint gud a gitt, adam og eva spiser en frukt og vips så skal hele jorda overflommes av vann og mange liv gå tapt, og selv om han har tilgitt oss våre synder via jesus så fortsetter han å plage og drepe kristne og andre med jordskjelv og andre katastrofer...

 

Å..det er nok ikke alle foreldre som elsker barna sine så ubetinget som du hevder at du gjør. Om du elsker dem tror jeg nok du har ett større valg enn du tror. Men det er kjempebra at du sier du har en kjærlighet uten betingelser til barna dine :) jeg har ikke barn enda, men håper jeg om noen år kan være en slik mor om jeg får barn. så den kjærligheten skal du ha respekt for.

 

Men kjærlighet er etter min mening mer enn følelser, følelser kan jo svinge som en berg og dalbane...det å elske andre tror jeg og handler om å gjøre godt mot andre, til tross for at man til tider kanskje kan føle seg tom og kald, så kan man velge å gjøre godt mot andre likevel - og da blir det et konkret valg. Når det gjelder himmelen så tror jeg de som kommer til himmelen har tatt imot Jesus, og da er jo den avgjørelsen tatt her på jorda før himmelen.

 

Jeg tror du tar feil jeg... Dine foreldre vil aldri slutte å elske deg, de har ikke noe valg! Eller sier du at du kommer til å elske dine barn for å tilfredstille guds vilje og at det er derfor man elsker sine nærmeste ubetinget? Og hva har følelser med dette å gjøre da? Det er ikke bare en følelse at jeg elsker dem! Jeg må elske dem, har ikke noe valg, og er veldig glad for at jeg ikke har det!

 

Det morsomme er at jeg sannsynligvis er like eller en enda bedre "kristen" enn deg, forskjellen er at jeg ikke vedkjenner meg noen gud, det gjør du :) Derfor må jeg brenne og du sveve på skyer. Snill gud? Tenk deg litt om a... Er ikke sikkert alt blir så bra der oppe som du tror :)

 

Edit: Hold deg for god til å filosofere over noe du ikke har erfart.. Jeg har ikke hevdet noen ting om min kjærlighet til mine barn, jeg stadfestet det. Og tro meg, når du blir mor om noen år så skjønner du hva jeg mener, og det er ikke pga jesus for å si det sånn.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Jeg tror du tar feil jeg... Dine foreldre vil aldri slutte å elske deg, de har ikke noe valg! Eller sier du at du kommer til å elske dine barn for å tilfredstille guds vilje og at det er derfor man elsker sine nærmeste ubetinget? Og hva har følelser med dette å gjøre da? Det er ikke bare en følelse at jeg elsker dem! Jeg må elske dem, har ikke noe valg, og er veldig glad for at jeg ikke har det!

 

Det morsomme er at jeg sannsynligvis er like eller en enda bedre "kristen" enn deg, forskjellen er at jeg ikke vedkjenner meg noen gud, det gjør du :) Derfor må jeg brenne og du sveve på skyer. Snill gud? Tenk deg litt om a... Er ikke sikkert alt blir så bra der oppe som du tror :)

 

..hvordan vet du om mine foreldre elsker meg?

 

Hva legger du i det å elske da? for alt jeg vet, kan jo hende vi har helt ulike definisjoner av det og da kan det hende vi diskuterer to forskjellige ting.

 

hevder du at jeg ikke kan være et bedre menneske enn deg kun fordi jeg tror på Jesus? jeg sier ikke at jeg er et bedre menneske altså, jeg tror at alle er like mye verdt, men det var sånn jeg tolka innlegget ditt. om jeg tolka det feil beklager jeg det.

 

peace and love:)

Lenke til kommentar

Jeg tror du tar feil jeg... Dine foreldre vil aldri slutte å elske deg, de har ikke noe valg! Eller sier du at du kommer til å elske dine barn for å tilfredstille guds vilje og at det er derfor man elsker sine nærmeste ubetinget? Og hva har følelser med dette å gjøre da? Det er ikke bare en følelse at jeg elsker dem! Jeg må elske dem, har ikke noe valg, og er veldig glad for at jeg ikke har det!

 

Det morsomme er at jeg sannsynligvis er like eller en enda bedre "kristen" enn deg, forskjellen er at jeg ikke vedkjenner meg noen gud, det gjør du :) Derfor må jeg brenne og du sveve på skyer. Snill gud? Tenk deg litt om a... Er ikke sikkert alt blir så bra der oppe som du tror :)

 

..hvordan vet du om mine foreldre elsker meg?

 

Hva legger du i det å elske da? for alt jeg vet, kan jo hende vi har helt ulike definisjoner av det og da kan det hende vi diskuterer to forskjellige ting.

 

hevder du at jeg ikke kan være et bedre menneske enn deg kun fordi jeg tror på Jesus? jeg sier ikke at jeg er et bedre menneske altså, jeg tror at alle er like mye verdt, men det var sånn jeg tolka innlegget ditt. om jeg tolka det feil beklager jeg det.

 

peace and love:)

 

Jeg vet at dine foreldre elsker deg, hva betyr å elske for deg da? At folk gjør godt mot deg? Det å gjøre godt mot noen er kun en handling, som regel trigget av egoisme... Kjærlighet for meg er at jeg vet at hvis jeg mister disse personene så vil jeg savne de for alltid, til min egen død. Så enkelt. Grunnen til dette er fordi jeg vet jeg aldri vil møte de igjen, ihvertfall ikke i himlen da jeg vet at når man dør så opphører man å eksistere og alt blir som før man ble født. Har du opplevd å miste noen som er deg veldig nær?

 

Jeg hevder ikke det du sier i det hele tatt, jeg sier det at selvom jeg er totalt uten noen form for gudetro så oppfører jeg meg minst like godt som dere kristne, kanskje til og med bedre. Jeg tror at dere kristne også hadde gjort dette uten jesus, men dere tror at jesus er grunnen til at det finnes godt i verden.

Lenke til kommentar

Ser ut til at du tror alle foreldre elsker sine barn, McHalvorsen Der tar du feil.

 

Egentlig er det ingen foreldre som kan gi sine barn all den kjærlighet de trenger for å vokse opp til det de var ment å bli. Derfor trenger hele verden kjærlighet fra kjærlighets kilden, Jesus Kristus.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Ser ut til at du tror alle foreldre elsker sine barn, McHalvorsen Der tar du feil.

 

Egentlig er det ingen foreldre som kan gi sine barn all den kjærlighet de trenger for å vokse opp som det de var ment å bli.

 

Hvordan er vi ment å bli da? Kjærlighetskilden jesus er bare aktuel på de steder i verden hvor folk har hørt om han, de andre steden gir jesus totalt blanke i :)

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan er vi ment å bli da? Kjærlighetskilden jesus er bare aktuel på de steder i verden hvor folk har hørt om han, de andre steden gir jesus totalt blanke i :)

Som Jesus Kristus, det sanne mennesket.

 

Hvilket folk har ikke hørt om Ham ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan er vi ment å bli da? Kjærlighetskilden jesus er bare aktuel på de steder i verden hvor folk har hørt om han, de andre steden gir jesus totalt blanke i :)

Som Jesus Kristus, det sanne mennesket.

 

Hvilket folk har ikke hørt om Ham ?

 

 

Det er mange :) Isolerte stammer i verdens fjerna avkroker, folk som er født hjernedøde, og andre folk som ikke har hørt om jesus,biblen eller kristendom.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan er vi ment å bli da? Kjærlighetskilden jesus er bare aktuel på de steder i verden hvor folk har hørt om han, de andre steden gir jesus totalt blanke i :)

Som Jesus Kristus, det sanne mennesket.

 

Hvilket folk har ikke hørt om Ham ?

 

 

Det er mange :) Isolerte stammer i verdens fjerna avkroker, folk som er født hjernedøde, og andre folk som ikke har hørt om jesus,biblen eller kristendom.

Kan du navn gi et folk ?

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan er vi ment å bli da? Kjærlighetskilden jesus er bare aktuel på de steder i verden hvor folk har hørt om han, de andre steden gir jesus totalt blanke i :)

Som Jesus Kristus, det sanne mennesket.

 

Hvilket folk har ikke hørt om Ham ?

 

 

Det er mange :) Isolerte stammer i verdens fjerna avkroker, folk som er født hjernedøde, og andre folk som ikke har hørt om jesus,biblen eller kristendom.

Kan du navn gi et folk ?

 

Metiktyra stammen feks

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1816733.ece

Lenke til kommentar

Det er mange som ikke har hørt om Ham :)

 

Jeg tror religion er noe som er blitt skapt av oss mennesker selv for å ha noe å tru på, noe som gjør livet verdt å leve med, noe som forklarer spørsmål vi selv ikke kan besvare. Jeg trur man trenger noe å tru på. Jeg tror ikke på noen "gud", jeg trur ikke på himmelen, helvete, Jesus Kristus eller deg IHS. Jeg tror på meg selv, og selv har jeg en stemme i hodet, en følelse eller hva man enn ønsker og kalle det. Det veileder meg, det er meg. Jeg er gud. Min egen gud.

 

Det er ikke tilfeldigvis at det har blitt opprettet flere religioner rundt om i verden uten å vite om hverandre. Jeg har hørt at svake mennesker trenger noe å tro på, men jeg er uenig i "svake" men ellers er jeg enig. Man trenger også å være en del av et fellesskap, en del av verden rett og slett. Kristendommen (bla.) har gjort mye fælt gjennom historien i guds navn, men hvem gjorde de det egentlig for? Seg selv.

 

Det er galt av meg å skylde på kristendommen, for kristendommen er verken du IHS, du rosin og dere andre også: Ingen av dere er en del av det. Det er en tro som ble opprettet for lenge lenge siden av noen som trengte noen å tro på.. Bibelen har hjulpet mange mennesker opp igjennom historien. Veldig mange. Den har gitt tro til dem som har vært på randen av meningsløshet. Den har og forandret seg etter hvordan årene har gått, kristendommen er ikke den samme i dag som for flere hundre år siden. I dag vier prester homofile par som ønsker et "ekte" bryllup, det ville aldri ha skjedd for bare noen tiår siden. Jeg har ingenting imot dere, å dere er ikke dere heller.. dere er alle individer som ønsker og tro. Det er også derfor dere tror.

 

Vi (jeg) som ateist(er) kan komme opp med fakta og teorier i en vill fart, dere kan sitere bibelens vers og deres tolkning. Hovedproblemet mitt som ateist er at jeg ikke ser, jeg forstår ikke, jeg skjønner ikke hvordan dere kan overse fakta som om dere ikke tenker selv. For det beklager jeg, men det er ikke lett å være ateist heller. En annen ting er hvordan man kan sitere en bok, eller flere bøker for den slags skyld.. det blir subjektiv ordkrig uansett.

 

For meg blir dere lurt, dere trenger å være tilknyttet til "gud".. det virker helt surrealistisk. Jeg tror og mener at det ikke finnes noen skaper av det hele, det er ingen gud. Jeg tror troen ligger inni oss å vi må tro på den.

 

og tilslutt: Dropp den kjærlighets diskusjon. IHS kan ikke si at Jesus Kristus er kilden til alt kjærlighet til annet en han/hun selv. Problemet er selve definisjon, kjærlighet er individuelt og irrasjonelt så definisjon er ikke tilstede.

 

Hilsen meg :)

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan er vi ment å bli da? Kjærlighetskilden jesus er bare aktuel på de steder i verden hvor folk har hørt om han, de andre steden gir jesus totalt blanke i :)

Som Jesus Kristus, det sanne mennesket.

 

Hvilket folk har ikke hørt om Ham ?

 

 

Det er mange :) Isolerte stammer i verdens fjerna avkroker, folk som er født hjernedøde, og andre folk som ikke har hørt om jesus,biblen eller kristendom.

Kan du navn gi et folk ?

 

Metiktyra stammen feks

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1816733.ece

Metyktire stammen er en del av Kayapo folket (Primary Religion Christianity)

Kilde: http://www.joshuaproject.net/languages.php?rol3=txu

 

De 87 medlemmene av Metiktyra stammen, skall vist ha stukket av fra folket sitt, en gang på 1950 tallet. :) Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Metyktire

 

Har du et bedre eksempel ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Gerrardo: Du sa at du har bedt. Det er bra. Det at du søker og ber til Gud viser at Gud drar deg nær. Jeg vil oppfordre deg til å fortsette å be og les gjerne i Bibelen.

 

Her er et løfte:

"Når dere kaller på meg og kommer til meg med deres bønner, vil jeg høre på dere. Når dere søker meg, skal dere finne meg. Ja, søker dere meg av et helt hjerte, lar jeg dere finne meg, sier Herren." Jeremia 29,13

 

"Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne. Bank på, så skal det lukkes opp for dere. For den som ber, han får, og den som leter, han finner, og den som banker på, skal det lukkes opp for. Matteus 7,7-8

 

Om du har spørsmål så er det bare å sende på en pm eller en epost. Jeg sender deg en pm med mailadresse så har du den. Ønsker deg uansett hva du gjør lykke til!

 

OT: Jeg finner ikke innboksen og utboksen for personlig melding. Noen som vet hvor de er?

Endret av rosin
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...