Gå til innhold

London calling

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjæresten min og jeg skal dra til London i september, Muse konsert! :D Og vi skal da bo der i 7 dager. Lurte bare på om noen har vært/kjenner til London og kan anbefale et nogen lunde bra men billig hotell? Noe som ligger mer eller mindre sentralt, og en plass der man faktisk kan ta seg en dusj uten og måtte komprimere seg 3-4ganger. (Polen ftw!)

Og ellers vist det er noe som man bare MÅ få med seg når man først er i London, skrik ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For et syvdagers (eller netters) opphold ville jeg alvorlig vurdert å leie en leilighet. Det gir bedre plass både i leiligheten og i dusjen for omtrent samme pris som et hotellrom. Dette gir også muligheten til å spise en del måltider i leligheten og dermed kutt budsjettet. Det blir fort penger av 7 frokoster, 7 lunche og 7 middager ute. Disse lelighetene kalles gjerne "Self Catering"

Det finnes imidlertid enkelte useriøse utleiere så bruk gjerne tripadvisor.co.uk for å sjekke andres erfaringer, men ikke se dere blinde på det somstår der. Hverken for leiligheter eller hotell. Det er alltid noen som har funnet noe å klage på og du finner neppe et eneste London-hotell der ikke en eller annen amerikaner har klaget på romstørrelsen.

Selv har jeg leid meg inn her for mitt Londonbesøk i mai og er hellig overbevist om at det blir bra :-)

Om dere går for hotell har Yvonne2 beskrevet hotellet hun brukte i en tråd om sin tur til London. Det høres greit ut (ut fra pris etc.) Husk at beste pris på hotell i London nesten alltid er uten frokost og om ikke frokost er nevnt er den neppe med.

Vær ikke alt for opptatt av å bo sentralt. Tube og busser fungerer glimrende. 5 minutter gangavstand til en Tube stasjon er viktigere enn 12-15 minutter gangavstand til Picadilly Circus eller Oxford street.

Litt av "poenget" med London er at en kan få med seg så mye forskjellig. Det eneste jeg vil betrakte som et "must" er en musikal. Disse finnes i de fleste varianter, men ettersom dere skal på rockekonsert vil det ikke forundre meg om "We Will Rock You" skulle passe greit.

I tillegg bør en få med seg et (eller flere) av markedene.

Ellers er det bare å plukke i museer, sigthseeing på vann eller land, Greenwich, London Eye, The Dungeon, Tower of London, Kirker, Slott eller en tur til nærliggende områder med tog eller leiebil og selvfølgelig shopping. Ikke sjokkerende billig, men et enormt utvalg.

Kjøp en guidebok og les på forhånd. Det er en godt investert hundrelapp. Amazon.co.ukhar et stort utvalg og det er ikke mva. eller toll på bøker så lenge de ikke sendes sammen med andre varer.

Sam

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...