IHS Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Tanten min er Jehovas vitne og hun måtte gjennom en exorcisme(?) fordi hun har MS og de skulle drive "demonene" ut av henne. Det funket ikke da... Jehovas vitner praktisere ikke eksorsisme. De tror demoner er noe som flyr rund i luften, som i amerikanske filmer. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Nei, RWS Disse negative personlighets typene tjener ikke verdens sammfunnets innteresser. Jesu kristne personlihets type nedkjemper og erstatter alle disse negative personlighetene du mener ikke eksisterer. Jesus? enda en fiktiv gude skikkelse fra den store kloke boken Nei vet du, jeg har aldri sett, hørt eller luktet på noen demoner og hvorfor har jeg ikke det? Er det fordi jeg ikke har tatt i mot jesus i mitt hjerte? Hva er da vitsen med å ta imot jesus når ne begynner å se slike ting? Du trenger ikke å være kristen for å skjønne dette. Den nye personlighets typen som du ikke vil ta imot, er sterkere en alle de negative personlighets typene som overføres gjennom sosial arv og overgrep i samfunnet. Før i tiden kaltes de demoner. Kristendom = personlighetsutvikling Personlighets typer? Ja du er klar over at du er omgitt av en rekke positive og negative personlighets typer i samfunnet. Det er derfor vi sier at noen er en engel mens andre er en djevel. Trenger ikke være psykolog eller kristen for å skjønne dette. Hva er definisjonen på en positiv og en negativ personlighetstype? Jesus Kristus = en positiv personlighetstype Viggo Kristiansen = en negativ personlighetstype Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Så om en person har gjort noe negativt har personen negativ personlighetstype? Jeg tror kanskje det er litt mer nyansert enn som så. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Så om en person har gjort noe negativt har personen negativ personlighetstype? Jeg tror kanskje det er litt mer nyansert enn som så. Hvorfor tror du det ? Disse negative personlighetstrekkene er noe som gjennfinnes i alle mennesker. Derfor er kristen personlighetsutvikling (djevelutdrivelse) viktig. Men ikke som i amerikanske filmer. Mere gjennom en gradvis absorbering av Jesu Kristi personlighet. Endret 12. mars 2010 av IHS Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg vil ikke dømme en person ond eller snill utifra handlingene til personen. Alle personer har negative og positive trekk. Mener du altså at kristen personlighetsutvikling, som du så fint kaller det, er den eneste formen en person kan utvikle seg? Hva om en person utvikler seg gjennom filosofi og psykologi? Er det ekvivalent med den formen du snakker om? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg vil ikke dømme en person ond eller snill utifra handlingene til personen. Alle personer har negative og positive trekk. Mener du altså at kristen personlighetsutvikling, som du så fint kaller det, er den eneste formen en person kan utvikle seg? Hva om en person utvikler seg gjennom filosofi og psykologi? Er det ekvivalent med den formen du snakker om? Filosofien og psykologien har gitt oss en moderne forståelse av personlighetsutviklingen hos mennesker. Men det er ikke til å komme bort i fra at mennesket trenger Gud (kjærlighten) for å bli kvitt sine demoner. Filosofien og psykologien har forstått denne problemstillingen, men kan ikke bidra med det som mennesket trenger for å bli fri. Det er her Jesus Kristus kommer inn i bilde som verdens frelser. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Demoner er en unskyldning for mennesker som ikke klarer å ta ansvaret for sine egne handlinger. Hvis alle som har gjort noe galt gjør det fordi en djevel har besatt kroppen deres, så kan vi like gjerne legge ned fengselssystemet, for da er det ikke deres feil lengre. Eller hva IHS? Endret 12. mars 2010 av Myagos Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Hva om, for hypotesens skyld, disse demonene ikke finnes? Mener du da at verden ville vært fri for ondskap? Kan du da dedusere at om alle var kristne, ville verden vært fri for konflikter? Og HVORFOR er det ikke til å komme bort i fra at mennesket trenger en gud? Hva konkret trenger mennesket for å bli fri? Altså utenom gud og kristendom. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Demoner er en unskyldning for mennesker som ikke klarer å ta ansvaret for sine egne handlinger. Hvis alle som har gjort noe galt gjør det fordi en djevel har besatt kroppen deres, så kan vi like gjerne legge ned fengselssystemet, for da er det ikke deres feil lengre. Eller hva IHS? Du styrer selv hva slags ånd som til en hver tid bor i deg. Så ansvaret ligger hos vær enkelt av oss. Ikke noe annet sted. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Demoner er en unskyldning for mennesker som ikke klarer å ta ansvaret for sine egne handlinger. Hvis alle som har gjort noe galt gjør det fordi en djevel har besatt kroppen deres, så kan vi like gjerne legge ned fengselssystemet, for da er det ikke deres feil lengre. Eller hva IHS? Du styrer selv hva slags ånd som til en hver tid bor i deg. Så ansvaret ligger hos vær enkelt av oss. Ikke noe annet sted. Hva er det du snakker om? Hvordan kan du styre noe som er usynlig og ikke finnes? Vår vilje er ikke en ånd. Kom med beviser takk. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Hva om, for hypotesens skyld, disse demonene ikke finnes? Mener du da at verden ville vært fri for ondskap? Kan du da dedusere at om alle var kristne, ville verden vært fri for konflikter? Og HVORFOR er det ikke til å komme bort i fra at mennesket trenger en gud? Hva konkret trenger mennesket for å bli fri? Altså utenom gud og kristendom. Ja uten demonene ville alle elsket hverandre. Det helt konkrete er en kjærlightesfull far og mor. Noe både kristendommen og psykologien har forstått, men bare kristendommen kan tilby. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg sa, kom med beviser for at disse usynlige åndene eksisterer. Jeg bryr med lite om hva din virkelighetsfjerne hjerne finner på. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Demoner er en unskyldning for mennesker som ikke klarer å ta ansvaret for sine egne handlinger. Hvis alle som har gjort noe galt gjør det fordi en djevel har besatt kroppen deres, så kan vi like gjerne legge ned fengselssystemet, for da er det ikke deres feil lengre. Eller hva IHS? Du styrer selv hva slags ånd som til en hver tid bor i deg. Så ansvaret ligger hos vær enkelt av oss. Ikke noe annet sted. Hva er det du snakker om? Hvordan kan du styre noe som er usynlig og ikke finnes? Vår vilje er ikke en ånd. Kom med beviser takk. Du styrer selv hvilken personlighetstyper du gjengir og ikke. Hvilken personlighetstrekk du lar bli en del av deg og ikke. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Det kommer vel helt ann på hva du legger i en kjærlighetsfull far og mor. Min far og mor har vært kjærlighetsfull, er de da min religion? Du svarer dårlig på spørsmålene mine syntes jeg. Det du sier er altså, at om alle var kristne, ville det ikke eksistert noe ondt? Lenke til kommentar
Kellu Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 For en stund siden var det noen religiøse som hadde propagande på byn. Vi begynte å diskutere og eg nevnte at ei vennine av meg som var tilstede var bifil. De endte med at dei prøvde å få demonen ut av henne Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Demoner er en unskyldning for mennesker som ikke klarer å ta ansvaret for sine egne handlinger. Hvis alle som har gjort noe galt gjør det fordi en djevel har besatt kroppen deres, så kan vi like gjerne legge ned fengselssystemet, for da er det ikke deres feil lengre. Eller hva IHS? Du styrer selv hva slags ånd som til en hver tid bor i deg. Så ansvaret ligger hos vær enkelt av oss. Ikke noe annet sted. Hva er det du snakker om? Hvordan kan du styre noe som er usynlig og ikke finnes? Vår vilje er ikke en ånd. Kom med beviser takk. Du styrer selv hvilken personlighetstyper du gjengir og ikke. Hvilken personlighetstrekk du lar bli en del av deg og ikke. Hva med sinnsyke mennesker som ikke klarer å styre sin egen personlighet pga hjernefeil? Du mislykker stadig med å komme med noen form for beviser. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Det kommer vel helt ann på hva du legger i en kjærlighetsfull far og mor. Min far og mor har vært kjærlighetsfull, er de da min religion? Du svarer dårlig på spørsmålene mine syntes jeg. Det du sier er altså, at om alle var kristne, ville det ikke eksistert noe ondt? Hvis alle var kristne som Jesus Kristus (dvs. at Gud var alt i alle) ville det ikke ha vært noe ondt, bare fred og kjærlighet. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Demoner er en unskyldning for mennesker som ikke klarer å ta ansvaret for sine egne handlinger. Hvis alle som har gjort noe galt gjør det fordi en djevel har besatt kroppen deres, så kan vi like gjerne legge ned fengselssystemet, for da er det ikke deres feil lengre. Eller hva IHS? Du styrer selv hva slags ånd som til en hver tid bor i deg. Så ansvaret ligger hos vær enkelt av oss. Ikke noe annet sted. Hva er det du snakker om? Hvordan kan du styre noe som er usynlig og ikke finnes? Vår vilje er ikke en ånd. Kom med beviser takk. Du styrer selv hvilken personlighetstyper du gjengir og ikke. Hvilken personlighetstrekk du lar bli en del av deg og ikke. Hva med sinnsyke mennesker som ikke klarer å styre sin egen personlighet pga hjernefeil? Du mislykker stadig med å komme med noen form for beviser. Du vil altid finne spesifikke sitvasjoner, hvor det som er gjengs ikke gjelder. Dette endrer ikke de faktiske forhold. Enver er ansvarlig for sin egen personlighetsutvikling til samfunnets beste. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg leste for litt siden at det er demoner som har skylden for all overgrep mot barn i det kristne/katolske samfunnet. Dummeste jeg noensinne har lest. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Dette endrer de såkalte faktiske forhold. Eller så kontradikterer du deg selv og dine argumenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå