Gå til innhold

Folk som tror på demoner

Anbefalte innlegg

Dette var skikkelig skremende, kom over noen folk som faktisk tror på dette og mener at man skal ha exorsiter.

Spesielt når hele ideen om demoner er så latterlig lett å forklare.

Men de kjøper det virklig ikke det er helt gale, hvordan kan disse mate seg selv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så en blir sittende der og lure på om de tror på troll (For da må vi ansette troll fangere!), enhjørninger (Da må vi ansette enhjørnings-viskere), tusser og alver (Eventyr fangere???)

Faller jo totalt på sin egen urimelighet!

Det er først og fremst folkene som krever demon utdrivere som trenger hjelp, for de klarer ikke å se realiteten i øynene. Kjenner til en ganske stygg sak hos den religiøse delen av min fars slekt, noen fjerne slektninger gudskjelov, der bestefaren for tre år siden ble avslørt mens han tuklet med det ene barnebarnet, altså en helt klar pedofili sak de skulle ha anmeldt med en gang slik at fyren kunne fått hjelp for dette. Ballen rullet og det kom etterhvert frem at han hadde tuklet med en rekke av sine barn og barnebarn og hva gjør idiotene? Jo, de er overbeviste om at satans demon har tatt plass i ham og lurt ham ut på dypt vann!! (Underforstått: De orket ikke den dårlige puplisiteten og negative omtalen som dette ville medført hvis de hadde gått til politiet med det, de klarer heller ikke å se det virkelige problemet, som her er pedofili, i øynene og velger da å påstå at fyren, som nesten fortjener å bli hengt for å ha ødelagt så mange mennesker seksuellt, er besatt av demoner!! For noen inbasile religiøse idioter!!!) Slikt hverken kan eller vil føre til noe godt, for de som virkelig lider under dette er de som har blitt misbrukt og det kommer frem i dag, da flere av dem har brutt med familien, (Les: idiotene) og går i tung terapi for å komme ut av problemene og traumene dette misbruket har medført, en hjelp de ville ha fått med en gang hvis de hadde anmeldt fysakken!

Med dette lar de altså den "besatte" bestefaren, som ikke er besatt i det hele tatt, han tenner bare på å tukle med unger, fortsette sin virksomhet og hva kan han påberope seg neste gang han blir tatt? Jo, at han var besatt og derfor uskyldig!!! Så på grunn av at de er så overtroiske at de tror på demoner så går mange menneskeliv totalt til grunne!! Blir så forbannet og hadde ikke fatter'n forbudt meg å si noe så hadde jeg personlig anmeldt fyren.... Demon my ass!!!

Å "gjemme" slike ting ved å skylde på demoner kommer det aldri noe godt ut av, for det er ikke demoner som har skylden, men mennesket som gjør den gale tingen. Men noen av de svakeste av de religiøse klarer ikke å møte slike ting på en ordentlig måte og må gjemme sannheten bak demoner og lignende sludder, dessverre... Men det er vel dette man får når man oppdras til å legge skylden på andre enn seg selv for dumme ting en gjør! :no:

EDIT: En ting er lurt å få med seg og det er at det KUN er i religiøse kretser at folk blir besatt av demoner... Hvorfor det? Kan det være samme årsak til at de kun ser sin gud når de såkalt har møtt gud mon tro?

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er de som gjør slike onde ting djevler, RWS

Det skjønner du vel ?

Om du vil se på dem som djevler får være opp til deg. Men det er et langt stykke derfra til å tro at de er besatt av demoner IHS, det skjønner du også eller? Eller er du også en slik overtroisk sjel som faktisk skylder på demoner og djevler for ting du er for svak til å ta skylden for selv? På samme måte du setter æren til gud for de gode tingene i livet ditt? Lettvindt ja, men ikke serlig lurt, da du aldri kommer til bunns i problemene, det fordrer heller ikke ærlighet å skylde på andre for alt mulig, men ærlighet er er vidt begrep i de religiøse kretser har jeg forstått, så de anses sikkert som ærlige selv om de setter skylden på andre fiktive ting isteden for å ta det på egen kappe?

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er de som gjør slike onde ting djevler, RWS

Det skjønner du vel ?

Om du vil se på dem som djevler får være opp til deg. Men det er et langt stykke derfra til å tro at de er besatt av demoner IHS, det skjønner du også eller? ..

Det er ingen forskjell på djevler og demoner, RWS

Lenke til kommentar

Hva er din definisjon på en demon? Ikke noe som besetter, men at enkelte folk ER demoner/djevler?

I og med at disse onde menneskene utgangspunktelige ikke var djevler.

Er det noe de i ettertid har blitt (besatt) gjennom kontakt med andre djevler.

De negative personlihets typene som overføres og gjør folk til djevler, kalles demoner.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hva er din definisjon på en demon? Ikke noe som besetter, men at enkelte folk ER demoner/djevler?

De negative personlihets typene som overføres og gjør folk til djevler, kalles demoner.

Så sier vi takk til din steinalder tenkning! For vi VET nemlig at folk ikke blir besatt av demoner i dag IHS og den eneste grunnen til at du fremdeles tror på demoner er at du tviholder på en steinalder religionen din! Vi andre har "evolvert" vekk fra denne overtroiske tankegangen du følger og klarer å ta skylden for det gale vi gjør selv, uten å måtte skylde på fiktive ting som guder og demoner... :roll:

Eller vi rett og slett skjønner at det er galt og lar være å gjøre det isteden for å dekke oss bak at "vi ble besatt"!

Det farlige i det du postitulerer IHS er at du også ville gjort som "gud" ba deg om i den tro at det var gud du hørte inne i hodet ditt. Religiøse er ikke vant til kritisk tenkning og stiller derfor ikke spørsmål ved slikt og gud alane (?) vet hvor mange udåder som er begått på grunn av religiøse som trodde de fikk et kall fra gud om å slakte ned uskyldige mennesker fordi de var demoner eller noe slikt!!! Overtro skaper mer overtro har det vist seg... :no:

Lenke til kommentar

Så sier vi takk til din steinalder tenkning! For vi VET nemlig at folk ikke blir besatt av demoner i dag IHS og den eneste grunnen til at du fremdeles tror på demoner er at du tviholder på en steinalder religionen din! Vi andre har "evolvert" vekk fra denne overtroiske tankegangen...

Nei, RWS Disse negative personlighets typene tjener ikke verdens sammfunnets innteresser. Jesu kristne personlihets type nedkjemper og erstatter alle disse negative personlighetene du mener ikke eksisterer.

Lenke til kommentar

Nei, RWS Disse negative personlighets typene tjener ikke verdens sammfunnets innteresser. Jesu kristne personlihets type nedkjemper og erstatter alle disse negative personlighetene du mener ikke eksisterer.

Jesus? enda en fiktiv gude skikkelse fra den store kloke boken :)

Nei vet du, jeg har aldri sett, hørt eller luktet på noen demoner og hvorfor har jeg ikke det? Er det fordi jeg ikke har tatt i mot jesus i mitt hjerte? Hva er da vitsen med å ta imot jesus når ne begynner å se slike ting?

Misstenker at det kan være av samme grunn at jeg aldri har sett et spøkelse... de finnes kun i de som tror på dem sin fantasi...

Lenke til kommentar

Så sier vi takk til din steinalder tenkning! For vi VET nemlig at folk ikke blir besatt av demoner i dag IHS og den eneste grunnen til at du fremdeles tror på demoner er at du tviholder på en steinalder religionen din! Vi andre har "evolvert" vekk fra denne overtroiske tankegangen...

Nei vet du, jeg har aldri sett, hørt eller luktet på noen demoner og hvorfor har jeg ikke det? Er det fordi jeg ikke har tatt i mot jesus i mitt hjerte? Hva er da vitsen med å ta imot jesus når ne begynner å se slike ting?

Du trenger ikke å være kristen for å skjønne dette.

Den nye personlighets typen som du ikke vil ta imot, er sterkere en alle de negative personlighets typene som overføres gjennom sosial arv og overgrep i samfunnet. Før i tiden kaltes de demoner.

Kristendom = personlighetsutvikling

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Den nye personlighets typen som du ikke vil ta imot, er sterkere en alle de negative personlighets typene som overføres gjennom sosial arv og overgrep i samfunnet. Før i tiden kaltes de demoner.

Så var det dette med quotes igjen da :roll:

Personlighets typer? Ok, skjønner.. :no: Du påstår igjen...

kristendom = personlighet forstyrrelser og kraftige irrasjonelle påstander uten dekkning i virkeligheten (Min påstand er like bra som din... :) )

Lenke til kommentar

Personlighets typer?

Ja du er klar over at du er omgitt av en rekke positive og negative personlighets typer i samfunnet. Det er derfor vi sier at noen er en engel mens andre er en djevel.

Trenger ikke være psykolog eller kristen for å skjønne dette.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...