Gå til innhold

Installasjon av ATI-driver feiler? Her er svaret ditt

JoMs

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg får som regel litt jobb hver gang en ny driver til mitt ATI HD Radeon 5870 kort blir sluppet. Installasjonen kræsjer nemlig etter at driveren er pakket ut. Men jeg kom over en forumpost som ga det ultimate svaret. Oversatt og lagt i en grei tutorial blir dette som følger.

1: Først pakk ut driverene til C:\ATI (default katalog), eller kjør installasjonen til den kræsjer. Filene vil enda ligge på C:\ATI.

2: Etter dette, kjør CMD som administrator. I windows 7 og Vista er det bare å søke opp cmd på startmenyen. Høyreklikke på den og velge "Kjør som administrator". I XP er jeg ikke sikker, men dette er det bare å google.

3: Så må du cd til C:\ATI\Support\<driverene du pakket ut>\Bin

Husk på at mappen Bin vil hete "Bin64" i 64-bit, og Bin i 32-bits Windows

4: Her kjører du kommandoen

ATISetup.exe -Uninstall -output screen

Dette vil avinstallere de allerede installerte driverene. Du kan gjerne restarte etter at det er ferdig for å være på den sikre siden, men det er ikke nødvendig.

5: Siden driverene dine nå er avinstallert, og du sikkert vil ha tilbake den gode gamle oppløsningen. Så cd til C:\ATI\Support\<driverene du pakket ut>\Bin (eller Bin64) og kjører kommandoen

ATISetup.exe -Install -output screen

Nå vil drivere bli installert, med CCC og hele pakken. Når dette er ferdig restarter du pc'en og alt er ferdig.

Dette har jeg selv gjort opp til flere ganger, og har fungert knirkefritt hver gang.

Lykke til :)

-Mvh JoMs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv aldri hatt noen problemer når det kommer til installering av drivere. Men om dette fungerer for noen så er det jo bare bra. ;)

Selv avinstallerer jeg de gammle og kjører på med nye. I de få tilfellene dette ikke fungerer sikkelig, så bruker jeg Driversweep so mfyren over. :)

Grei guide for de som trenger den iallefall :thumbup:

Lenke til kommentar

Eller bare gjøre det på vanlig måte, med en driversweep.

Prøvde det også når problemet oppstod for meg. Desverre hjelper ikke det når selve installasjonsprogrammet kræsjer. Søkte litt rundt og har funnet at jeg heldigvis ikke var den eneste med det samme problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...