Gå til innhold

Trenger program til å teste stabiliteten på eldre maskin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

128MB ram (blanding av Edo og SD-ram)

Trodde det ikke gikk å blande ram jeg.. Men har ikke så mye kunnskap når det gjelder "gamle" ting :)

Som TLZ sa: Ustabilitet skyldes i de fleste tilfeller software. Du kan kjøre Prime 95 (som It's me sa) i ett par dager eller du kan sette et benchmark-program i loop. Alternativene er mange.

Lenke til kommentar

128MB ram (blanding av Edo og SD-ram)

Det er jo ikke mulig å blande disse :o

Som jeg skrev over så tror jeg det samme som deg. Men når jeg tenker over det lurer jeg på om det går an. Mener det var en diskusjon om dette for en tid tilbake her på forumet og da kom man fram til (husker jeg rett? :o) at det gikk an å blande EDO og SD men ikke SD og DDR. Driter meg sikkert ut nå.. :/

Lenke til kommentar
Jeg hadde selv en maskin med bx hovedkort som jeg kunne blande edo og sd ram :)

I følge intel's offisielle sider om BX-chipsettet og tekniske dokumenter så støtter det kun SDram. (og ikke EDO, FP eller andre typer SIMM)

Jeg vet det er andre chipsett (f.eks VIA VT82C598MVP) som støtter både SIMM og DIMM, men jeg har ennå aldri hørt om at man kan bruke både SIMM og DIMM samtidig. Rett meg hvis jeg tar feil, men gi helst en link eller to til seriøse sider som kan bekrefte det.

Lenke til kommentar
Her har dere en link til hovedkortet mitt. Hvis dere laster ned manualen kan dere se at man kan bruke begge deler samtidig.

Hmm. Da lærte jeg noe nytt i dag også. Det GÅR altså an (i følge manualen), men det er en del sære betingelser for at det skal gå da.

Bla. Må man bruke noen skjeldne SDram-brikker som tåler 5V eller bruke noen minst like skjeldne EDO-brikker som kan kjøres på 3,3V. (Normalt er SDram 3,3V og EDO 5V)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...