HGA Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 I forbindelse med jobbskifte må jeg ha en ny laptop og trenger litt innspill på hva jeg skal velge. Laptoppen vil fungere som en hjemmepc og ved møter osv utenfor jobbens lokaler. På jobben vil jeg få satt opp en kraftig stasjonær pc som skal ta seg av de tunge oppgavene. Jeg vil også få satt opp en remote desktop løsning så tunge oppgaver jeg ønsker å gjøre hjemme vil bli kjørt på maskinen på jobben. Det jeg ønsker er: - Lett - Bra batterilevetid - Ok byggkvalitet - Grei dokking løsning. Kommer til å bruke en dokkingstasjon hjemme, med en 26 eller 27" skjerm koblet på. De to forslagene jeg har fått fra it er: HP EliteBook 6930p eller HP ProBook 4310s Ser at elitebook'en er nesten dobbel så dyr som probooken uten at jeg ser de helt store forskjellene i specs'en. Elitebook kan ha litt bedre cpu, mens probooken ser ut som den kan ha noe bedre skjerkort..... Noen som har noe erfaring med de og kan komme med noen innspill? HP's hjemmesider er noe av det mest rotete jeg har vært borte i. I allefall samenlikned med dell sine. Er det noe med at probooken ikke har samme dokkingmuligheten som elitebook'en? Eller er det bare fordi de er i to forskjellige segmenter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå