Stigah Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Hei. Jeg vil ha min egen server, men har litt problemer med å forwarde port 80. Jeg har en Dlink router. Jeg har vært innpå kontrolpanelet og åpnet port 80 der, men det virker fortsatt ikke. Men det jeg tror problemer kan være, er at Dlink routeren er koblet til en router fra Lyse. Jeg er ikke sikker på om dette kalles en router, men det er en boks på veggen, der det er en ledning som går ned i bakken, og bort til Lyse. Så det jeg tror er at jeg har klart å åpne port 80 på Dlink routeren, men at den ikke er åpnet i Lyse routeren. Det er trådløs router i "lyseboksen", men jeg vet ikke hva vi skal gjøre for å koble oss til dette. Jeg finner heller ikke Lyseboksen når jeg ser på trådløse nettverk. Men det er ikke sikker at dette er problemet heller da ... Jeg må også nevne at jeg har testet to webhoster, eller hva nå det kalles. Jeg blir veldig glad hvis noen her kunne hjulpet meg med dette problemet, for dette har jeg lurt på i over 1 år. Jeg har til og med laget tråd på to andre forumer også, men ingen der kunne hjelpe meg. Nå har jeg mer opplysninger, som at den er koblet til en Lyseboks, etc, så jeg håper at noen endelig fant ut hva som var galt. Jeg blir evig takknemlig hvis noen her kunne hjulpet meg med dette! Dlink routeren heter forresten Dlink DIR-635 Mvh. Stig Lenke til kommentar
Evolutioner Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Det skulle da ikke være problem, har dir-655 selv men din er sikkert ikke så forskjellig. Gå til 192.168.0.1 log inn, advanced, portforward.. ellers kan du jo sjekke ut www.portforward.com vis du ikke får det til Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Du må logge inn på Lyse sin nettside og sette opp forwarding av port 80 til ipadressen som DIR-655 har på internettporten. Sørg også for å sette statisk ip på internettporten til DIR-635 slik at ikke forwardingen forsvinner senere. Alternativt kan du sette routermodemet i bridge (gjøres på din side på nett) og kontrollere alt fra DIR-635. Endret 12. mars 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Tusen, tusen takk la7dfa.com (terry94, jeg skrev at jeg hadde gjort det allerede ) Men den der "ipadressen som DIR-655 har på internettporten", er det f.eks: 127.0.1? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Men den der "ipadressen som DIR-655 har på internettporten", er det f.eks: 127.0.1? 127.0.0.1 er localhost på din egen PC. Jeg antar at sentralen deler ut 192.168.x.x eller 10.0.0.0.x. Bare logg inn på DIR-655 og se hvilken adresse det er på WAN. Endret 12. mars 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Der er det både MAC Address, IP Address, Subnet Mask, Default Gateway, Primary DNS Server og Secondary DNS Server. Jeg er temmelig sikker på at det er "Default Gateway". Det er 192.168.x.x (Er det lurt å si alt? Har ikke så stor peiling på akkurat det ) Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Det du er på jakt etter er "IP-adress" eller "WAN Adress" om du kikker på webguiet til routeren. "Default Gateway" i routeren leder deg bare til hjemmesentralen, som du allerede administrerer via altibox sine sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå