Gå til innhold

trenger "godkjenning" og tips for ny gaming pc

Anbefalte innlegg

heisann alle sammen. da var tiden kommet for å skaffe seg en ny pc.

den skal brukes til spill og surfing for det meste. spiller ganske mye cod mw2 og aoc.

har satt sammen noe her som jeg setter pris på om dere tar en titt på:

pc10.jpg

så. jeg lurer jo da selvsagt på om dette er et brukbart oppsett?

kan jeg kanksje får mer "bang for the buck" med et annet oppsett?

takker på forrhånd for alle komentarer og forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, er i utangspunktet svært skeptisk til et kabinett med 500w psu til bare 400 kroner. Ville nok kostet på meg en del mer kvalitet der, ja. Mus/tastatur virker også i overkant billig. Men for all del, hvis du har gjort research og funnet ut at disse faktisk holder mål, er det sikert greit. Prosessoren virker litt vel dyr sammenlignet med resten, og hvis du er på et så stramt budsjett bør x2 250 holde.

Alt i alt ville jeg brukt litt mer penger så langt det er mulig, så kan du få råd til Dell UltraSharp 2209WA, ok kabinett og PSU, bedre mus og tastatur og en større harddisk. Kan du avse enda mer penger, kan du vurdere en SSD, men det er strengt tatt ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

oki :) takk for svar :)

så burde rett og slett heller prøve å legge litt mer penger i den altså... ante meg litt det der med kabinettet egentlig. er selv litt skeptisk til slikt, men tenkte det var verd er forsøk, er psu'n helt søppel kunne jeg jo bare kjøpt en til og bare brukt kabinettet?

hva med det skjermkortet? er det noe tess? eller har dere andre forslag til bra og billig skjermkort?

Lenke til kommentar

Skjermen har ikke full HD, nei, og det kan være litt dumt hvis du ser mye på film, men den har også mye bedre farger enn noen anne skjerm i samme prisklasse. Den har ikke HDMI, men DVI som er akkurat samme signalet. Ulempen er at den bare har en digital inngang, som betyr ulemper hvis du til vanlig vil koble den til flere enheter og bytte mellom dem.

Du trenger ikke bruke så mye mer penger for å få noe skikkelig. For i overkant av tusenlappen får du PSU og kabinett av god kvalitet, for eksempel Fractal Design R2 Black Pearl og Corsair VX550W. Legg til 300 kroner på harddisken så får du en som er tre ganger så stor, og mye raskere. Bytt hovedkortet i et med full ATX-lengde, det trenger ikke være mer enn 100-200 kroner dyrere, ta for eksempel dette fra Asus. Og som sagt, du kan med fordel bytte prosessoren. Vil si en Athlon II X3 eller X4 i samme prisklasse gir mer for pengene, eller du kan spare penger og velge en X2 250.

Skjermkortet er det beste du kan få til den prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...