Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sportslig kupè i løpet av 2-3 år. Tips ønskes

Anbefalte innlegg

Ser for meg at jeg kjøper meg en ny bil iløpet av 3 år. Og jeg vet at det er lenge og at mye kan forandre seg men jeg prøver meg for det.

Krav

• Motor: mer effekt enn det jeg har nå (114HK, 144 NM)
  • Utseende: Sporty! 3- dørs er oftes finere enn 5- dørs syntes jeg. Kan meget godt være cabriolet,
  • Forbruk: Ikke noen store krav, men om den er miljøvennlig så er det jo et pluss. Under 1 liter på mila bør den være.
  • Alder: Så ny som mulig. Nyere enn 2000 er absolutt minimum.
  • Gir: Manuelt.
  • Prisklasse: Litt usikkert men sannsynligvis 100 000 - 200 000 kroner (ja, vet det er et stort register).

Er ute etter en bil folk snur seg etter. Ikke så interessert i "frisør- biler"... Og utseende er viktigere enn Ytelse for meg.

Noen alternativer jeg har funnet

- Hyundai GK F/L2 (2007–2008)

- Toyota Celica T23

- Audi TT

- Nissan 350Z (tvilsomt pga pris)

- Mazda RX-8 (?)

- Volkswagen Scirocco (?)

Så da ønsker jeg at dere kan liste opp noen flere biler som kan passe meg.

Lagt til

- BMW 3- serie, E46 eller nyere

- BMW Z4

- Mercedes SLK

- Ford Mustang

Kanskje- biler

- Toyota MR2

- Mazda MX-5

- BMW Z3

- Opel Speedster

Endret av mx1000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes ikke den nyeste MR2 er så pen... Blir liksom litt frisørbil i likhet med MX-5. Merchedes CL likte jeg ikke. E46 eller nyere funker. Har tenkt litt på MX-5, men tror ikke jeg helt vil ha den... Z4 er også et godt alternativ. Barchetta var ikke noe sårlig fin pluss at også den har frisørbil- faktoren.

Men jeg kan ikke se for meg at noen snur seg og nærsakt måper etter, utenom Z4 kanskje. Det gjør vel de fleste folk etter de jeg ramset opp heller men.

Lenke til kommentar

Du vil ikke ha frisørbil, også klarer du å lansere første generasjon TT som alternativ. Litt selvmotsigende der, ja.

RX-8 er flotte biler, men jeg er usikker på hvordan Renesis-motorene holder. Det sies at de skal være bedre enn motorene som satti RX-7, men jeg vet ærlig talt ikke.

Hyundaien er kjip, kjip og kjip. Alle som kan si noe mer om en bil enn fargen vet at du har kjøpt den fordi den er "kul".

Celica T23 er heller ikke veldig spennende når det kommer til kjøring. Den ser riktignok ganske kul ut, men det stopper liksom der.

Scirocco er gøyalt. Da har du en litt mer praktisk bil, og den ser vanvittig bra ut.

Forrige generasjon Z4 har jeg ikke kjørt, men det skal visst være en bra bil. Den er litt mer sportslig enn dagens modell, noe som trengs.

E46 Coupé går inn i samme kategori som Scirocco - litt mer praktisk enn de andre. Selv mener jeg den mangler litt på utseendefronten, og dermed blir den ikke ordnetlig kul før du har litt motor.

MX-5 er en vanvittig morsom bil. (Nå skal det sies at jeg akkurat har handlet en, så jeg er kanskje inhabil.) Du får ikke mer kjøreegenskaper per krone i noen annen bil, og jeg anbefaler deg virkelig å prøve en før du avskriver den. Alle som vet hvor gøyal en MX-5 er, vil gi deg misunnelige blikk fordi de ikke har en. Så kan du jo bare spørre alle som kaller deg homo om de har prøvd en. 99 prosent av de vil si nei.

Lenke til kommentar

Nah, nevnte jo ikke at det var første generasjons TT da men. Ja, vet den er litt på kanten. ;) Men aftermarket deler kan gjøre mye med saken. Har hørt en del vondt om RX-8/motorn ja. Hyudaien er ikke kjip syntes jeg. Men ja, den er en sæv i ulveklær. Celicaen er litt kul ja. Vet ikke hvordan den er å kjøre dog. T- Sport utgaven er jo et alternativ. Hehe, har prøvd et par MX-5'er ja og de er veldig fine å kjøre. Hadde eid en MX-5 nå jeg om ikke selgern hadde prøvd å lure meg...

Lenke til kommentar

Nei, men du nevnte budsjettet ditt. Du får ikke noen andregenerasjons TT for under 200 nå, og jeg tviler på om du får det om 2-3 år heller.

Vær oppmerksom på at man mister en god del av kjøregleden med forhjulstrekk. Da mener jeg ikke at du mister muligheten til å sladde (selv om det også er gøy), men det er noe eget med å bli dyttet gjennom svingen.

Lenke til kommentar

Elise veier vel kun rundt 600 kg. Speedster er vel mye tyngre enn det?

Første generasjon Elise veier 755 kilo, og har en Rover-motor på 120 hester. Det gir et vekt/effekt-forhold på 156 bhp/tonn.

Tidlige versjoner av andre generasjon har samme motor, men med 122 hester. De veier 756 kilo. Vekt/effekt-forholdet blir da 159 bhp/tonn.

Det finnes andre versjoner med sterkere motorer. Blant annet 111R med Toyota-motor på 192 hester. Den veier 860 kg, og forholdet blir da 220 bhp/tonn. Denne havner nok uansett i en annen klasse, da de er mye dyrere enn en Speedster.

Speedster med 2,2-liter på 146 hester veier 850 kilo. Da har du et forhold på 169 bhp/tonn.

Speedster Turbo veier en god del mer, og lander på 1005 kg. Fordelt på 200 hester blir det 196 bhp/tonn.

Tar du da med i beregningen at Speedster er billigere, blir ikke valget så vanskelig for meg, hvertfall.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Toyota MR2

Mercedes CL

BMW 3-serie coupe (E46)

Mazda MX-5 (god bil, men frisørfaktoren er jo tilstede)

BMW Z4

Fiat Barchetta (

Mercedes Benz CL koster nok bittelitt mer enn 100.000 - 200.000 :) Godt over en halv mill hvertfall :) Du tenker kanskje på CLC.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Toyota MR2

Mercedes CL

BMW 3-serie coupe (E46)

Mazda MX-5 (god bil, men frisørfaktoren er jo tilstede)

BMW Z4

Fiat Barchetta (

Mercedes Benz CL koster nok bittelitt mer enn 100.000 - 200.000 :) Godt over en halv mill hvertfall :) Du tenker kanskje på CLC.

CLK er ganske rimelig også

Lenke til kommentar

Brera var litt interessant. Men er det ikke mye feil på Alfa Romeo'er? Cougar liker jeg ikke noe særlig.

Keep on going folks. :)

hehe.. vel, som eier av en eldre alfa romeo, så er eg godt vant til å skru for å si det slik..! ;)

men de har kommet seg mye på det feltet. er ikkje som det en gang var.

disse bilene har sjel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...