Gå til innhold

Hva tjener trafikkdirigenter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trafikkdirigering er også de bilene du ser med "bred last"/"lang last".

Da er du følgebilsjåfør (det kalles følgebil).

 

En venn av meg fikk 5000 (skatt må trekkes i fra) for å kjøre følgebil fra Alta til Oslo og tilbake. Da måtte han ordne med oppmøte i Alta selv.

Hva som er vanlig betaling i en slik jobb aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Trafikkdirigering AS har 145kr på dagtid. etter 10t er det 40% overtid.

Nattarbeid er timelønnen 145 + 20kr tilegg, Etter 9,5 time er det 50 overtid.

Alt over 40timer i uka er 50%

 

Dagene er opptil 16 timer om ikke mer.. helger kan variere ihht til hvor man er i sesongen og hvor man jobber.

Man får dekket tak over hode, men ikke mat. Er stedet for jævelig, (uten innlagt vann og kloakk) tilkommer det et tillegg på 100kr døgnet. Kilometergodtgjørelse 1 kr km.. Dette er for sesongen 2011. Hva som skjer neste år, er det ingen som vet.

 

Trafikkdirigering er også de bilene du ser med "bred last"/"lang last".

Da er du følgebilsjåfør (det kalles følgebil).

 

En venn av meg fikk 5000 (skatt må trekkes i fra) for å kjøre følgebil fra Alta til Oslo og tilbake. Da måtte han ordne med oppmøte i Alta selv.

Hva som er vanlig betaling i en slik jobb aner jeg ikke.

 

Høres lite ut..

Lenke til kommentar

Hepp...

 

Noen som aner hva man tjener som Trafikkdirigent i løpet av en måned? Evt timelønn osv.

 

Om noen kanskje har hatt lignende jobb er det jo flott om de poster svar...

 

takk

 

For å jobbe som trafikkdirigent må du ha kurs 1 og kurs 3.. Dette er mistekrav for å få lov til å jobbe på vei..

Kursene kan du ta igjennom Hast eller trafikkdirigenten. Kuset varer i 2 virkedager.. Jeg fikk kurset gratis.. Kuset koster normalt 4200 kr men dette vil man få igjen etter noen mnd arbeid..

Timelønna varierer fra 145 - 200 kr timen.. kommer an på om det er dag eller natt.. Etter et viss klokkeslett er det tillegg.. Det blir mer og mer at dirigeringsfirmaer overtar jobben om å dirigere trafikken.. dette er med hensyn til at det blir strengere å arbeide på vei.. Jeg skal til Kr.sand og jobbe natt.. Mange dager er det også dagjobbing.. men tror de helst vil at dirigering foregår på natt da dette er til hensyn til sikkerheten.

Minstekravet for arbeid langs vei er kurs 1, ikke 1 + 3. Kurs 3 er dirigering. Altså må en ha 1 + 3 (eller 2: ansvarshavende + 3) for å kunne dirigere trafikk.

 

Kurs 2 er det såpass lenge siden jeg tok at jeg ikke husker helt hvor lang tid det tok, men mener det var rundt en dag. Kurs 3 tar ca det samme, avhengig av hvor mange deltakere det er på kurset da alle skal dirigere i 20 minutter hver, og en skal se på de andre som dirigerer.

 

Jeg syns forresten 145 kr i timen høres lite ut. Jeg tjener 190 kr timen på dag, 285 kr mellom kl 15 - 21 og 380 kr timen mellom 21 - 07. Nå er jeg anleggsgartner, og ikke trafikkdirigent, men det blir fort noen netter med dirigering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...