Gå til innhold

Hva tjener trafikkdirigenter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

What? Hvem trenger trafikkdirigenter. Tror aldri jeg har sett en før.

Securitas har haugevis med trafikkdirigenter. Jobber ofte på oppdrag fra NCC og lignende entreprenører.

Til trådstarter; Om det er Securitas, så betaler de tariff. Jeg tror startlønningen er drøye 135,- kr timen, pluss at du ganske sikkert får 100% hvis vakten går lenger enn ni eller ti timer. Det kommer vel litt an på.

Om det er noen andre kan jeg dessverre ikke uttale meg om det.

Lenke til kommentar

Øøøh, jo, TS har :ermm:

Tror det bare er du som tolker det slik, for jeg tolket det mer i retning av at det var stillingsbetegnelsen. Men nok om det. Ingen vits i å være flisespikker. Forøvrig har ikke hvem som helst lov til å dirigere trafikk. Man må gjennom et kurs som er ganske så... avslappende er vel riktig ord.

Men du kan tjene veldig godt iløpet av en sommer hvis du tar på deg mange vakter. Jeg kan garantere deg at du vil få mange, mange, mange, mange timer overtidsbetaling :)

Lenke til kommentar

Det kan ikke være lange kurset, lære om hvordan stå beint og bruke radioen din så er du utlært.

sett enkelte som sitter i en klappstol med radioen sin og den plastpinnen sin med stopp på, ser nesten ut som en koselig jobb da.

men i styrtregn etc skulle det vært mer enn 135kr timen før jeg hadde klart stå der.

Lenke til kommentar

Kurset går ikke over mange dager, nei. Og det er ikke så mye annet man lærer utenom det selvsagte. Angående regn legges det sjelden asfalt i regn, så man jobber stort sett kun i godt vær, eller i værste fall overskyet.

Man får strengt tatt ikke lov til å sitte heller, men det er det ikke alle som bryr seg så frykelig mye om. Man har også masse pause, så jobben er god som gull den. I små mengder.

Lenke til kommentar

Her i området holder de på med utviding av et ganske langt strekk dårlig vei som de forventer være ferdig i rundt 2020 som da er graving/sprenging uansett vær stortsett.

For et par uker tilbake så jeg ene stakkaren stå i 20cm snø/slaps og regn som virket ekstremt lite fristende.

husker jeg hjalp til med parkeringen for en badestrand hvor det var pakke 300-600 biler best mulig sammen samt dirigere trafikken og leke parkeringsvakt i pent vær med sol i 6timers strekk som jeg synest var rimelig lenge, må være endel mer jævlig stå 9-10timer i regnet.

Lenke til kommentar

Har aldri hørt om egne traffikkdirigentfirma. Det er vanlig at de som utfører arbeidet også utfører dirigeringen, eller leier inn folk fra andre firma som har kurs og utstyr.

For kunne dirigere traffikk må en ha arbeidsvarslingskurs 1 + 3 eller 2 + 3. Disse kursene tar ca en dag hver, og avsluttes med en latterlig enkel prøve. Dette er altså ikke særlig dyrt, tidkrevende eller vanskelig. Derfor er det også mange firma som driver med dirigering i tillegg til andre oppgaver.

Jeg er anleggsgartner, og i firmaet jeg jobber i har vi mange med disse nødvendige kursene, så vi tar oss av all nødvendig dirigering selv. I tillegg blir vi av og til innleid av andre firma for å dirigere for de. Jeg har selv dirigert en del timer, og må si det er en av de kjedeligste arbeidsoppgavene jeg vet om. Det er ensformig, kaldt, og faktisk tyngre enn det ser ut som (står gjerne på samme sted i godt over en arbeidsdag). I tillegg er det ikke få billister som er misfornøyd med arbeidet du gjør, eller at du i det hele tatt er der...og det får du høre. Heldigvis er det lenge mellom hver gang jeg må dirigere.

Vi har samme lønn når vi dirigerer som ellers. 50% etter klokken 15 og 100% etter klokken 21.

Jobbe fast som traffikkdirigent kunne jeg aldri tenke meg.

Lenke til kommentar

Hei vil bare nevn jeg tror flest trafikk dirgering/ trafikk post går til vaktselvskaper osv.

Har selv være på flere trafikk poster med ordenpolitiet og masta, kan blir gansk stressfull om der mye trafikk osv. ,kunne et tips.

Endret av smy
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hepp...

Noen som aner hva man tjener som Trafikkdirigent i løpet av en måned? Evt timelønn osv.

Om noen kanskje har hatt lignende jobb er det jo flott om de poster svar...

takk

For å jobbe som trafikkdirigent må du ha kurs 1 og kurs 3.. Dette er mistekrav for å få lov til å jobbe på vei..

Kursene kan du ta igjennom Hast eller trafikkdirigenten. Kuset varer i 2 virkedager.. Jeg fikk kurset gratis.. Kuset koster normalt 4200 kr men dette vil man få igjen etter noen mnd arbeid..

Timelønna varierer fra 145 - 200 kr timen.. kommer an på om det er dag eller natt.. Etter et viss klokkeslett er det tillegg.. Det blir mer og mer at dirigeringsfirmaer overtar jobben om å dirigere trafikken.. dette er med hensyn til at det blir strengere å arbeide på vei.. Jeg skal til Kr.sand og jobbe natt.. Mange dager er det også dagjobbing.. men tror de helst vil at dirigering foregår på natt da dette er til hensyn til sikkerheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...