L-Jamt Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg har en htpc som jeg bygget for 2 år siden og er fortsatt godt fornøyd med den. Det eneste problemet jeg tenkte å ta fatt på nå er støy. Det er et Antec fusion kabinett med 2 12cm vifter og intel E8400 (uklokket) med medfølgende vifte. Det er CPU viftestøy som er problemet. Jeg er godt fornøyd med støynivå fra PSU, disk og kabinettvifter. Jeg har sett at flere kjører Scythe Ninja Mini uten vifte. Mitt spørsmål er om dette er lurt? Kabinettviftene mine vil stå like ved kjøleribba så det bør kunne gå. Hva vil gi minst støy av følgende alternativer: 1. 12 cm stillegående CPU vifte + kabinettvifter (på lavt turtall) 2. Vifteløs Scythe Ninja Mini + kabinettvifter (med antatt høyere turtall) Noen som har erfaringer å dele? Eventuelt andre forslag? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Minst støy blir jo naturligvis en passiv kjøler, i tillegg til en vifte i nærheten som drar varmluft fra området rundt CPU vekk. Kjøler selv en HTPC med èn vifte, på 500rpm. Det går helt fint det, og får faktisk gode temperaturer også Lenke til kommentar
L-Jamt Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Er denne ene vifta en PSU-, CPU- eller kabinettvifte? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 En på PSU, og en på CPU. Ingen andre. PSU tar seg av luftflyttinga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå