Gå til innhold

Hvor ble mannen av?

Anbefalte innlegg

Mye bra poeng i tråden her :D

Jeg er enig i mye som blir sagt men synes ikke at det skal gå på enten eller når det gjelder klesstil. Man er ikke femi fordi man bryr seg hvordan man ser ut. Jeg bruker mye penger på dressklær, skjorter, dressbukser osv i måneden (en del av dette pga jeg bruker det i jobbsammenheng) men jeg føler meg ikke mindre mandig fordiom. Jeg klipper meg hver 6 uke, jeg trener stort sett 4-5 ganger i uken og jeg liker å gå med pene klær på byen.

Men før jeg byttet jobb var jeg forskalingssnekker, jeg kjører motorsykkel, jeg elsker biler, jeg er 100% heterofil og jeg har aldri noensinne hørt at noen har oppfattet meg som feminin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting er i alle fall sikkert: Når apokalypsen kommer og det er every man for himself vil ErikBlodøks overleve mye lengre enn dere andre som prioriterer klær og kosmetikk. The real MAN vil rise again!

Haha, det går ann å faktisk være friluftsmenneske OG se bra ut. Jeg kan snakke for både fkm og meg, som lystig jakter med hagle, at vi kommer til å overleve lenge! Man er ikke pussy selv om man går med tweed-jakke og sixpence.

Lenke til kommentar

En ting er i alle fall sikkert: Når apokalypsen kommer og det er every man for himself vil ErikBlodøks overleve mye lengre enn dere andre som prioriterer klær og kosmetikk. The real MAN vil rise again!

Akk ja, dere enkle mennesker. Hadde det vært så lett at man kunne avskrevet noen kun for en av deres mange interesser ville verden vært ja, nettopp enklere.

Lenke til kommentar

haha! :D Fin kommentar ja. Men jeg kan legge ut et enda et eksempel: Jeg kjøpte inn FHM eller Mann magasin. Jeg tenkte at "aha, nå har jeg kjøpt meg et VI menn lignende blad med interessange artikler og damer". I stedet fikk jeg artikler om nyeste hudpleie for mann og "hete" klær på tilbud. Hvor ble det av artikler som "hodejegere i sørkysten av afrika", eller "hvordan å overleve i villmarka med bare kniven".. og noe av det viktigste av alt - hvor ble det av damene? o_O Kunne like gjerne lest Topp eller Allers.

Lenke til kommentar

Nå pleier jeg aldri å lese hverken FHM eller Mann, men regner med fordi folk ikke bryr seg om hvordan man skal overleve i naturen med bare kniv, kanskje fordi vi får nok av det på tv med to serier på Discovery?

Nå til dags har vi så mye flott utstyr så hvorfor bare ta med seg en kniv?

Tror folk verdsetter at man bruker hjernen mer nå enn den mannen du idealiserer.

Vil vel ikke sammenlignet bladene med Topp og Allers, etter hva jeg husker er vel Topp ett skadreblad for småjenter og Allers er ett 60+ kvinneblad med fokus på historier fra virkligheten?

De få gangene jeg har lest FHM kan jeg ikke si de har kommet med mange gode tips til kleskjøp dessverre.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

haha! :D Fin kommentar ja. Men jeg kan legge ut et enda et eksempel: Jeg kjøpte inn FHM eller Mann magasin. Jeg tenkte at "aha, nå har jeg kjøpt meg et VI menn lignende blad med interessange artikler og damer". I stedet fikk jeg artikler om nyeste hudpleie for mann og "hete" klær på tilbud. Hvor ble det av artikler som "hodejegere i sørkysten av afrika", eller "hvordan å overleve i villmarka med bare kniven".. og noe av det viktigste av alt - hvor ble det av damene? o_O Kunne like gjerne lest Topp eller Allers.

Vil du ha villmarksartikler, kjøp jakt og fiske. Vil du ha sære historier, kjøp Vi Menn. Vil du ha damer, bruk nettet (evt skaff deg en ekte).

Vil du derimot ha en rekke dårlige artikler om helt uinteressante ting, harry "glamourmodeller" og klestips som vil få deg til å se ut som verdens største douche, kjøp FHM eller Mann. Mer harry blader skal man lete lenge etter (imo er ikke vi menn særlig bedre, men det er tydeligvis det du er ute etter).

Lenke til kommentar

Er enig med mye som står her, men jeg kommer aldri til å kle meg i noe moteklær for å se bra ut for det motsatte kjønn! Heldigvis lever jeg i trua at det fortsatt finnes damer som liker en ordentlig mann, som ikke sminker seg, ikke drømmer om deltakelse på Paradise, ikke syter og liker å pusle med praktiske ting!

Den dagen det slutter å finnes, vil jeg heller forbli singel enn å gå på tverke av alt som heter selvfølelse!

PS: Har forståelse for at mange liker strikk rundt buksa, buksa inni sokkene, sokkene oppunder knerne, solarium i helgene og "druse" med champis i helgene, bare de ikke prøver å trykke det over på meg! For jeg liker behagelige klær, bilen min, alt som går på strøm, biffen "rare" og iskaldt øl!

Lenke til kommentar

Er enig med mye som står her, men jeg kommer aldri til å kle meg i noe moteklær for å se bra ut for det motsatte kjønn! Heldigvis lever jeg i trua at det fortsatt finnes damer som liker en ordentlig mann, som ikke sminker seg, ikke drømmer om deltakelse på Paradise, ikke syter og liker å pusle med praktiske ting!

Selvfølgelig finnes det oppegående jenter som ikke drømmer om gutter som sminker seg og drømmer om Paradise White Trash Hotel, men det betyr ikke at de ikke er opptatt av hvordan en mann kler seg og ser ut! Ordentlige jenter går etter ordentlige menn. Det finnes som sagt mellomting av det som er nevnt i denne tråden.

Lenke til kommentar

Det er ikke artiklene i seg selv jeg reagerer på, men forandringen! Hva skjedde? Hvorfor synes de som driver FHM og Mann at det jaggu var på tide å dra inn litt klær og mote? Har de slått seg? Eller er det hele en slags konspirasjon mot oss menn som da skal begynne å tro at mote, klær og sminke plutselig er en manne greie? *trekke igjen gardinene*

Lenke til kommentar

For jeg liker behagelige klær, bilen min, alt som går på strøm, biffen "rare" og iskaldt øl!

Jeg liker å kle meg pent og se velstelt ut, biler, båter, alt som går på strøm, jakt og idrett. Jeg mekker mine egne datamaskiner, jeg driver med hjemmelading for min jaktrifle, jeg er medlem av pistolklubb. Jeg mekker ikke biler eller båter, men jeg synes det er gøy avlikevel. Både kjøre, se og lese om båter og biler.

Bare fordi jeg forsøker å se velstelt og velkledd ut så skal jeg liksom ikke være ordentlig mann? Hadde jeg derimot tatt på meg en gammel og hullete bukse, samt en sliten jakke så ville det gjøre meg til en ekte mann. Det er jo i grunn det dere påstår. Den konklusjonen synes jeg er for simpel, virker i det hele tatt lite gjennomtenkt.

PS: Kan være ren trolling fra TS også for alt hva jeg kan tyde. Påstandene er såpass harde og vil derfor skape ukonstruktiv debatt. Det nærmeste vi kommer en konklusjon på dette emnet er simpelthen at folk er forskjellige.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Er jeg mann når jeg:

Kommer hjem fra repetisjonsøvelse i militæret, kaster skoene mine inn i vaskemaskinen for så å finne ut at de ikke tåler vask men går i oppløsning istedet. Siden jeg er mann har jeg bare ett par sko. Heldigvis har jeg nettopp vært på rep å fikk med meg militærskoene. Det er søndag så jeg kan ikke kjøpe nye sko den dagen, så militærskoene får være nødløsning neste dag på jobb. Når mandagen kommer driter jeg i å stikke på skobutikken fordi militærskoene fungerte til sitt formål.

Dette er nå over en uke siden :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...