Kea Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Hei. Jeg bruker ofte program som TeamSpeak/Ventrilo og bruker derfor mikrofonen ganske ofte. Men nå gir micen plutselig igjen ekko av alt jeg sier og gjør. Dette er utrolig irriterende. Siden jeg bruker TeamSpeak så ofte kan jeg jo ikke mute den heller. Dette problemet har jeg hatt tidligere med en annen mikrofon, så jeg kjøpte ny og da var alt i skjønneste orden. I dag dukket plutselig problemet opp igjen. Noen som vet hvordan jeg kan løse det? Jeg kan jo ikke løpe til Elkjøp for å kjøpe ny mic hver gang dette problemet dukker opp. I tilfelle det hjelper; lydkortet er et eksternt et fra Creative og heter Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 Endret 12. mars 2010 av Therawyn 1 Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Har du prøvd å mute Stereo Mix/What U Hear? Kan hende det funker.. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Ja, har prøvd både det og de andre to instillingene. Prøvde også å mute hovedinstillingen for micen, og bare aktivere What U Hear/Line Mic-In, men det virket heller ikke. 1 Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Okey. Jeg regner med at du bruker headset? Har du prøvd å skru ned styrken på microphone playback..? Lenke til kommentar
Kea Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Nei, jeg bruker ikke headset. Push-To-Talk gjør det enklere å kunne bruke høyttalere uten å irritere vettet av folk. Microphone Playback? Hvor finner jeg den instillingen? Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Da er problemet mest sannsynlig at bruker høyttalere.. Flytt mikrofonen lenger unna høyttalerne og se om det funker. Du kan eventuelt også prøve å bruke et headset og se om du får eliminert problemet ved hjelp av det. Jeg vet ikke helt hvor du justerer Microphone Playback på ditt lydkort, men det er sannsynligvis innenfor egenskapene på Mikrofonen innenfor softwaren til ditt lydkort. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg fant problemet. Jeg muta micen i kontrollpanelinstillingene, så satte jeg på Microphone Boost'en, da funka det Takker for hjelpen anyway 1 Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Fint at du fikk ordnet det! Sørg for å sett den her som løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå