Gå til innhold

[Løst]Mikrofonen gir igjen ekko

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bruker ofte program som TeamSpeak/Ventrilo og bruker derfor mikrofonen ganske ofte. Men nå gir micen plutselig igjen ekko av alt jeg sier og gjør. Dette er utrolig irriterende. Siden jeg bruker TeamSpeak så ofte kan jeg jo ikke mute den heller. Dette problemet har jeg hatt tidligere med en annen mikrofon, så jeg kjøpte ny og da var alt i skjønneste orden. I dag dukket plutselig problemet opp igjen. Noen som vet hvordan jeg kan løse det? Jeg kan jo ikke løpe til Elkjøp for å kjøpe ny mic hver gang dette problemet dukker opp.

I tilfelle det hjelper; lydkortet er et eksternt et fra Creative og heter Sound Blaster X-Fi Surround 5.1

Endret av Therawyn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er problemet mest sannsynlig at bruker høyttalere.. Flytt mikrofonen lenger unna høyttalerne og se om det funker. Du kan eventuelt også prøve å bruke et headset og se om du får eliminert problemet ved hjelp av det. Jeg vet ikke helt hvor du justerer Microphone Playback på ditt lydkort, men det er sannsynligvis innenfor egenskapene på Mikrofonen innenfor softwaren til ditt lydkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...