Jambimaster Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Heisann! Vet ikke om dette er rette plassen til å spørre, men er det noen som vet hvor lang tid det tar når man overfører penger til en bankkonto som tilhører en annen enn den mottakeren bruker? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Neste virkedag er min erfaring. Så om du overfører i dag så er de antagelig der i morgen. Overøfer du i morgen så er de antagelig der på mandag. Lenke til kommentar
Jambimaster Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Er det jeg har fått høre, greia er bare at pengene ble overført på tirsdagskvelden Vet ikke om det har noe å si at det er en kortkonto som brukes. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Heisann! Vet ikke om dette er rette plassen til å spørre, men er det noen som vet hvor lang tid det tar når man overfører penger til en bankkonto som tilhører en annen enn den mottakeren bruker? Overføre penger til en bankkonto som tilhører en annen enn den mottakeren bruker? Jeg skjønner ikke spørsmålet. Lenke til kommentar
Jambimaster Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Beklager det der, elendig formulering. Mente såklart at avsenderen av pengene bruker en annen bank enn mottakeren. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 En vanlig overførsel i nettbanken går stort sett over natten. Dersom det brukes god gammeldags giro levert i skranke (evt brevgiro), så kan BBS bruke opp til 3 virkedager på å ordne overførselen. I tillegg går det postgang inn til BBS, noe som kan føre til at det går opp mot totalt en uke. Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Av erfaring går det ca 1 virkedag mellom banker, noen ganger ned på timer, avhengig av når på døgnet. Fra fredag av er det normalt ikke på plass før mandag. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Jeg fikk for en stund siden noen papirer om endringer i kontobetingelser, og av det jeg kunne grave ut av dem, har det kommet en ny lov som krever at pengene skal være på mottagers konto samme dag, så lenge pengene er "lagt til forfall" før et visst tidspunkt på dagen, typisk 12.00 eller 14.00, og senest virkedagen etter hvis de er lagt til forfall senere enn det. Det sto derimot at banknæringen jobber med å tilpasse seg reglene, så det er gitt litt slingringsmånn i en overgangsperiode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå