Gjest Bernt Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Hei Jeg skulle hente malariaprofylakse på apoteket tidligere i dag, men fikk da beskjed om at jeg ikke kunne hente den, da den var blitt stemplet med dato i 2005. Apoteket ringte legen som hadde signert den, og han hadde åpenbart ikke signert noen resept til meg. Tydeligvis har helsestasjonen der jeg fikk resepten bare hatt flere blankoresepter som var signert av legen, som de har fylt ut med mitt navn, med hans signatur. Dette kan da umulig være lovlig? Uansett, hvordan kan jeg få tak i Lariam. Legesenteret har stengt, og jeg skulle hat dem ASAP. På forhånd takk. Lenke til kommentar
millepi Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Både lariam og malarone er reseptbelagte. Du kan jo evt oppsøke legevakta ikveld og få ny resept om du ikke kan vente til i morgen. Når det gjelder ulovlig - neppe. Og resepten du fikk med deg, den er sikkert ferdig utfylt på akkurat den typen medisin,de ligger nok ikke "blanke" sånn at hva som helst kan fylles ut. Det hadde vært ulovlig. Jeg ser det kan være praktisk og tidsbesparende for et legekontor å ha slike ferdigresepter på slike typer meds liggende. Man er jo ikke syk og trenger i grunn ikke bruke en legetime til dette. Hadde resepten bare vært gyldig, ville jo dette være svært så servicevennlig for deg som bruker Jeg ville uansett ringt tilbake til legekontoret i morgen og gjort dem oppmerksomme på glippen. Den er jo etter mitt skjønn ganske så stygg... Ingen skade skjedd, men veldig upraktisk for deg som bruker. Det tyder nok på at det ikke er hver dag noen spør etter malariaprofylakse, og heller ikke hver dag det ryddes i hyllene ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå