Gå til innhold

Flashing av gf3 bios?

Anbefalte innlegg

Er fult klar over risikoen ved flashing av vga bios, men min aldrene gf3 kort har vel ikke noe vondt av det.

Men tilbake til saken; gikk inn på gainward sine sider, men fikk ikke til å laste ned noen bios derfra, når jeg trykker på download så skjer det ikke noe, men fikk istede tak i en annen bios fra et annet sted som skal stemme med kortet mitt, fant også det jeg tror er et flashe program.

Men det stod ikke noe rettningslinjer eller lignende om hvordan jeg skulle gå fram, så da tok jeg turen tilbake til gw.com og fant en guide der, men eneste problemet er at jeg ikke helt skjønner framgangs måten dems.

Fra gainward:

How to flash BIOS:

1.You have to unzip the zip file to a floppy disk.

2.Format another floppy disk as a MS-DOS bootable disk.

3.Reboot your computer with step 2 bootable disk to pure DOS.

4.Then change the bootable floppy disk to step 1 floppy disk and type "flash.bat" to flash VGA BIOS.

5.You can see the sentence "BIOS UPDATE SUCCESSFUL",then remove the floppy disk and restart your PC.

lagde en bootdiskett, og en diskett jeg la biosen og flash programmet på, men det fungerer veldig dårlig å skrive "flash.bat" som det står skrevet at jeg skal gjøre.

Er ganske sikker på at jeg fulgte de punktene sånn ca. riktig, men ettersom jeg ikke får flasha så må jeg ha gjort noe feil.

Noen som har prøvd å flashe et nvidia, geforce kort og kan forklare til mer punktlig om framgangs måten osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...