BEHZAD Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg har ett lite problem. De siste 2 månedene har jeg lidd av kyssesyken, som desverre har gitt meg enormt fravær fra skolen. Det første som møtte meg når jeg kom på skolen var denne oppgaven: Jeg har desverre ikke lært det pågrunn av fraværet mitt, og attpåtil denne oppgaven har jeg drøssevis av andre fag jeg også må prioritere. Er det noen som kan hjelpe meg? Programmet til database er MySQL - query browser. Jeg skal lage siden i HTML. på forhånd, tusen takk for alle svar! Lag en nettside som er koblet opp mot en database. Dette må være med: minst to tabeller nettsiden skal gi en utskrift av tabellen benytt minst en av følgende: insert, update eller delete Gjør en av de følgende oppgavene 1. Valgfri oppgave: velg selv hva du vil lage en database for. 2. Lag en chatteside, hvor registrerte brukere kan skrive meldinger. Skriv f.eks Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Lag en nettside med en gjestebok. Innleggene lagrer du i en tabell. Tabellen kan ha disse kolonnene feks: id, dato, navn, email, kommentar. Det er rimelig enkelt. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Hvis du skal ha mulighet for innloggin kan du finne gode guider på nettet med å søke litt på google Tror forresten denne er litt feilpostet. Endret 26. mars 2010 av Oxaren Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Ta en titt f. eks her: http://w3schools.com/php/php_mysql_select.asp Ett veldig enkelt eksempel på hvordan man kobler til, henter ut data fra databasen og skriver dette til skjerm/nettleser. Er php basert. Ellers mye god informasjon på w3schools om web baserte "ting". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå