Gå til innhold

3dfx Voodoo5 6000 AGP videoklipp (review kommer snart!)

Spaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:o :o :o

WOW Kan bare si WOW.

Største skjermkortet jeg noen sinne har sett også. :yes:

Er det slik at du må ha vanlig skjermkort i tillegg???

Slik som i gode gamle dager. :lol:

Tror ikke de hadde hatt en kjangs å få den solgt da.

4 VIFTER!!!

Lengre enn hovedkortet mitt!!!

Men hadde vært kult å bare ha det. Den som aldri kom ut!!!

Nesten en myte jo. :wink:

Lenke til kommentar

Hvordan for du spilt av filmen, jeg startet den, og den startet som vanlig i Quick Time, men skjermen er kun hvit, og så søker den etter, og finner ikke riktig "compressor". Jeg lastet ned den siste oppdateringen av QT i går. I Windows Media Player kommer kun "Hardware Tweaker" bildet opp, med musikk i bakgrunn

Lenke til kommentar
Hvordan for du spilt av filmen, jeg startet den, og den startet som vanlig i Quick Time, men skjermen er kun hvit, og så søker den etter, og finner ikke riktig "compressor". Jeg lastet ned den siste oppdateringen av QT i går. I Windows Media Player kommer kun "Hardware Tweaker" bildet opp, med musikk i bakgrunn

Jeg spilte den av i Windows Media Player. Filen krever at Divx 5.0 er installert på PC'n

http://download.divx.com/divx/DivX505Bundle.exe

Lenke til kommentar
kommer neppe til å våre noe bra da.. gammelt jo.. 166mhz core osv, dårlig =/

Selvfølgelig kan ikke dette skjermkortet sammenlignes i ytelse med dagens skjermkort. Det er heller ikke det som er poenget. Voodoo5 6000 skulle etter planen komme ut på markedet høsten 2000. Til sammenligning var Geforce2 GTS det raskeste skjermkortet Nvidia hadde på den tiden. Voodoo5 6000 ble en "hellig gral" for 3dfx tilhengere og hadde det kommet ut hadde det dominert totalt i lang tid. Det har også støtte for 8x FSAA. Ingen skjermkort har hittil kunnet måle seg med FSAA kvaliteten til 3dfx (min personlige mening)

Jeg så nylig et Voodoo5 6000 AGP kort som ble solgt på ebay til over 5000 dollar. Det er et ekte samleobjekt og det finnes ikke mange fungerende eksemplarer i verden. Jeg har gode minner fra 3dfx-tiden. Har selv eid både Voodoo2, Voodoo3 og Voodoo5. :yes:

Lenke til kommentar
kommer neppe til å våre noe bra da.. gammelt jo.. 166mhz core osv, dårlig =/

Husk at det er 4 chiper det er snakk om, likeverdig en singel chip på 664Mhz. Den har dog kun 2 pipelines, men en fillrate på ~1.3Gpixels/s var helt enormt på den tiden og det er mer enn det selv GF4Ti4600 har å by på. Minnebåndbredden til V5 6000 er også på høyde med GF4Ti4600, men bortsett fra texture komprimering har den ingen minne trafikk besparing funksjoner.

Lenke til kommentar
hehe, this card will "blow" you away! :p

joda husker de gode gamle voodoo dager! det var tider det...

Med 4 vifter blir du sikkert blåst vekk. :lol:

Kanskje der Nvidia fikk ideen til fx viftene??? :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...