koosepus Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Jeg er en jente på 14 år(15 i juli) som søker deltids jobb, i nærheten av Ferdrikstad, Østforld. Jeg er fleksibel, kan jobbe sent og i helgene. Har forslag til jobb eller vet hvor jeg kan få jobb? Endret 1. desember 2010 av koosepus Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Gå med vg på søndager Tenker mer på jobb i butikk, lager, kiosk, gatekjøkken, alt annet:) forslag? Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Som oftest har du ikke lov til å jobbe noe særlig når du er såpass ung. Spesielt ikke på kveldene. Hentet fra ung.no 13 år Når du har fylt 13, kan du ta lett arbeid med for eksempel budtjeneste (f eks avisbud), rydde- og pakkearbeid eller arbeid med tørrfisk. Hvis du er mellom 13 og 15 – eller skolepliktig * skal du ha fri mellom klokken 20 og kl. 06 * ha en sammenhengende hvileperiode på minst 14 timer * arbeidstid (i tillegg til skole) skal ikke vare over 2 timer om dagen og 12 timer i uken. * på skolefrie dager kan arbeidstiden være opp til 7 timer. * hvis arbeidet er opplæring i regi av skolen – må arbeidstid og skoletid til sammen ikke overstige 8 timer i døgnet og 40 timer i uken. 15 år Har du fylt 15 år kan du ta arbeid som ikke er til skade for helsa di, eller hindrer deg i skolegangen. Du kan for eksempel arbeide * på kontor * i bibliotek * i butikk * på restauranter, pensjonater og liknende * i parker, gravlunder etc * Arbeidstid for personer som er mellom 15-18 og ikke er skolepliktige, skal ikke overstige 8 timer i døgnet og 40 timer i uken. * Det skal være arbeidsfri mellom kl. 23 og kl 06. * Sammenhengende hvileperiode på minst 12 timer. * Overtid og nattarbeid er ikke tillatt. 18 år Når du har fylt 18, regnes du som voksen og kan ta alle slags jobber, men du må være fylt 20 for å ha lov til å selge brennevin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå