Postkassestativ Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 En kammerat av meg har en Astra 94 mod. Da han skulle kjøre til jobb ble det plutselig bråstopp. Fant ut at det var noe med drivakslingen. Hva kan ha skjedd med akslingen? Det var jo ingen ulyder før det skjedde. Det ble bare stopp, bilen ville ikke gå verken fram eller bakover. Lenke til kommentar
avo Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Kan være at drivakslingen har hoppet ut av drivleddet. Har opplevd det selv på en gammel Golf - tok en litt brå sving, og plutselig kom jeg ingen vei. Dyttet akselen på plass igjen og kom meg videre, men etter dette likte ikke bilen brå venstresvinger før jeg byttet drivaksel. Da var det heller ikke noen ulyder først (vel - gammel skranglekasse med mange rare lyder, men ikke noe mer enn vanlig). Ellers har girkassa eller clutchen gått dukken. vet ikke hva som er de vanlige svakhetene på Astra, men siden det er en Opel er det sikkert noen ;-) Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Drivakselen hadde kommet ut i fra girboksen. Antar at det skyldes larv fra han som byttet cluthen for noen uker siden. Han har sikkert ikke brydd seg om å kakke akslingen skikkelig på plass. Endret 12. mars 2010 av Fjernsyn Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Sorry, blir slik med ustabilt forum!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå