Gå til innhold

IT høyskoler og Univsersiteter, videre utdanning, lærling, fast jobb

Anbefalte innlegg

Hei,

vet emne tittelen er forvirrende, men er en del spm inni her..

i forbindelse med at jeg går i lære og har 1,5 år igjen har jeg begynt å tenke litt...

Har kikkt på en del IT videreutdanninger, en del av disse slik som de på univsersiteter markedsfører seg på en slik måte at for meg kan det virke som det er veldig lite praksis du får gjennomført.. F.eks drift , osv...

Deriblandt postitvt skiller høyskolen i Gjøvik seg ut som en skole som fokuserer mer enn andre på PRAKSIS læring...

Er det bare jeg som tolker det de andre universitetene og høyskolene skriver på en "annen måte" ?

Eller er det noen som er litt enige ?

Selv planlegger jeg 1-2 påbyggningsår etter læretiden og kanskje studere hos HIG, selv om det blir langt hjemmefra for en stavanger gutt...

Men hvis firmaet der jeg går i lære hos tilbyr meg jobb... Hva velger man da ? (IT markedet er jo ikke trangt) Men må vel ha en høyskole for å få drift/konsulent stillinger ?

Endret av Datasmurfen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger absolutt ikke høyskole for å få drift-jobb. Men ja, mange andre jobber innen IT krever høyere utdanning.

Jeg vil foreslåt at du tar en tur på finn.no og søker på jobber og ser hva slags utdanning de jobbene du kunne tenke deg krever.

Lenke til kommentar

Hei.... "låner" denne tråden litt jeg datasmurfen...

bor du i stavanger?

har vurdert å gå noroff, nettverk og it sikkerhet til høsten....

har du noen kjennskap til dette? hvordan er det evt. å få it jobb innenfor drift der?

evt. noen som har noen innspill ang. noroff?

Lenke til kommentar

Hei.... "låner" denne tråden litt jeg datasmurfen...

bor du i stavanger?

har vurdert å gå noroff, nettverk og it sikkerhet til høsten....

har du noen kjennskap til dette? hvordan er det evt. å få it jobb innenfor drift der?

evt. noen som har noen innspill ang. noroff?

Hei Marv,

Jeg går i lære i Stavanger. Bor litt lenger sør.

Noroff har fått en del kritikk pga lærerne er ikke så komponente.. I tillegg finnes det alternativer som er gratis og bedre..

Hmm vil du gå drift kan jeg anbefale deg å se på linjen som HIG (Høyskolen i Gjøvik) tilbyr : Drift av nettverk og datasystemer

Endret av Datasmurfen.
Lenke til kommentar

ok...

ja har sett litt på den også, men jeg har ikke generell studiekomppetanse...

har ikke hørt noe negativt om it linjen ved noroff, men noen av de andre har jeg hørt litt om...

Om du er i jobb kan du fortsatt studere, bare å velge nettstudier. Tror Noroff om det er interessant muligens har nettundervisning. Ellers så kan du også sjekke ut eCademy, tidligere IT-akademiet. De har et toårig løp med Drift av nettverk og Systemingeniør Microsoft.

Lenke til kommentar

ok...

ja har sett litt på den også, men jeg har ikke generell studiekomppetanse...

har ikke hørt noe negativt om it linjen ved noroff, men noen av de andre har jeg hørt litt om...

Om du er i jobb kan du fortsatt studere, bare å velge nettstudier. Tror Noroff om det er interessant muligens har nettundervisning. Ellers så kan du også sjekke ut eCademy, tidligere IT-akademiet. De har et toårig løp med Drift av nettverk og Systemingeniør Microsoft.

ja har tenkt litt på dette også.....litt usikker på hva som er best.

enten må jeg studere på deltid, eller slutte jobben etter fagprøve og gå 100% skole.

skal jeg ta nettstudie og deltid, vil det ta meg 4 år og fullføre 2 år på skole.

noen som har noen erfaring med dette?

Hva kan man "forvente" i lønn med en bachelorgrad innen Networkmanagment og security?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...