Gjest gutt16 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Okei, jeg har en del personlige problemer og vil gjærne snakke med psycholog, er det kostnadsfritt for en under 18? eller må man punge ut med tusenlapper?... Dette er ting jeg ikke vil prate om til venner eller andre, men en psycholog har taushetsplikt. Derfor vil jeg prate med en psycholog. Jeg bor i bodø så hadde vært greit å få noen tips? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Tror det er kostnadsfritt for unge under 18 via BUP, ja. Snakk med fastlegen din for henvisning og mer informasjon. Lenke til kommentar
Gjest gutt16 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 takker for hurtig svar ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Det heter "Psykolog". Gå til fastlegen din, forklar problemet og be om henvisning til psykolog. Etter en måneds tid får du innkallelse til en evalueringstime som igjen vurderer behovet for videre samtaler. Egenandelsgrensen er vel på 12år, så du må betale en egenandel på 295,- (usikker på om det er samme prisen, men for mitt vedkommende er det 296,-). Be om å få frikort. Legen som du kontakter først har også taushetsplikt i likhet med alle som jobber innenfor helsetjenesten. edit: Tilsynelatende blanding av egenandel for pasienttransport. L4r5 har riktig svar vedr. egenandel. Endret 11. mars 2010 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Gjest gutt16 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 ehm ja, sorry for skriveleif da. men takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå