Panter Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg har i ca 1 år hatt en WHS med OS på Raid1, fungert problemfritt. Men for noen månder siden begynte Intel Matrix Storage Manager å påstå etter hver oppstart at Raidet måtte sjekket for feil. Og enda værre for noen uker siden så går denne sjekken i loop. Altså når den er ferdig med å "Verify Volume Data" el så begynner den på nytt i det uendelige virker det som. Noen som har en sjekkliste de kan hjelpe meg med? Hvor begynner jeg å feilsøke og hva kan det være? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Det er vel sannsynlig at du har et broken array og at den ene disken er gått fløyten antar jeg. Jeg regner her med at du har brukt Raid1 som mirroring 1:1. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Neida, alt kommer ut med "No errors found". Alt fungerer tilsynelatende når sjekket er ferdig/avbrutt. Har ikke fått sjekket hva raidbios sier ved oppstart da serveren er headless for øyeblikket. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Aha. Du kan jo prøve å bygge arrayet på nytt og se om feilen forsvinner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå