MBK Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (bare flytt denne om den er plassert feil) Kjæresten min ble frastjålet endel ting før jul, bl.a. kamera og pc. Han fikk opplyst hos selskapet at han kunne få igjen inntil 20.000 (var verdier for mer). Uansett, melding ble sendt inn, ingenting skjer. Nå krever selskapet at han selv sender inn dokumentasjon på hva en ny pc og et nytt kamera av samme type vil koste. Greit nok, men de vil ikke godta utskrift fra nettbutikker. Hvordan ellers løse dette? Hvor lang tid tar vanligvis en behandling av en slik sak? Er snart et halvt år siden dette. Når han ringer, så får han bare beskjed om å prøve igjen senere - uansett når han ringer. Hvilke rettigheter har han som kunde hos forsikringsselskapet hvis han mener de bruker for lang tid på behandling av saken? Hva kan få de til å kjappe seg? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (bare flytt denne om den er plassert feil) Kjæresten min ble frastjålet endel ting før jul, bl.a. kamera og pc. Han fikk opplyst hos selskapet at han kunne få igjen inntil 20.000 (var verdier for mer). Uansett, melding ble sendt inn, ingenting skjer. Nå krever selskapet at han selv sender inn dokumentasjon på hva en ny pc og et nytt kamera av samme type vil koste. Greit nok, men de vil ikke godta utskrift fra nettbutikker. Hvordan ellers løse dette? Hvor lang tid tar vanligvis en behandling av en slik sak? Er snart et halvt år siden dette. Når han ringer, så får han bare beskjed om å prøve igjen senere - uansett når han ringer. Hvilke rettigheter har han som kunde hos forsikringsselskapet hvis han mener de bruker for lang tid på behandling av saken? Hva kan få de til å kjappe seg? Takk på forhånd. Hei. Hvis du er misfornøyd med et forsikringsselskap eller mener du har et krav mot dem, så er forsikringsklagenemnda rette instans å henvende seg til. De er underlagt forsikringsklagekontoret og kan nås her: http://www.forsikringsklagekontoret.no/vis.asp?id=1 Berhandlingen er gratis. Dog er deres avgjørelser kun rettledende ovenfor deres medlemmer, men hvis forsikringsselskapet ignorerer/anker deres avgjørelse er de pliktig til å betale dine saksomkostninger i første ankeinstans. Håper du kommer greit i mål med dette. G 1 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Blir vel kanskje litt dumt å sende klage til FKK uten å vite årsaken til at de krever det de gjør. Å sende klage til FKK hvis selskapet har bedt om dokumentasjon, og sikrede ikke har levert det blir bare ny ventetid. Har selskapet sagt hvorfor de ikke vil godta utskrifter? Og hvorfor må dere prøve igjen senere? Det virker merkelig å bli fortalt at en skal prøve igjen, men ikke si hvorfor? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Det er jo meningsløst å ikke godta linker til nettbuttiker som selger varene, det er jo 100% mulig for selskapt å kontrollere om opplysningene stemmer på fire sekunder. (I motsetning til en prisbekreftelse fra en eller annen Elkjøp/Expert-butikk i en eller annen gudsforlatt bygd. Men dere får dra til den fysiske butikken i nærheten som er desidert dyrest på sånt, og få dem til å skrive en "prisbekreftelese" eller noe. Altså liste opp produktene med pris, og signere av daglig leder e.l. Så kan forsikringsselskapet ha det så godt. Ellers er jeg uenig i at man ikke skal kunne klage når forsikringsselskapet drøyer saken i evigheter. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Det er jo meningsløst å ikke godta linker til nettbuttiker som selger varene, det er jo 100% mulig for selskapt å kontrollere om opplysningene stemmer på fire sekunder. (I motsetning til en prisbekreftelse fra en eller annen Elkjøp/Expert-butikk i en eller annen gudsforlatt bygd. Men dere får dra til den fysiske butikken i nærheten som er desidert dyrest på sånt, og få dem til å skrive en "prisbekreftelese" eller noe. Altså liste opp produktene med pris, og signere av daglig leder e.l. Så kan forsikringsselskapet ha det så godt. Ellers er jeg uenig i at man ikke skal kunne klage når forsikringsselskapet drøyer saken i evigheter. Du kan godt være uenig, men det blir en anelse tafatt å være uenig uten å vite årsaken. Jeg ville likt å vite hvorfor jeg klager før jeg sender klage til FKK, ikke bare sende at jeg føler det tar for lang tid med 2 måneders saksbehandlingstid. Saken skjedde før jul, og vi er i mars måned nå, så tolker det dithen at det er rundt 2-3 måneder og sikrede ikke har levert dokumentasjonen som trengs. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Joda, du har et poeng der. Likevel er det jo grunn nok til å klage at de nekter å besvare henvendelser i flere måneder. Jeg har selv gitt opp et forsikringskrav fordi de nektet å svare meg på spørsmål. Fikk bare den samme standard-mailen hver gang jeg sendte mail. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (bare flytt denne om den er plassert feil) Kjæresten min ble frastjålet endel ting før jul, bl.a. kamera og pc. Han fikk opplyst hos selskapet at han kunne få igjen inntil 20.000 (var verdier for mer). Uansett, melding ble sendt inn, ingenting skjer. Nå krever selskapet at han selv sender inn dokumentasjon på hva en ny pc og et nytt kamera av samme type vil koste. Greit nok, men de vil ikke godta utskrift fra nettbutikker. Hvordan ellers løse dette? Hvor lang tid tar vanligvis en behandling av en slik sak? Er snart et halvt år siden dette. Når han ringer, så får han bare beskjed om å prøve igjen senere - uansett når han ringer. Vel så lenge de mangler dokumentasjon så skjer det vel ihvertfall ikke noe. Bra tips tidligere her om å dra til den dyreste butikken og få pristilbud derfra. Av egen erfaring med Gjensidige så bruker de 1-2 uker på oppgjør. Det var dog snakk om mindre beløp enn dette. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Joda, du har et poeng der. Likevel er det jo grunn nok til å klage at de nekter å besvare henvendelser i flere måneder. Jeg har selv gitt opp et forsikringskrav fordi de nektet å svare meg på spørsmål. Fikk bare den samme standard-mailen hver gang jeg sendte mail. Jeg sier ikke servicen er veldig dårlig - jeg bare undres om TS vet hvorfor de ikke svarer, og vi ikke, så jeg skulle likt bedre forklaring. Å sende en klage til FKK tar minst 2-3 måneder, så burde vel være en god ide å i det minste gjøre det skikkelig med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå