Gå til innhold

volcano kjøling på 17db


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vifta som sitter på vulcano 11 bråker en del så lenge man ikke kjører på laveste hastighet. Så fort man vrir litt på pot meteret kommer det en del støy. Jeg har byttet ut vifta som sitter på vulcano 11 med ei 80 mm papst vifte på 19 db. Temperaturen gikk faktisk ned mange grader. Støyen ble også borte. Skjønner ikke hvoefor en såpass kostabar kjøler er utstyrt med så støyende vifte i forhold til hva den kjøler.

Lenke til kommentar

Øh vifta på ttv 11 , er jo viftestyring på! Og den vifta er av god kvalitet , det er tre forskjellige viftestyringer , tøff grill og brukbar ribbe! Skulle du kjøpt en slik vifte alene med alle de forskjellige viftestyringene ville det fort kosta 300 kr , og da er det 95 kr for ribba...

Lenke til kommentar
Øh vifta på ttv 11 , er jo viftestyring på! Og den vifta er av god kvalitet , det er tre forskjellige viftestyringer , tøff grill og brukbar ribbe! Skulle du kjøpt en slik vifte alene med alle de forskjellige viftestyringene ville det fort kosta 300 kr , og da er det 95 kr for ribba...

 

Ja ja, jeg er enig med deg i dette. Så lenge dem lager den vifta dem gjør med alle de finessene, hvorfor er den ikke litt mer stille også. Hadde den hatt kjøle egenskapene og like lite støy som papst viftene hadde jo dette blitt en suveren kjøler. Snakker ikke noe negativt om Vulcano 11 her, men sier bare at dem kunne lagd den enda bedre.

Lenke til kommentar
Den støyer da like mye som en papst vifte på samme hastighet!

 

Med min Vulcano 11 kjøler med papst vifte på 19db støy har jeg ca 40 C med overklokket CPU. Dette er samme temperatur som jeg fikk med orginalvifta på full hastighet og 48db........

 

Jeg vil ikke sammenligne hvilke omdreininger vifta går med så lenge papst kjøler mye bedre på lav hastighet. For meg er støy viktig i forhold til kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...