Hjelp!!! Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 kjøler tt volcano 11 bedre enn ei IGLO SILENT BREEZE vifte visst volcano 11 er på det lågaste (17db)? Kor mange grader i forskjell vil det vere da? Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 jeg ville vel anta at den gjør det, men du får jo evt bare sjekke litt rundt etter tester av de to... Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Vifta som sitter på vulcano 11 bråker en del så lenge man ikke kjører på laveste hastighet. Så fort man vrir litt på pot meteret kommer det en del støy. Jeg har byttet ut vifta som sitter på vulcano 11 med ei 80 mm papst vifte på 19 db. Temperaturen gikk faktisk ned mange grader. Støyen ble også borte. Skjønner ikke hvoefor en såpass kostabar kjøler er utstyrt med så støyende vifte i forhold til hva den kjøler. Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 innsparinger gutt... kjølern hadde kosta ganske mange flis til hvis dem hadde brukt papst vifter as default tror jeg Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg mener at kjølern ikke er verd 400 krmed default vifte...skjønner at dette er innsparinger, men for å virkelig få fart på salget og bli "enda større" skjønner jeg ikke at dem ikke bruker en bedre vifte enn dem gjør! Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Øh vifta på ttv 11 , er jo viftestyring på! Og den vifta er av god kvalitet , det er tre forskjellige viftestyringer , tøff grill og brukbar ribbe! Skulle du kjøpt en slik vifte alene med alle de forskjellige viftestyringene ville det fort kosta 300 kr , og da er det 95 kr for ribba... Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Øh vifta på ttv 11 , er jo viftestyring på! Og den vifta er av god kvalitet , det er tre forskjellige viftestyringer , tøff grill og brukbar ribbe! Skulle du kjøpt en slik vifte alene med alle de forskjellige viftestyringene ville det fort kosta 300 kr , og da er det 95 kr for ribba... Ja ja, jeg er enig med deg i dette. Så lenge dem lager den vifta dem gjør med alle de finessene, hvorfor er den ikke litt mer stille også. Hadde den hatt kjøle egenskapene og like lite støy som papst viftene hadde jo dette blitt en suveren kjøler. Snakker ikke noe negativt om Vulcano 11 her, men sier bare at dem kunne lagd den enda bedre. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Den støyer da like mye som en papst vifte på samme hastighet! Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Den støyer da like mye som en papst vifte på samme hastighet! Med min Vulcano 11 kjøler med papst vifte på 19db støy har jeg ca 40 C med overklokket CPU. Dette er samme temperatur som jeg fikk med orginalvifta på full hastighet og 48db........ Jeg vil ikke sammenligne hvilke omdreininger vifta går med så lenge papst kjøler mye bedre på lav hastighet. For meg er støy viktig i forhold til kjøling. Lenke til kommentar
mungo Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 det finnes vel ribber uten vifte med minst like god varmeledningsevne som Volcano 11 sin så slipper du å sitte igjen med ei vifte for mye. Eller... den vifta som er til overs kan vel brukes som kabinettvifte vil jeg tro. Lenke til kommentar
formann Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Nå koster ikke Volcano 11 kjølern 400.- kr heller.. den koster 295.- Det er riktignok noen som selger den til 400.- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå