Gå til innhold

Adobe Photoshop 6

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bruker Adobe Photoshop 6, og jeg mener dette er et stort program, men hvordan kan jeg bruke dette programmet til manipulering og andre effekter? Jeg er ikke helt kjent ennå med programmet. Jeg er spesielt ute etter hvordan man kan bruke manipulasjon i Photosjop 6.

På forhånd takk!

Bernt :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg bruker Adobe Photoshop 6, og jeg mener dette er et stort program, men hvordan kan jeg bruke dette programmet til manipulering og andre effekter? Jeg er ikke helt kjent ennå med programmet. Jeg er spesielt ute etter hvordan man kan bruke manipulasjon i Photosjop 6.

På forhånd takk!

Bernt :smile:

Uff... det er så mye at jeg ikke orker å nevne 1% av det en gang. Men jeg digger clone-tool der du lett kopierer over en del av bildet til en annen del av bildet. Prøv den... det er gøy. Ellers kan du klippe og lime, bruke alpha-channels, layers (veldig nyttig) og diverse effekter. Prøv deg fram... det lærer du MYE av.

Ellers vil jeg anbefale deg å lese brukermanualen som du har fått med programmet.

Lenke til kommentar

Tja, dette var et diffust sprøsmål. Hva er du ute etter å gjøre- nøyaktig. Photoshop er laget for bildemanipulasjon. Men manipulasjon er så mangt. Skal du bare rette opp farger/eksponering. Eller skal du ha et utsnitt. Eller ønsker du spesielle effekter. Photoshop kan alt dette og mye mer!

Har du investert i Photoshop? ... uten å vite hvordan du skal bruke det:-) Da anbefaler jeg deg å kjøpe en bok eller to og evt. dra på et kurs. Sett i forhold til årisen på programvaren, så er dette peanøtter å legge ut.

Lenke til kommentar

Zroll: Vedder en tier på at han har lastet det ned eller fått det av en bekjent.

Hvis du vil lære deg Photoshop er det beste rett og slett å kjøpe seg en fyldig bok og sette seg ned å lese (noe jeg skulle gjort).

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...