Gå til innhold

Falske penger i Donald

Anbefalte innlegg

Må si jeg synes historien om magikeren Bruno som går i media nå er ganske komisk, selv om det er sørgelige saker for de involverte.

Historien minner veldig om en historie jeg har lest i Donald for mange år siden - jeg tror det er Langbein som møter noen skurker i parken, kanskje Mikro Midas eller Skaftetryne. De har en maskin som de putter inn et blankt ark i, så kommer det penger ut, og Langbein blir lurt til å kjøpe maskinen.

Er det noen som husker denne historien? Må ha vært gitt ut på 80-tallet en gang, siden det var da jeg leste mest Donald...

Vet at dette er skudd i mørket altså...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker den også. Tror ikke det er hverken Skaftetryne eller Mikro Midas. Bare en tilfeldig skurk. Den starter vel med at Langbein tar ut de siste 100,- kronene sine ut av banken mens en annen setter inn 1000,- eller noe. Kan det kanskje være den historien som starter med at Langbein ikke har mer mat til fisken sin og må hente penger i banken for å kjøpe. Skurken blir fanget av en kar ve en lastebil som kaster en sekk med fiskefor på føttene hans. Det ender med at Langbein får sekken med fiskefor. Er det samme historie?

Endret av Munty
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+9817324

"Tror ikke det er hverken Skaftetryne eller Mikro Midas. Bare en tilfeldig skurk"

Da må det være Rimi Hagen :D

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...