coltius Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Jeg limer inn en post jeg sendte til en bruker her paa forumet for litt siden. Det er litt informasjon om en ny internett side som skal fungere som en ressurs for studenter som vurderer utdanning i Usa: Jeg studerer selv master i økonomi i Usa. Jeg og samboeren min flyttet hit til San Francisco i September, og vil fullføre rundt mars 2011. Jeg kan anbefale Usa på det varmeste. Søknadsprosessen er ikke så vanskelig som mange tror, og det er heller ikke saa dyrt som mange tror. Man får for eksempel mer stipend om man studerer i utlandet enn om man studerer hjemme. Dette er stipend, ikke lån. I tillegg er utdanning i Usa svært høyt verdsatt i det norske jobbmarkedet. I tillegg har du reiseopplevelsen og alt det andre som en bonus! Angaaende søkeprosessen, er det ikke så omstendelig bare man vet hva man gjør. Jeg driver i dette øyeblikk og lager en hjemmeside som forklarer steg for steg alt du trenger for aa søke paa skole i Usa. Den er nå rimelig klar. Siden heter www.masteriusa.com I tillegg til all informasjon jeg legger ut der, kan du bruke kontakt seksjonen, og jeg kan hjelpe deg med spesifikke ting du måtte lure på. Vi har vært gjennom hele søkeprossessen, og jeg husker godt hvor rådvill vi også var i søkeperioden. Hadde www.masteriusa.com eksistert da, hadde det vaert mye lettere =) Men sjekk ut siden, der vil du finne det du trenger, hvertfall om en to tre uker,,og kontakt meg om noen lurer på noe. Mvh Christian Endret 21. mars 2010 av coltius Lenke til kommentar
US4 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Hei! Jeg har lyst til å studere å ta en MBA utdanning i USA. Og har da noen spørsmål: 1. Kan jeg først da ta siviløkonomutdanning i Norge, eller kan jeg bare ha bachelor? 2. Må jeg ha jobb erfaring, eller er det bare et bonus om du har det? 3. Noen som vet om noen bra skole å studere MBA på? Jeg vet om noen som Harvard, Stanford og noen andre, men det var en jeg fant som heter: Hawaii Pacific University. Det var en bra skole som hadde mange internasjonale studenter, men er det noen som vet om den er mye dårligere enn noen av de andre store skolene i USA? Endret 13. mars 2010 av US4 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) US4: Anbefaler deg å bli ferdig med noen form for utdanning før du tar en MBA, jeg. Du går VGI nå, det er "litt" tidlig å planlegge MBA. 1: Du kan ta bare bachelor. I statene er det vanlig å begynne karrieren når man er ferdig med bachelor. 2: Du bør virkelig ha arbeidserfaring. 3: Start her: http://www.google.no/search?client=opera&rls=en&q=mba+rankings&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8 Endret 13. mars 2010 av Herr Brun Lenke til kommentar
coltius Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Hei Det kreves ikke arbeidserfaring for å komme inn på mba i usa. Derimot, om du ikke har veldig gode karakterer, kan det hjelpe godt på når man skal framheve seg selv i en søknad. Det er klart en fordel med mer erfaring, men absolutt ikke noe must. Hawaii pacific er en veldig bra skole, om du finner et MBA program som er akkredisert i Usa, er det så og si garantert vel så bra eller bedre enn det som kan tilbys her hjemme. I tillegg er det et stort pluss hos arbeidsgivere at du har reist til Usa for å fullføre dette. Jeg har nesten sluttført min guide til studier i Usa, så jeg anbefaler deg å sjekke ut denne websiden: www.masteriusa.com Lenke til kommentar
Pezzonovante Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Dette er et såkalt bra tiltak, herlig greier! Lenke til kommentar
coltius Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 Takk for det =) Jeg er kommet mye lenger med siden nå, så det er bare å sjekke ut www.masteriusa.com Har fått hevet inn noen rabattkoder og, i tilfelle noen skulle få bruk for det. Dette er jo akkurat blitt lov i Norge, så det er noen kroner å spare på det =) Tar gjerne tilbakemeldinger om andre relaterte ting jeg bør få inn på siden, driver litt av og på ved siden av studiene her borte, så det kommer mer Mvh Christian Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hei!Jeg har lyst til å studere å ta en MBA utdanning i USA. Og har da noen spørsmål: 1. Kan jeg først da ta siviløkonomutdanning i Norge, eller kan jeg bare ha bachelor? 2. Må jeg ha jobb erfaring, eller er det bare et bonus om du har det? 3. Noen som vet om noen bra skole å studere MBA på? Jeg vet om noen som Harvard, Stanford og noen andre, men det var en jeg fant som heter: Hawaii Pacific University. Det var en bra skole som hadde mange internasjonale studenter, men er det noen som vet om den er mye dårligere enn noen av de andre store skolene i USA? MBA er ofte meeeget dyrt og meget vanskelig å komme inn på. På de anerkjente universitetene ligger snittalderen ofte rundt 30 år +/- på disse studiene. De er praktisk retta med mye mindre teori enn en typisk vanlig Master i Norge. Selv skal jeg ta en MBA en gang i tiden har jeg bestemt meg for, og har tenkt å gjøre det ved en av de mest anerkjente skolene i verden. Det jeg har funnet ut JEG skal gjøre er å ta Bachelor OG Master rett etter hverandre(funker så og si aldri å ta "et par år" med jobbing mellom bachelor og master) for så å komme ut i en mye bedre jobb enn ved kun bachelor. Og så etter ca 4-5 år med jobb ta en MBA. Har hørt fra norske Masterstudenter som har utvekslet til MBA-program at de føler de mangler en del jobberfaring sammenlignet med de andre kandidatene, men til gjengjeld følte de også at de hadde mye sterkere faglig kompetanse. Derfor tror jeg at etter 4-5 år med jobbing vil JEG få mye mer ut av en MBA, og i tillegg har jeg lyst å jobbe litt utenlands i den tida. Noe som passer perfekt mtp. på nettverket man bygger på et slikt studie. MBA er ikke lagd som vanlige norske Mastere(Master of Science). BI og NHH tilbyr begge to MBA-program, men her også koster det noen hundre tusen i året. Jeg tenkte selv likt deg og hadde de samme spørsmålene for noen måneder siden, men fant ut at jeg heller ville ta meg en siv.øk.-utdanning først. Bare å sende meg en privat melding om du har noen spørsmål om MBA-utdanning eller skoler. Jeg har undersøkt dem opp og ned og ut og inn i mente. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Hei. Jeg skal søke om påbegynne en Master i USA høsten 2012. Har utført en bachelorgrad i Norge. For å søke, man trenger å få konvertert sine karakterer fra Norge til såkalt GPA(Grade Point Average) om jeg har forstått det rett - ved alle skoler? Hvilke tester er det man trenger å ta for et Masterstudie, vanligvis? edit: don't mind. fant mye god info på hjemmesidene. svar hvis det foreligger ny informasjon siden forrige oppdatering på nettsiden. Endret 23. august 2011 av Mr.SS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå