Hjelp!!! Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Eg lurer på å kjøpe meg eit GF4 Ti4600 med 3D-brille, men noken sa at det er skadelig for syne, er det skadelig for syne? Er 3D brille noke bra? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Forstår ikke hvorfor det skal være så skadelig nei. Ville ikke tro at det var mer skadelig en å se på TV. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg ville nok ikke brukt de brillene hvis jeg led av epilepsi. Det de brille gjør er å vekselvis dekke for høyre og venstre øye. (minimum 60Hz) Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Er det skremende å sjå film eller å spele cs visst du har 3D briller? Har aldri prøvd det eg! Lenke til kommentar
trd374 Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Kan anbefale på det varmeste!! Ble helt hekte etter å ha prøvd disse så jeg kjøpte meg et par! Rå opplevelse i alle spill jeg har prøvd (FPS, strategi, mm) - faktisk mer realistisk i bl.a Unreal p.g.a utfordringen til lag i en "ekstra" dimensjon. Hvor mye koster de du har sett på? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Slike briller fungerer med at de stenger forran det ene øyet så viser skjermen ett bilde. Så stenger de for det andre øyet, så viser skjermen et annet bilde. Da blir skjermfrekvensen aeffektivt halvert. Derfor bør du gjerne ha en god skjerm, og kjøre den på den beste frekvensen. Hvor følsom du er for frekvensen vet du bare selv. Personlig vill jeg ha minst 85Hz på en 17" og minst 100Hz på en 19" ellers blir jeg veldig sliten i øynene og klarer ikke å sitte lenge. Derfor er slike briller uaktuelt for meg. Men det er en del som klarer helt greit å sitte i timesvis forran en skjerm på 60Hz, og de klarer sikkert helt fint slike briller. Så er det alle de i mellom, som klarer det helt fint med lave oppdateringfrekvenser, men ikke over en lengre tid. Det jeg vil annbefale deg å gjøre er å først sjekke hvilken oppdateringsfrekvens skjermen din nå kjører på, hva Max er, og hva som er din "grense". Prøv å kjør på så lav som 60Hz, klarer du det helt fint, og skjermen din sin max er 120, så er du reddy 2 go. De fleste vil klare å bruke slike briller en stund uten at det blir ubehagelig, men noen (som meg) er for sensitiv for oppdateringsfrekvensen. Så er det standardadvarselen da, slike briller kan "trigge" eplepsi, migrene osv osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå