Smågal Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Var det dødballmål i mot igjen? I såfall griner jeg meg til søvne, bunnen er nådd. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 nå må dere støtte opp om laget folkens! Skulle likt å se Chelsea-fansen hvis de hadde spilt en sesong på nivå med det LFC har gjort i år. Sikkert vært tomt på SF. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Gruer meg noe jævlig til Unitedkampen også. Ingen grunn for. Eneste laget Liverpool slår i år..... Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 nå må dere støtte opp om laget folkens! Skulle likt å se Chelsea-fansen hvis de hadde spilt en sesong på nivå med det LFC har gjort i år. Sikkert vært tomt på SF. Støtter laget, men ikke Rafa. Dette er elendig, håper han får fyken asap, men tviler på at vi har råd til det. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Rafa forsvinner nok ikke. Ville vært en mongo trekk. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Var det dødballmål i mot igjen? I såfall griner jeg meg til søvne, bunnen er nådd. Jepps, frispark fra 30m som gikk rett inn. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Rafa forsvinner nok ikke. Ville vært en mongo trekk. Si meg, kan det bli mye verre enn det har vært denne sesongen? Mtp at det er Liverpool vi snakker om her. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Rafa forsvinner nok ikke. Ville vært en mongo trekk. Si meg, kan det bli mye verre enn det har vært denne sesongen? Mtp at det er Liverpool vi snakker om her. Spør Leeds om det kan bli mye verre, du. Skjønner ikke hva folk hyler etter. Javel, det ble ikke den gullkampen vi håpet på, det ble ikke den festfotballen vi håpet på, men herregud, da. Vi er med i kampen om 4., har fremdeles store sjanser til avansement i Europaligaen, og skademarerittet begynner å nærme seg slutten. Stress ned, folkens. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Vinner City de 2 kampene de har til gode er de 7p foran. Da vil jeg ikke si at vi har så mye sjangs på 4. plassen. Men nå skal jo kampene spilles før trekker konkluderinger men det ser mørkt ut. Også mtp det begredelige dødskjedelige spillet vi har vist i det siste. Nei akk, jeg ser enda ikke lyset i tunellen. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Får da håpe vi rekker å reagere får situasjonen vår ligner på leeds sin :o Nei, håper han forsvinner. Og håper enda mer at han som overtar får det bedre til. Og 4. plassen virker langt bort nå, med den mulige ledelsen til city. Europaligaen hadde da vært en flott trøst, men.... Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Rafa forsvinner nok ikke. Ville vært en mongo trekk. Si meg, kan det bli mye verre enn det har vært denne sesongen? Mtp at det er Liverpool vi snakker om her. Spør Leeds om det kan bli mye verre, du. Skjønner ikke hva folk hyler etter. Javel, det ble ikke den gullkampen vi håpet på, det ble ikke den festfotballen vi håpet på, men herregud, da. Vi er med i kampen om 4., har fremdeles store sjanser til avansement i Europaligaen, og skademarerittet begynner å nærme seg slutten. Stress ned, folkens. Hvis du er fornøyd med at vi må kjempe med nebb og klør om 4.plassen i PL og spill i EL, skal du jaggu meg få lov til å være det. Jeg er ikke det, derfor vil jeg ha Rafa UT. Og jeg tror aldri vi kommer til å ende opp som Leeds, men betyr ikke at jeg er fornøyd med at vi kommer til å ligge å vake som en annen middelhavsfarer mellom 4-7 plass. For det er det som kommer til å skje om vi ikke får noen framgang. Misser vi CL-spill neste år mister vi store inntekter, dermed mindre midler til spillerkjøp osv, et budsjett som er mer enn tynt nok allerede. Dermed har vi det gående, spesielt mtp et City som blir sterkere og sterkere og kommer til å seile forbi oss og ta plassen vår som en av topp 4. Vi er ikke stort bedre enn Villa og Tottenham, og det er jeg absolutt ikke fornøyd med. At folk kommer med at man må støtte klubben og støtte Rafa er jeg så jævlig lei av. Som sagt, jeg støtter klubben, og nettopp fordi jeg støtter klubben vil jeg ha Rafa ut av klubben. Liverpool har vært så latterlig dårlig denne sesongen at det er helt ynkelig. Man kan skylde på spillerne som mange gjør, jeg gjør delvis det jeg også, men sannheten er at det er i situasjoner som er vanskelige som de vi har hatt hele jævla sesongen at manageren skal steppe opp og gi spillerne motivasjon, passion, innsatsvilje, glød osv, det virker det ikke som Rafa klarer overhodet. Når man i tillegg slenger på idiotiske lagoppstillinger og meningsløse spillerkjøp/salg + diverese usaklige konflikter med sentrale spillere, eiere og andre managere, da begynner det å gå for langt. Å vinne Europaligaen (som jeg tviler sterkt på at vi gjør) er ikke en mager trøst en gang. Det viser bare at vi sugde balle i gruppespillet i CL og er egentlig bare flaut. Avsnitt er noe forbanna herk. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Tror ikke Leeds trodde de kom til å ende opp der de er nå heller ... Enig med: cmyrland Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Rafa forsvinner nok ikke. Ville vært en mongo trekk. Si meg, kan det bli mye verre enn det har vært denne sesongen? Mtp at det er Liverpool vi snakker om her. Spør Leeds om det kan bli mye verre, du. Skjønner ikke hva folk hyler etter. Javel, det ble ikke den gullkampen vi håpet på, det ble ikke den festfotballen vi håpet på, men herregud, da. Vi er med i kampen om 4., har fremdeles store sjanser til avansement i Europaligaen, og skademarerittet begynner å nærme seg slutten. Stress ned, folkens. Hvis du er fornøyd med at vi må kjempe med nebb og klør om 4.plassen i PL og spill i EL, skal du jaggu meg få lov til å være det. Jeg er ikke det, derfor vil jeg ha Rafa UT. Og jeg tror aldri vi kommer til å ende opp som Leeds, men betyr ikke at jeg er fornøyd med at vi kommer til å ligge å vake som en annen middelhavsfarer mellom 4-7 plass. For det er det som kommer til å skje om vi ikke får noen framgang. Misser vi CL-spill neste år mister vi store inntekter, dermed mindre midler til spillerkjøp osv, et budsjett som er mer enn tynt nok allerede. Dermed har vi det gående, spesielt mtp et City som blir sterkere og sterkere og kommer til å seile forbi oss og ta plassen vår som en av topp 4. Vi er ikke stort bedre enn Villa og Tottenham, og det er jeg absolutt ikke fornøyd med. At folk kommer med at man må støtte klubben og støtte Rafa er jeg så jævlig lei av. Som sagt, jeg støtter klubben, og nettopp fordi jeg støtter klubben vil jeg ha Rafa ut av klubben. Liverpool har vært så latterlig dårlig denne sesongen at det er helt ynkelig. Man kan skylde på spillerne som mange gjør, jeg gjør delvis det jeg også, men sannheten er at det er i situasjoner som er vanskelige som de vi har hatt hele jævla sesongen at manageren skal steppe opp og gi spillerne motivasjon, passion, innsatsvilje, glød osv, det virker det ikke som Rafa klarer overhodet. Når man i tillegg slenger på idiotiske lagoppstillinger og meningsløse spillerkjøp/salg + diverese usaklige konflikter med sentrale spillere, eiere og andre managere, da begynner det å gå for langt. Å vinne Europaligaen (som jeg tviler sterkt på at vi gjør) er ikke en mager trøst en gang. Det viser bare at vi sugde balle i gruppespillet i CL og er egentlig bare flaut. Avsnitt er noe forbanna herk. Bare for å nevne noen av lagene som spiller i EL i år: Roma, Juve, Marseilles, PSV, Ajax, Valencia, Villareal, Benfica og Werder Bremen. Konkurransen i CL er sykt hard, og det er mange storlag som må ta til takke med EL en gang i blant. Pool har gått videre hvert eneste år, nådd finalen to ganger og semifinalen to ganger til siden Rafa tok over bortsett fra i år. Dette året er et antiklimaks, men dette er på ingen måte en katastrofe. Alle lag møter motgang en gang i blant, men å hyle og skrike etter trenerens hode blir bare for dumt. Nå må vi bare berge stumpene i innspurten, og begynne på nytt i sommer. Nå har spillerne erfart motgang, de får koble av med VM i sommer (flere spillere som kommer til å få positive opplevelser, særlig engelske og spanske!), og så begynner de på null igjen. Kanskje får vi inn en spiller eller to i sommer.. Tro meg, til høsten er stemningen en ganske annen, Rafa sitter fremdeles og Liverpool er tilbake der de skal være - i kampen om seriemesterskap og cupmesterskap helt til siste kamp. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Tro deg? Ja, det bør jo være nok til at alle plutselig har troa på Rafa igjen ja. Det er utrolig optimistisk tenkt av deg, men det er ingenting som du kan faktisk basere dette på. Hadde dere hatt 10 skader samtidig i hele denne sesongen, så hadde det faktisk vært helt greit å skylde litt på det og si at neste år kommer til å bli helt forskjellig. Men det er ikke tifellet. Dere har ingen unnskyldninger, og noe må forandres på. Men, håper det fortsetter som det gjør mtp treneren og alt jeg, så sånnsett er jeg fornøyd. Endret 12. mars 2010 av tc47 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Det jeg kan basere dette på er den stadige forbedringen laget viste frem til sommeren 2009. Til årets sesong mistet vi en av lagets viktigste spillere i Alonso. I tillegg forsvant Arbeloa som var en stabil og god høyreback. Erstatningene Aquilani og Johnson var ikke direkte heldige i debutsesongen mtp skader. Hvorfor klubben valgte å bruke 200 mill på en langtidsskadd spiller, italiener attpåtil, håper jeg vi får et godt svar på i tiden fremover. Sesongen 2009/2010 ble det engelskmennene kaller en "blip" der alt gikk skeis. Men tross alt har klubben beholdt stammen i laget, de unge spillerne har blitt et år eldre, og jeg tror vi får se en fandenivoldsk gjeng som har et par ting å revansjere neste sesong. Og kan noen fortelle meg hva det er vi som fans har å tape på å være optimistiske? Vi er noen nisser fra Norge som ingen bryr seg om i den store sammenhengen. Livet vårt avhenger ikke av om Liverpool vinner eller taper. Vi kan kjefte på Rafa til vi spyr i våre fora, men ingen i klubben kommer noensinne til å vite av det. Det eneste surmuling og kjefting fører til er at vi ødelegger for oss selv. Selvfølgelig er jeg ikke likegyldig til om Liverpool vinner eller taper, langt i fra, men jeg prøver til stadighet å holde et visst perspektiv og jeg prøver å få andre til å ha det samme. Fact: Liverpool har blitt stadig bedre under Rafa. Sjekk resultatene selv om du ikke tror det. Fact: Liverpool scoret suverent flest mål i PL i fjor. Fact: Liverpool er et av de stabilt best presterende lagene i CL siden Rafa tok over, målt i hvor langt de har kommet. Fact: Liverpool har på papiret den enkleste innspurten av 4.-plass-konkurrentene i PL i år og er derfor en opplagt kandidat til den siste CL-plassen. Fact: Liverpool er et av de beste defensive lagene i verden sett over et femårsperspektiv. Fact: YNWA. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Du sier vi "mistet" Xabi og Arbeloa, og fikk inn Aquilani og Johnson hvor førstnevnte er langtidsskadet. Var det da ikke Rafa som gjennomførte dette? Spør du meg har tapet av Xabi den største skylden i år, for det virker inn på hele laget ved at Lucas må spille og Gerrard og Torres ikke får gjort nytten sin osv osv. Han ba jo om at Xabi skulle stikke, og atpåtil kjøper han en spiller som er skada halve sesongen og bruker tid på å finne seg til rette (misforstå meg rett, jeg har tro på Aqui som jeg har sagt tidligere, men han var et feil kjøp etter omstendighetene). Johnson var et bra kjøp, men når man selger Arbeloa er man omtrent like langt. Alle de factsa du kommer med betyr faktisk ikke at alt er fryd og gammen. Fact: Vi har vunnet ligaen 18 ganger, derfor er vi et av verdens beste fotballag. Og den fandenivoldskheten du snakker om skulle man jo tro man kanskje kunne se allerede i år etter at vi taper og taper mot lag som Wigan og Lille, men har vi det? Neppe. Det er her Rafa må steppe inn å mane spillerne til kamp. Fact: Liverpool har ikke tatt et eneste trofe siden 2006, og sakker mer og mer akterut i forhold til United, Chelsea og Arsenal. City er godt på vei på oppløpssiden og passerer oss veldig veldig snart. Etter min mening er ikke dette bra, og forandringer har vi bare godt av nå. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Mine fakta-setninger er kun basert på de siste fem sesongene, med Rafa som trener og stort sett den samme stammen i laget som vi har i dag. Ja, det var Rafa som var trener da Xabi og Arbe ble solgt, men Arbeloa fant seg vel lite til rette og var ikke den offensive kraften som Rafa ønsket seg. Med klubbens økonomiske situasjon måtte en ut før Rafa kunne hente Johnson. Dessverre ble det Arbeloa. Xabi-sagaen startet vel sommeren 08 da Rafa ville selge Xabi som ikke hadde imponert og hente Barry. Da ble ikke Xabi solgt, men så BRILJERTE han (dessverre? ) i fjor, da Real bestemte seg for tidenes shopping-spree. Tror Rafa gjerne hadde beholdt Xabi i sommer, men kunne dessverre ikke si nei da Real kom på banen. Og da var jo Barry tapt takket være Citys bunnløse lommer. Aquilani ble jo en slags "nødløsning" og attpåtil var han skadd. Tror ikke at Rafa ønsket å komme i den situasjonen i fjor. Men dessverre er det money talks for de aller fleste i dagens marked. Alt i alt er det veldig mye som har gått feil for Pool i år, men det er ikke utelukkende Rafa eller spillernes feil. Og ingen hoder skal rulle pga én dårlig sesong! Vi er da ikke Chelsea heller (Moderator: de siste postene kan kanskje flyttes over til This is Anfield-tråden? ) Lenke til kommentar
GLN Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Hvordan er det mulig å forsvare Liverpool-laget denne sesongen? Liverpool er ikke et lag som skal kjempe om en 4. plass og videre avansement i Europa League. Det startet dårlig, og ble bare værre. Vi spiller noe av den kjedeligste fotballen jeg har sett på lenge, og det inkluderer championship og adeccoligaen. Det er ikke et lag jeg er stolt av å heie på akkuratt nå. Vi har også den mest innhabile og idiotiske dødballmarkeringa som er i fotball, at Benitez ikke har forstått det er nesten grunn nok til å få han på ræva ut av laget. Redknapp og Tottenham er et av bevisene på at et trenerbytter er sunt. Det er faen så idiotisk at Benitez sitter så "trygt" og er så dyrt å sparke. Vi lider økonomisk og sportslig, så det er ikke mye en kan gjøre heller. Et lite lysglimt jeg så idag var at Benitez var øverst på Real's ønskeliste. edit: Snakker kildene sant(eks. liverpool spillere) så er Benitez en liten sur stabukk som står på det han mener og er grunnen til at mange spillere har forlatt laget. Peace out, YNWA. Endret 13. mars 2010 av Pirja Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Denne sesongen er, for n-te gang, et feilskjær. Mye gikk feil samtidig, og nå sliter de i motbakke. Det er ingen som ønsker at vi skal måtte kjempe med nebb og klør om 4. plass eller konkurrere i EL. Liverpool er en klubb som hører hjemme helt i toppen i både serie og cup, og ingen i klubben vil være bekjent med en slik sesong som vi har nå. Ikke Rafa, ikke Gerrard, ikke Agger, ikke supporterne. Men igjen, nå må vi passe på å holde litt perspektiv. Hvis spillet og resultatene gjentar seg neste sesong bør det ringe noen alarmbjeller, men det er jeg 99% sikker på at ikke skjer. Tror du ikke at Ferguson, Mourinho, Wenger & co blir oppfattet som sure stabeiser av de spillerne som må forlate klubben fordi de ikke er gode nok, eller på annet vis har kommet på kant med treneren? Det er noe av det som kjennetegner folk som kommer langt - de har en plan og følger den, koste hva det koste vil. Man kommer ikke alltid langt i den store sammenhengen ved å være snill og trivelig, samme hva man lærer i den norske skolen. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Jeg kan ikke se hvordan dette skal forbedres til neste sesong under Benitez. Kommer vi ikke blant topp 4 så ryker en god del inntekter og mange av spillerene vil komme på tanken om å forlate klubben til fordel for noen som faktisk kan vinne pokaler. Vi har alltid vært nesten på topp, og alltid sagt neste sesong. Men nå ser det ut til at vi nådde et toppunkt ifjor, og fallt rett ned på bunn. Da vil det ta tid å bygge opp laget igjen, noe jeg tror Benitez ikke er god nok til. Han har fått sin prøvetid i klubben, og ikke gjort jobben. For en trener som ikke engang kan muntre opp spillerene sine er ikke verdt å lede en klubb med så store ambisjoner. Benitez viser i bruken av Lucas og dødballsmarkeringen at han er idiot. At han ikke ser dette er for meg en gåte. Lucas er pissedålig som sentral midtbanespiller i et så godt lag. Han eier null kreativitet og passningsevne noe som er kritisk hos en midtbanespiller. Samt dødballsmarkeringen som gang på gang slipper inn mål. Jeg har vært tålmodig med Benitez lenge, men nå rett øver nyttår så randt vannet over glasset. Han viste at han ikke klarte snu trenden, men tvert imot spiller med samme taktikk hver eneste kamp, men håpløse bytter og safer inn uavgjort eller 1-0 seier der vi taper kampen de siste 10 minuttene. Mannen han ville ha fra Italia, som kostet oss 200millioner og var langtidsskadd. Alle så frem til han ble frisk rundt Oktober, dette skulle løfte laget til nye høyder, men han har jo så vidt fått spilletid, for kampene er for tøffe for en kjeks fra Italia. Så hvorfor i helsikken ble han kjøpt til England? Verdens tøffeste liga fysisk. Slår hodet i veggen hver eneste gang Benitez gjør et par slike sjakktrekk. Endret 13. mars 2010 av Pirja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå