Mister t Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Når jeg spiller av filmer i Winamp, blir fargene helt omvendt. Blått blir rødt, gult blir grønt osv. Når jeg bruker WinDVD og Mediaplayer 9 vil ikke bildet maksimeres. Når jeg prøver, blir det bare en liten firkant nederst i venstre hjørne. DivX player 2.1 vil ikke spille de i det hele tatt. Får bare melding om at formatet støttes ikke. "Video data: FOURCC code "DIV3" og "XVID". Jeg har mange installert mange codeks, kanskje for mange... Er det dette som ødelegger? Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å fixe problemet, uten å formatere. Har prøvd å reinstallere Winamp og DivX Player 2.1, men det hjalp ikke. Er det noen reg-filer jeg må manuelt fjerne? Noen som har vært borti det samme? Please help me... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Har hatt problemet selv, og det kommer av for mange codecs, som overlapper hverandre. Uninstaller ALLE codecs. ALT. Så installerer du EN pakke, for eksempel ffdshow. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Og det verste av alt er at du trenger en jungel med codeks, divx, xvid, vcd, 5.1 lyd m.m.. GALSKAP Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Hva med Nimo codepack? Eller er den for gammel? Lenke til kommentar
zaico Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Mister t Joined: 11 Jan 2002 Posts: 155 Posted: 07 Jun 2003 20:59 Post subject: -------------------------------------------------------------------------------- Hva med Nimo codepack? Eller er den for gammel? Neida.. funker bra den, men jeg hentet alle andre codecene fra andre plasser først og da ble det en jungle Mister t har rett, hent nimo codec pack, det gjør vertfall jeg neste gang jeg formaterer, og forresten hent også bsplayer en genial avspiller av film der du tilpasse bildet etter skjermen, genialt.. panscan Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Mister t Joined: 11 Jan 2002 Posts: 155 Posted: 07 Jun 2003 20:59 Post subject: -------------------------------------------------------------------------------- Hva med Nimo codepack? Eller er den for gammel? Neida.. funker bra den, men jeg hentet alle andre codecene fra andre plasser først og da ble det en jungle Mister t har rett, hent nimo codec pack Mister t var den som startet tråden, han kom ikke med et forslag. Han spurte om Nimo codepack var noe tess. Veldig mange har hatt problemer med den codec pakken, så jeg vil ikke anbefale den. Er enig med Blib, last ned ffdshow Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Har også problemer med nimo. Bruker en annen pakke med masse rart i. Husker dessverre ikke hva den heter. Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 Takker for tipsene gutta, bruker nå BsPlayer og ffdShow og det funker helt kanon! :smile: Lenke til kommentar
Mixture Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Hvorfor laste ned en masse codecer som nimo og xvid og divx 5 ett eller annet og dermed få en masse tull og problemer.. Her har dere linken til den ultimate pakken..og den er Gratis Den heter ACE Meg CoDecS Pack Professional Edition http://ace.subpage.net/ --------------------------------------- Her er litt om den. Neither Pro, Hyper, Player, Select contain Authoring ToolS AddOn Package, but you can install it for Pro, Hyper, Player and Select! Pro contains QuickTime & RealMedia AddOn Package, so you dont have to install for it! You can not remove the AddOn package, except you remove whole ACE Meg CoDecS Pack, then reinstall ACE Meg CoDecS Pack! Warning ------- This program does NOT contain "feature" called SPYWARE!!! v5.91 - What is new? |* Matroska Demuxer 0.42 updated |* Media Player Classic 6.4.5.0 updated |* OggMux 0.9.5.0 updated |* VirtualDub 1.5.4 updated |* abcAVI Tag Editor updated |+ SHOUTcast ActiveX Filter added |* AVICoDecS updated |* ffdshow 20030523 updated |* Gordian Knot 0.28.2 updated |* DivX Pro 5.05a updated |* Enhanced installation and uninstallation routine -------------------------------------------------------------------------------- v5.90 - What is new? |+ Significally updated installation routine |- AC3 Decoder ActiveX Filter removed |+ AC3 0.68b ActiveX Filter added |* Bugfixes |+ More shortcut in the START menu |* Vorbis Acm 0.0.3.6 updated |* On2_VP3 3.2.5.0 updated |+ InterVideo Audio Decoder Switch added |* Elecard MPEG2 Demultiplexor 2.0.65.30112 updated |* Elecard MPEG2 Video Decoder 2.0.0.2313 updated |* ffdshow 2003.01.03 updated |* Morgan M-JPEG 2000 CoDec 1.3.1.1 updated |* DirectShow MPEG-2 Splitter 6.4.2600.1106 updated |* PICVideo Lossless JPEG Compressor CoDec 2.10.0.28 updated |* PICVideo Motion JPEG Compressor 2.10.0.28 updated |* PICVideo Wavelet Compressor 2.10.0.28 updated |* 3ivx D4 4.0.4 updated |+ Anti-Virus module added |- Tekram CYUV CoDec removed |+ Q-Team QPEG CoDeC added |- AngelPotion removed |+ CamStudio Lossless CoDec added |+ BSPlayer added |+ Media Player Classic added |- Zoom Player removed |+ ReClock 0.99i added |+ Pinnacle PIM1 CoDec added |* DivX 5.05 updated |+ AVIPreview added |+ Matroska Demuxer added |+ Grodian Knot 0.28 added |+ DoCCe4U 1.0.1.0 added |+ Enc added |+ ImgTool 1.00.4 added |+ SmartRipper 2.41 added |+ SubRip 1.15 added |+ VirtualDub 1.52 added |+ VirtualDub P4 1.52 added |+ IFOEdit 0.95 added |+ VOBEdit 0.6 added |+ SubRipFPSConverter added |+ NanDub added |+ VirtualDubMOD added |+ BeSweet added |+ BeSweet GUI added |+ ChapterXtractor 0.962 added |+ DVD2AVI 1.77 added |+ DVDDecrypter 3.1.6.0 added |+ Robot4Rip 0.4 added |+ vStrip added |+ vStrip GUI 0.8f added |+ DVDx 2.2 added |+ Subtitle Workshop 2.01 added |+ ASPI Layer Installer added |+ AVIutl added |* Ligos MPEG Audio Decoder ActiveX Filter 4.0.0.77 updated |* Ligos MPEG-2 Splitter ActiveX Filter 4.0.0.77 updated |* DivFix 1.10 updated |* XVid 2003.05.14 updated |+ Registering Media Player Classic FileTypeS |+ ASPI Installer |* Media Player Classic 6.4.4.10 Lenke til kommentar
DinMOR Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Når jeg spiller av filmer i Winamp, blir fargene helt omvendt. Blått blir rødt, gult blir grønt osv. Når jeg bruker WinDVD og Mediaplayer 9 vil ikke bildet maksimeres. Når jeg prøver, blir det bare en liten firkant nederst i venstre hjørne. DivX player 2.1 vil ikke spille de i det hele tatt. Får bare melding om at formatet støttes ikke. "Video data: FOURCC code "DIV3" og "XVID". Jeg har mange installert mange codeks, kanskje for mange... Er det dette som ødelegger? Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å fixe problemet, uten å formatere. Har prøvd å reinstallere Winamp og DivX Player 2.1, men det hjalp ikke. Er det noen reg-filer jeg må manuelt fjerne? Noen som har vært borti det samme? Please help me... Ja! Du har installert for mange codec, du kan disable de i video option (en eller annet sted), eller uinstallere hele skittet. Lenke til kommentar
tokr Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 kan du ikke installere et program som forteller deg hvilke codecer du trenger (gspot) også installerer du de manuelt etterhvert som det behøves Selv har jeg bare divx, xvid, mp3, wma, ogg, samt ac3 for dolby digital... og det holder for alle mine hundrevis av divx'r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå