Gå til innhold

Problemer med streaming av video på kabel-nett

Anbefalte innlegg

Jeg har i den siste tiden hatt en del problemer med streaming av video på min internettlinje. Det som skjer er at det virker som linja mi blir strupet med en gang jeg begynner å streame noe, mens alt annet virker normalt (ping og båndbredde). Filmene buffrer, spiller av i ca. 5-10 sek for så og buffre igjen, dette gjentar seg til filmen er ferdig. Hvilken kvalitet jeg bruker har heller ingen ting å si.

Dette gjelder ALT av videostreamer jeg prøver å se, nrk, youtube, video.google osv. Så det er utelukket at det er kilden som er problemet.

Jeg har en router (Siemens Gigaset SE551) som jeg bruker nå, men problemet er tilstede om jeg kobler meg direkte i modemet (Arris Touchstone). Så jeg lurer i grunn på om det er noen måte jeg kan "se" hva som faktisk skjer (altså om forbindelsen er stabil, og ikke kobler fra veldig ofte o.l.) . Eller er det kanskje noen som har hatt lignende problem selv?.

Jeg har forøvrig en 4000/2000 kbit/s linje over kabel-tv fra Nornett.

Det eneste jeg har merket av andre problemer er at ned hastigheten blir betydelig lavere enn 4000 kbit om jeg laster opp på 2000 kbit. Men jeg tenker dette har noe med TCP/UDP å gjøre, da den må rapportere tilbake om mottatt pakke osv. Er dette normale forhold for dere andre?.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...