FroD Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Får gjerne låne en bassforsterker til min elgitar, er det et alternativ til ingenting?? Vil det funke til å øve med, eller ødelegger det mer enn det gjør godt (den lille Peaveyen min er defekt) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Det er ikke noe problem å spille gitar på en bassforsterker. (Det motsatte - bass på gitarforsterker - er ikke like greit, fordi høyttalerne ofte er underdimensjonert for den voldsomme vibrasjonen fra bass-signalet.) Dersom det er snakk om en moderne bassforsterker med simuleringer og innebygde effekter vil ikke disse låte så bra, siden de er laget for de lave frekvensene. Bortsett fra det er det jo bare å prøve det ut, og høre hvordan det låter. Høres det greit ut i dine ører så er det bare kjøre på. Geir Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 faktisk en del jazz/blues gitarister som fast bruker bass forsterker fordi den produserer veldig åpen lyd i lav mellom tone til mellomtone. En av de lokale heltene der jeg kommer fra spiller på en bassman combo 1x15 med tubescreamer 808 og route 66; konge! Eget sound der i gården Lenke til kommentar
FroD Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Kanon da prøver jeg meg! takk for tipsene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå