bIsk0p Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal svare her nå Du som begynte... Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Beinpress er mye lettere enn knebøy. Jeg trener med mere vekt på ett bein i beinpress enn jeg makser med begge beina i knebøy Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Beinpress er ein heilt anna øvelse, det er mulig å løfte over 1 tonn Merkar det berre i korsryggen dersom eg tar horisontal beinpress, merkar ingenting på diagonal. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Enig i at bøy og utfall er bedre alternativ, men så vidt meg er bekjent er det ikkje noko stort skadepotensiale på beinpress. Det er forøvrig ikkje nokon musklar i kneet, kneplager kjem stort sett frå skadar på brusk/membran i kneleddet. Juliess: Ser ingen grunn til å risikere å skade seg på maksløft når du ikkje deltar i nokon from for konkurranse, 3-5 RM er eit mykje betre mål på styrke du kan bruke til dagleg. Hmm, kanskje jeg husker feil. Er ikke helt med på dette med anatomi. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Juliess: Ser ingen grunn til å risikere å skade seg på maksløft når du ikkje deltar i nokon from for konkurranse, 3-5 RM er eit mykje betre mål på styrke du kan bruke til dagleg. Jeg tok jo 65kg alene for lenge siden ganske "lett", så vil tro at med spotter (og inni racket denne gangen!) er jeg relativt trygg? Problemet er ikkje at du kan miste stanga e.l., men at du kan ende opp med ein skade, maksløft belastar kroppen til det maksimale og legger press på alt av åpenbare og skjulte svakheiter du måtte ha i kroppen. Maksløft har ingen praktisk nytteverdi, hvis det er motivasjon du er ute etter er det da like bra å samanlikne gammel 5 RM mot ny 5 RM? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Enig her, maksløft har få hensikter. Selv kjører jeg det ikke. Det er også en stor belastning på nervesystemet så man vå ha en lenger restitusjon så man taper på alle punkter. Det er kun egoet og e-penisen som blir større av det. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 Ja, det er jo sant det dere sier. Vi får se hva det blir til IDAAAAAG 15 minutter mølle (siste 6 jogging) 15 minutter roing (4246 meter) 15 minutter sykling (5,75 km) 15 minutter crosstrainer/strider/whatever den heter - gjorde en veldig god innsats her idag, var grufullt. Nedtrekk, bredt grep 1x10 35kg 1x10 35kg 1x10 35kg 1x10 35kg (smalt grep) - føler teknikken satt som den skulle her idag, kjekt. Ikke noe tull med de siste repsa heller. Treningsbuddy kalte det eldretrim. Sittende roing 1x12 20kg 1x12 20kg Deretter gjorde vi tre forskjellige maskiner med forskjellig bevegelsesmønster. Aner ikke hva noen av dem heter, da jeg sånn ca aldri har brukt dem før. Gjorde 2 sett på hver av dem, og så var det KVELDEN. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Løft på lave repsantall er bra for eksplosivitet 1) Maxløft i andre ting enn baseøvelser kan jeg være enig i at er ganske tøysete. 2) Maxløft når teknikken ikke er på plass er også tøysete. De fleste som jeg kjenner som har skadet seg på trening har forøvrig ikke gjort det på maksløft. De har gjort det på rimelig lette treningsvekter, fordi de har "glemt" å passe på teknikken. På tunge løft skjerper man seg. Når det er sagt, se punkt 2 igjen. Har man ikke god teknikk, har man det heller ikke på maksløftene. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 15 minutter mølle (siste 4 løping) 15 minutter sykling (6,3km?) Skråbenk i smith (45 grader) 1x10 stang +10kg 1x10 stang +15kg 1x10 stang +15kg (30 grader) 1x10 stang +15kg 1x10 stang +15kg Deretter to forskjellige tricepsøvelser med tre sett på begge. Stengte klokka fem idag så vi hadde litt dårlig tid. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Trening før jobb idag. Økta ble litt kort fordi jeg var superstressa for å komme for sent på jobb. Da jeg hadde dusjet og ordnet meg etterpå innså jeg at jeg kunne nok ha trent 15-20 minutter lenger. Da vet jeg det til neste gang! Var dog ganske effektiv (kanskje det var derfor jeg plutselig fikk så god tid, hehehe...). Jeg filmet noen av øvelsene fordi jeg ikke føler meg 100% på teknikken. Legger ut i kveld etter jobb! I morra skal jeg gi blod, så da blir det ingen trening 5 minutter crosstrainer, nivå 8 Knebøy 1x8 20kg 1x8 35kg 1x8 45kg 1x5 52,5kg 1x8 47,5kg Markløft 1x10 40kg 1x10 40kg 1x10 40kg - innbiller meg at jeg har MYEEEEE å jobbe med teknikkmessig her. Har liksom aldri fått noe feedback på hvordan den er. 40 kg føles greit, men som sagt, tror jeg trenger bedre teknikk. Strake markløft 1x10 50kg 1x10 40kg 1x10 40kg Sidehev 1x10 5kg 1x10 5kg Skulderpress 1x10 8kg Biceps curl, EZ-stang 1x10 12,5kg - veldig lett 1x10 14,5 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Håper det ikke var før trening om morgningen du trente knebøy og markløft.. Vi har vel snakket om å belaste ryggen for tidlig? ellers få ut fimmel av markløft, så får vi se hva som burde gjøres. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Hysj med deg nå da trente ca halv ett Her er filmen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1272181 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Jeg tør ikke filme meg selv på trening. Redd for å få for mye hets om ditt og datt Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Hehe, det er vel litt derfor jeg gjør det. Knebøyen min har blitt bedre etter jeg gjorde det. Når jeg ser på de gamle knebøyvideoene nå er det fin forbedring hvertfall. Er jo såklart ikke perfekt enda, men BEDRE, og det er jeg glad for du kan jo vise den bare her? F. eks i din egen logg. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Mikkel, hvis du hører etter er det konstruktiv kritikk. Iallefall det du mottar her på forumet (stort sett) Jeg filmer meg selv for å sjekke teknikk, passe på at hvordan jeg føler utførelsen er. Stemmer med virkeligheten Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Det er så. Men jeg har en fæl tendens til å få ett dårlig selvbilde på ting samt bli veldig depresiv av den minste negative kommentar ... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Jeg syns du kan prøve med en øvelse du føler deg relativ trygg i, og så kan du jo nevne det når du legger den ut at det er viktig for deg med saklighet osv. Tror også at om du filmer vil du fort ha en anelse om hva folk kommer til å pirke på. Tenk bare på knebøyfailen min Hehe! Men selvfølgelig ingen tvang. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Ja jo... Jeg kan jo det da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå