Sitronsaft Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg hjelper ofte både en og to med teknikken sin i knebøy. I dag var det en med knebøy og en med skulderpress. Vanligste feilen i knebøy er å ha på seg fulldempede sko, og bøye knærne nedover istedenfor å ta rumpen bakover, samt å ikke gå langt nok ned. I dag så jeg faktisk en som løftet med fulldempede sko, vektbelte, OG han sto oppå vektskiver. Han var vel rundt 30 år, helt normal kropp og løftet 40kg.. Selv terper jeg min egen teknikk hver eneste trening, og spør av og til folk rundt meg om de kan se på teknikken og se hva de synes. Har ikke fått noen skader enda, så kan ikke gå så alt for dårlig, men jeg tror teknikk er noe man aldri vil få 100% perfekt, så er bare å øve og øve enda mer. Bra bilder litt lenger opp Julie, er veldig imponert over de sammenhengende joggeøktene dine. Men har du vurdert intervalltrening? Det skal visstnok gi bedre kondisjon, ifølge Technutrition. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Mye mulig det gir bedre kondisjon, men jeg vet rett og slett ikke om jeg orker å kjøre intervalltrening på mølle alene, hehe... Har begynt å ta knebøy uten sko nå, er enklere å ikke vippe sånn frem og tilbake på foten da. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Ja det gjelder alle, ikke kjør knebøy med "g-sport-supergummi-gel-hæl-myke" joggesko. Intervaltrening blir vel ikke mindre slitsomt om noen ser på eller løper med deg Lenke til kommentar
HValder Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Fordelen med intervalltrening er alle pausene , eg foretrekker faktisk intervalltrening over langkøyring. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Knebøy har jeg omtrent alltid kjørt uten sko. Skoene ødelegger mer enn du tror Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Vektløfter sko er en god investering! Tenker at jeg skal kjøpe det når feriepengene kommer =) Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Vektsko har jeg og tenkt en del på Lenke til kommentar
Coa Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg bruker Converse sko med helt flat såle, det funker veldig bra. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Vurderer å kjøpe meg kampsport sko. Tenker og på boksing eller TKD til høsten... Lenke til kommentar
HValder Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Brukar flate tennissko sjølv, 50kr på salg. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg står bare i sokkelessen, eller av og til også barbeint i knebøy, om det er veldig tunge vekter. Er bare noe psykisk, elsker å gå barbeint og føler jeg får mye bedre kontakt med bakken. Om jeg skulle brukt sko ville det vært flate converse. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hvordan går det Julie? Blitt stille her nå. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) fra bloggen skrevet 3. juni. I morra drar jeg på ferie til England, og blir borte i ca 4 uker Vet ikke helt hvor mye (lite) trening det blir mens jeg er der, så forventer å måtte gå litt ned på alt når jeg kommer hjem igjen. Kommer sikkert til å blogge litt mens jeg er der borte Er forresten syk, det er veldig kjedelig. Tett i hodet, nesa er full av slim og jeg hoster og nyser. Så kjære kusine, du var nok litt smittsom allikevel Endret 9. juni 2010 av bIsk0p Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Haha, lesing av bloggen ja, sånt har jeg jo ikke gjort Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 "Er" fremdeles her, men blir lite trening gitt Prøver å ikke være alt for slapp med maten da, så jeg ikke mister fasongen helt Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Jeg kan jo legge push-up prosjektet mitt inn her, så loggen ikke dør helt. Første dag var i går, fem sett så slik ut: 6 6 4 4 + så mange en klarer, jeg tok 5 Neste gang blir i morra Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Tirsdag: Uke 1 dag 2 med push-ups, gikk fint. Blingset litt på settene og gjorde 8 istedet for 6 og deretter 8, men overlevde naturlig nok det. IDAG: styrketrening (med typen, enda bedre!) Benkpress 1x10 20kg 1x8 30kg 1x8 35kg 1x6 35kg Knebøy 1x10 20kg 1x10 40kg 1x8 50kg 1x6 60 kg 1x6 60kg - litt usikker på antall rep på 50kg her Strake markløft 1x12 40kg 1x12 40kg 1x12 40kg - føltes ok! *teknikktrening markløft* Nedtrekk, ukjent vekt 1x8 1x8 Digg å få trent litt! Har ikke mista noe styrke i beina hvertfall :) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Godt at du er i gang igjen! Er utrolig kjedelig å gå rundt og ikke få trent. Følte du noe ekstra motivasjon ved å ta med typen? Og beina mister du tregt styrken i da du bruker dem "hele" tiden =) Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Ja, det var veldig ålreit å trene sammen med han Han trener jo for det meste forskjellige styrkeløft og "store" øvelser, så da blir jeg pushet litt og får litt feedback på teknikken min. Også er det et hauggammelt engelsk gym, ingen av apparatene er av samme merke og jeg tror ikke engang det er lufteanlegg der. Men, man kan brøle og trene i så lite klær man vil, så relativt avslappet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå