Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger tips og innspill til seriøst avstandsforhold

Gjest Gutt19

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt19

Hei, jeg er en gutt på 19 som for noen uker siden besøkte ei jente jeg har pratet med i over ett år over nettet. Vi hadde aldri møttes før så det var selvfølgelig spennende. Kan forklare fort hva som skjedde:

Dagen jeg skulle dra var jeg selvfølgelig nervøs, måtte vente nærmere en time på flyet pga. forsinkelser. Satt på flyplassen og tenkte på hva som kunne skje. Hun bor nemlig ikke i Norge, så naturligvis var det mye i hodet mitt med tanke på alle de skumle historiene jeg har hørt før om folk som har reist for å besøke personer de har møtt på nettet. Men det jeg var mest nervøs for var at vi skulle se hverandre for så at det bare skulle bli rart og ubehagelig. Flyet kom til slutt og av de som skulle fly var det nok flest personer fra landet jeg skulle til, noe som fikk meg til å tenke på henne enda mer. Jeg satt ved siden av to stykkerpå flyet som var fra landet jeg skulle til og begynte å snakke med begge etter hvert, og da spesielt ei jente som fortalte meg forskjellige ting om landet og om hvordan hennes opphold i Norge hadde vært. Det beroliget meg en del å ha noen å snakke med for å få tankene mine vekk fra litt av hvert egentlig. Flyturen tok ca. 2 timer, og jeg fikk en melding fra jenta jeg skulle møte når jeg annkom på flyplassen. Litt av nervøsiteten forsvant der og da, jeg vet ikke hvorfor, kanskje fordi jeg var så nærme. Jeg møtte henne rett utenfor flyplassen og herregud det var merkelig. Vi har alltid snakket om hvor mye vi har lyst til å holde hverandre, kysse og se på hverandre, men det første møtet endte opp med en rar klem og en merkelig følelse.

Vi tok bussen fra flyplassen og inn til byen der hun bodde. Vi pratet på veien og jeg var selvfølgelig ganske opptatt med å se ut av bussvinduet for å se på omgivelsene. Vi pratet om flyturen og sånne vanlige ting og følelsen av at det var noe rart var der fortsatt. Jeg hadde så mange inntrykk på en gang, for det første er det jo helt andre omgivelser der, og selvfølgelig inntrykket av å møte jenta. Jeg bodde på et hostel i sentrum der vi først dro sånn at jeg kunne legge fra meg sakene mine. Deretter gikk vi en tur i en park like i nærheten. Vi pratet og pratet som vi hadde gjort via skype og telefon tidligere og det hele føltes veldig bra. Den rare følelsen forsvant litt etter litt, og under hele turen hadde jeg lyst til å bare snu henne mot meg, stirre henne inn i øynene og kysse henne, men turte ikke av frykt for hva hun følte. Vi var vel ute og gikk i et par timer før vi kjøpte mat og øl og tok med tilbake til rommet mitt, vi hadde nemlig avtalt at litt alkohol ville vært bra den første dagen for å gjøre ting litt lettere.

Når vi gikk inn på rommet mitt igjen kom den merkelige og kleine følelsen og stemningen som jeg hadde hatt tidligere, bare ti ganger sterkere denne gangen. Jeg sa det til henne at det føltes rart og at jeg følte jeg burde snakke for å hindre ubehagelig stillhet. Jeg så på henne at hun synes det var merkelig hun også, og det ble bare merkeligere etter jeg nevnte det. Vi begynte å drikke øl og snart ble stemningen bedre, vi pratet og pratet og hadde det kjempefint. Vi pratet om alt og alle som vi tidligere hadde gjort og jeg følte meg kjempebra. Jeg kunne tydelig se det på henne at hun også trivdes. Hun begynte etter hvert å lære meg forskjellige ting på språket hennes som jeg ikke husker så godt lenger, men jeg tok til slutt motet til meg og spurte henne hva "Kan jeg få et kyss?" er på hennes språk. Hadde regnet med at den kleine stemningen skulle komme igjen, men hun så på meg og sa "Hvis du klarer å si det, kommer jeg til å kysse deg.". Jeg ba henne si hva det var enda en gang sånn at jeg kunne prøve å si det, men før jeg rakk å prøve beveget hun seg inntil meg og kysset meg. Hadde tidligere trodd at det skulle føles skikkelig rart å gjøre det etter å hatt lyst til det så lenge, men det hele føltes bare riktig. Jeg reiste henne opp og fortsatte å kysse henne, det hele var som en romantisk film, vi sølte ut glassene med drikke som stod på gulvet, og dyttet hverandre fram og tilbake. Det gikk ikke noe lenger den kvelden, men det er samtidig den mest fantastiske følelsen og opplevelsen jeg noen sinne har opplevd. Klokka var mye og vi la oss til å sove samtidig som vi godsnakket med hverandre og kysset videre. Det føltes bare så riktig å ha henne liggende ved siden av meg.

Neste dag våknet vi opp, og selv om jeg trodde det kom til å bli rart og at hun kanskje kom til å oppføre seg merkelig så gikk alt kjempebra. Vi reiste rundt i byen og så forskjellige ting og oppførte oss som et nyforelsket par. De neste dagene skjedde stort sett det samme, forskjellige reisemål og opplevelser på dagen, og øldrikking på kvelden. Det var bare oss to, men det var helt fantastisk.

Dagenene gikk fort og dagen jeg og hun hadde gruet oss til var bare en dag unna, jeg måtte jo reise hjem en gang, og vi endte opp med å ligge ved siden av hverandre og gråte store deler av kvelden før den siste dagen. Jeg sa til henne at selv om det bare er en dag igjen skal vi prøve å få så mye ut av den som mulig for å få tankene våre bort fra at jeg måtte reise hjem dagen etterpå. Som sagt så gjort og vi hadde kanskje den beste dagen av alle. Vi våknet tidlig dagen etterpå for å pakke og for å spise litt før jeg måtte dra. Det hele føltes ut som en vanlig dag, men med den vonde følelsen hengene over oss hele tiden. Vi tok bussen til flyplassen og satt oss på kafeen der for å slappe av litt. Vi pratet om litt av vært fram til det var en halvtime til flyet mitt skulle reise og jeg måtte gå til gaten min. Jeg ville utsette det så lenge som mulig, men til slutt kom tidspunktet der vi måtte si hadet. Det ble mye gråting og snakk om at vi ikke ville forlate hverandre. Det måtte jo skje til slutt, og jeg glemmer aldri det øyeblikket jeg så henne forsvinne ut av synet.

Hele flyturen tilbake var jeg nedstemt, noen tårer kom her og der, og jeg irriterte meg over at jeg måtte reise. Hadde bare vært der i sju dager, men det føltes ut som det var en måned som hadde gått skikkelig fort. Jeg ankom Norge og dro hjem igjen og har siden dette snakket med henne som vanlig over skype, msn og telefon, men vi merker begge to at følelsene virkelig er mye sterkere nå, enn de var før vi møttes. Jeg har perioder der jeg kommer på alt som skjedde og alt vi opplevde og blir skikkelig nedstemt. Får den følelsen av kjærlighetssorg selv om vi fortsatt er sammen. Vi prater selvfølgelig om å møtes igjen, men vi er usikre på når vi får muligheten, jeg er ihvertfall sikker på at om vi fortsatt er sammen så reiser jeg i sommerferien. Det er nå 5 måneder til jeg har mulighet til å dra (må jobbe første måneden av sommerferien for å få penger) og det føles ut som en evighet. Samtidig lurer jeg selvfølgelig på hvordan vi kan klare å holde ut så lenge, selv om vi klarte det i over ett år før jeg møtte henne er det annerledes nå som vi faktisk har opplevd å være nær hverandre.

Var egentlig bare på utkikk etter innspill og tips til hvordan vi kan klare det. Vet jeg sa jeg kunne fortelle kort hva som skjedde, men etter alt som skjedde føles dette virkelig som en kort forklaring. Det er skikkelig vanskelig for tiden og det går utover andre ting i livet mitt. De gangene jeg virkelig føler alt går greit er når vi prater sammen, til og med når det er total stillhet på telefonen føles det bra, fordi jeg vet hun er der. Får aldri den kleine følelsen lenger, og det fikk jeg heller ikke når vi var sammen uten å prate.

Håper folk her har noen positive innspill og tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Siden du poster som gjest har jeg ingen mulighet til å sende deg en privat melding, så jeg ser meg nødt til å legge igjen denne beskjeden her i tråden.

Jeg redigerte tittelen på dette emnet da den brøt med tre-ords-regelen, og ikke beskrev spesielt godt hva tråden gikk ut på. Hvis du føler den nye ikke passer, oppretter du en bruker og sender meg en privat melding eller epost, så skal jeg forandre den igjen. Du kan lese mer om de aktuelle retningslinjene her.

Dette innlegget skal ikke kommenteres.

Med vennlig hilsen,

Runar

Lenke til kommentar

Slenger meg på at dette er en fin historie og jeg ønsker der all lykke i framtiden :)

Men når jeg leser tråden din så virker det som det bare er du som kan reise til hjemlandet hennes. Hvorfor kan ikke hun komme til Norge? Ble litt nyskjerrig på hvilket land det er snakk om jeg. 2 timer flytur unna Norge. Tenker på Frankrike jeg da.. hehe. Men det kan jo selvfølgelig være mange andre land også for alt jeg vet.

Uansett så synes jeg ikke det er rett og rimelig at du kun reiser til henne dersom dette skal fungere i lengden. Om hun bor i et ganske fattig land og må betale en halv årslønn for å komme til Norge kan jeg jo forstå det men.

Lenke til kommentar

Dere må, understreker må, begge ha Skype med webkamera, eller lignende for Mac. Der kan dere både se og prate med hverandre helt gratis. Husk å piffe det opp med litt "sex", for ikke å gå lei av å kun se ansiktene til hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...