Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tilfeldige bluescreens, ofte ved start av prog. eller høy aktivitet

Anbefalte innlegg

Hei

Har problemer med bluescreen som treffer med mellomrom fra alt mellom noen timer til flere dager. Skjermen er blå i mindre enn et sekund før den blir svart og må trykke på av-knappen for å restarte.

Problemet oppstår så og si aldri om jeg bare sitter å surfer+skyper o.l. men inntreffer relativt ofte (i forhold til vanlig) når det er mye action ingame i COD:MW2, flightsimX og ellers litt krevende spill. Jeg har da gjerne ofte et par andre programmer oppe (spotify, kanskje et par nettlesere etc. Det hender også at det kommer akkurat idé jeg trykker på play-knappen på spotify og den aller siste gangen kom det akkurat når jeg åpnet en youtube-side.

Jeg hadde ALDRI bluescreen før jeg kjøpte ny ram og cpu, så tipper det er en sammenheng. Har formatert x antall ganger også uten at det har vært til hjelp i mer en noen dager på det meste.

RAM:

Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2

Kit w/2x 2GB XMS2-8500 dimm's, CL5-5-5-15, 1066MHz, E.P.P, DHX

CPU:

AMD Phenom X4 9650 Quad Core,

Socket AM2+, 2,3GHz, 2MB

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være masse. Jeg hadde et lignende symptom. Sendte mail til microsoft. Jeg fikk raskt svar og fikk beskjed om å sende inn noen logger som blir laget når maskinen viser blåskjerm. (Fulgte med god beskrivelse) Det viste seg at jeg måtte oppdatere driverene til web-kameraet. Etter oppdateringen ble jeg kvitt problemet.

Edit:

Prøv å starte maskinen med bare en rambrikke, eller gå tilbake til de gamle. Kan være de som er defekte.. Jeg har også vært borti et problem der hovedkortet ikke støttet 4GB med ram fra en produsent. Måtte bytte rammen i et annet merke. Sjekk nettsiden til hovedkortet for mer info.

Endret av hveminem
Lenke til kommentar

Jeg trodde selv det var noe med rammen ikke var støttet, men fant ut at hovedkortet både støttet størrelsen (4 gig) og "typen" (pc8500). Det med merke har jeg ikke hørt om, men skal teste det nå. Takk for tips :)

Har prøvd å sende inn den loggen, men får bare at de ikke klarer å identifisere problemet + noen tips om hva det kan være. Gjort alle forslagene der uten resultat :(

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan si deg er at jeg hadde 8GB Corsair Dominator minne og måtte til slutt bite i det sure eplet og kaste dem i søpplet. Fikk blåskjerm, restart, feil i Memtest osv.

Kjøpte til slutt 8 GB Kingston 1066 MHz og har ikke hatt problemer etter det. Dette er nå ca. 6 måneder siden at dette skjedde.

Obs. Du sier ikke noe om hvilket HK du har, jeg hadde og har Asus HK. Men du har akkurat samme minnet som jeg hadde. :thumbdown:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Tilfeldige bsod er vanlig vis minnefeil ja, ta ut en av brikkene og kjør memtest86. kjør en gang til med den andre i andre minneslotten. regner med at du får feil på en eller begge, bare å sende dem tilbake og kreve nye.

Lykke til

Lenke til kommentar

Jeg hadde ALDRI bluescreen før jeg kjøpte ny ram og cpu, så tipper det er en sammenheng. Har formatert x antall ganger også uten at det har vært til hjelp i mer en noen dager på det meste.

RAM:

Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2

Kit w/2x 2GB XMS2-8500 dimm's, CL5-5-5-15, 1066MHz, E.P.P, DHX

Takker for all hjelp!

Kjører du brikkene etter spec?

2.1v

Du må nok sette spenningen manuellt på de brikkene.

post-203373-1268295168,7743_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Obs. Du sier ikke noe om hvilket HK du har, jeg hadde og har Asus HK. Men du har akkurat samme minnet som jeg hadde. :thumbdown:

Husker ikke helt nøyaktig, var et dårlig et. ASUS M3A78 eller noe tror jeg det het.

Skal kjøre memtest når jeg kommer hjem. Det er bare å gjøre som du sa, laste ned programmet og kjøre det, right?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...