Gå til innhold

Forslag til intervalltrening, og hvordan!

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere løpt 4x4 når jeg har hatt intervalltrening, men nå har jeg fått Slatters i begge knærne, og det gjør ganske vondt etter jeg har løpt etc, så jeg vil ikke belaste den unødvendig dersom det finnes andre alternativer som ikke belaster knærne så mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4x4 prinsippet kan kjøres i enhver treningsform!

jeg har selv jumpers knee, selv om smertene og symptomene er MINImale nå, men da det var på det verste, syklet jeg 4x4!

greier du det? hvis ikke, RO 4x4 :)

intervalltrening er jo for å øke kroppens evne til å ta inn oksygen under jobbing, og denne evnen øker du, etter min mening, uansett, sålenge du trener 4x4 med en dynamisk øvelse som krever oksygen fra lungene.

Lenke til kommentar

når jeg sykler, så la jeg opp tingen slik:

1 minutt med rolig sykling, 1 minutt med høyere tempo, og 2 minutter med tungt gir, og stående sykling!

poenget er at du blir sliten etter hver runde, da;p er løper, ikke syklist, så erfaringen er ikke stor på dette området!

jeg regner jo med at du har kontroll på makspuls siden du har løpt 4x4, så en pulsklokke kan være greit! selv bruker jeg å lystre på kroppen på slutten av en intervall om jeg må pushe, eller slappe av!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...