krabbesmør Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Ble ganske inspirert av en gammel episode av Top Gear (sesong 4 eller noe), hvor de fant hver sin bil til under £100, som alle fungerte greit nok og var lovlige noen månedere framover. Så tanken slo meg; hva hvis jeg fløy ned, fant en billig bil og kjørte hjem igjen til Norge -- hva må jeg passe på da? Med tanke på papirer og toll og ditt og datt? Er det gjennomførbart? ^^ Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Prisen kommer til å mangedoble seg x 10 når du skal importere den til Norge. Lenke til kommentar
krabbesmør Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 uff, uff, tenkte meg nesten det var et sånt trist system. Hva om jeg kjører til grensa og lar den stå der kanskje. Eller forlater den i Danmark og tar båten hjem f.eks. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hadde det vært så enkelt og importere biler, så hadde nok norske forhandlere gått dukken ganske kjapt Er nok ikke bare å kjøpe en bil i utlandet og kjøre hjem og parkere desverre. Har man ike gjort det før, så kan det være litt av en prosess og importere bil. Spesielt hvis man snakker om litt spesielle biler som ikke er vanlige i Norge. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Du må betale skatt og avgifter, kommer veldig fort over 100 000kr, dessuten er den høyrestyrt. Dog er det ingenting som hindrer deg i å kjøre en engelsk bil i alle andre land enn norge. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Du må betale skatt og avgifter, kommer veldig fort over 100 000kr En bil til £100 har neppe så stor motor og egenvekt at det blir sekssifrede summer i engangsavgift, i alle fall ikke etter at det er trukket fra et betydelig bruksfradrag (pga høy alder) på denne avgiften. Trådstarter; jeg sliter litt med å se poenget i å kjøpe bil i England for så å sette den igjen i Danmark, med mindre du har gratis parkering hos noen du kjenner der, og kommer til å vende tilbake dit ofte for å faktisk bruke bilen. Dessuten fins det vel mengder av norske bruktbiler å få kjøpt til "vrakpant-pris", altså 1500 kr (tilsv. £170).. Lenke til kommentar
krabbesmør Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Du må betale skatt og avgifter, kommer veldig fort over 100 000kr En bil til £100 har neppe så stor motor og egenvekt at det blir sekssifrede summer i engangsavgift, i alle fall ikke etter at det er trukket fra et betydelig bruksfradrag (pga høy alder) på denne avgiften. Trådstarter; jeg sliter litt med å se poenget i å kjøpe bil i England for så å sette den igjen i Danmark, med mindre du har gratis parkering hos noen du kjenner der, og kommer til å vende tilbake dit ofte for å faktisk bruke bilen. Dessuten fins det vel mengder av norske bruktbiler å få kjøpt til "vrakpant-pris", altså 1500 kr (tilsv. £170).. Kan man finne slike "vrakpant-pris"-biler på finn.no? Eller vet du om noen andre steder? Grunnen til at jeg vil ha en billig drittbil for å si det sånt, er egentlig bare for moro skyld og siden jeg sannsynligvis reiser til USA til sommeren/høsten Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Tja, hva er poenget? De fleste slike er vrak og er bilen brukbar er den verd mer enn vrakpanten. 1 Lenke til kommentar
Blablablabla Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Med mindre det er veteran... Engangsavgift på 4 686 kr + moms av kjøpsprisen. Lenke til kommentar
Cektop Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Skal du til USA, så burde du heller kjøpe en billig bil der (mere morro for norske krona). Da mener jeg en gammel amerikaner med 3,5 liters motor Lenke til kommentar
krabbesmør Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Skal du til USA, så burde du heller kjøpe en billig bil der (mere morro for norske krona). Da mener jeg en gammel amerikaner med 3,5 liters motor Ingen dum ide, ingen dum ide. Satser på det! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå