Brad Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hei. Tenkte jeg måtte til å trene litt, for å bygge meg opp en sterkere kropp. Kan begynne med meg selv. Er 16 år, veier 64 kg og er 180 cm lang. Jeg er nok så tynn, men har også markerte muskler. Er veldig interessert i å få en sterkere of finere overkropp, men beina må jo også trenes. Ukeplanen min ser sånn ut: Mandag - FRI Tirsdag - FRI Onsdag - Fotballtrening Torsdag - Fotballtrening/FRI Fredag - FRI Lørdag - FRI Søndag - Fotballkamp/trening Det er altså 4 - 5 dager som er ledig for trening. Men mer enn 3 økter i uka vet jeg ikke om jeg har ork eller motivasjon til. Regner selvfølgelig ikke å gjøre drastiske endringer. Men å gå opp 5 - 10 kilo til sommere, og få litt større synlige muskler. Er vell mulig det? Kjøper meg treningskort på treningstudioet som ligger 3 minutter unna. Noen som vil hjelpe meg litt her? Er ny innenfor dette. Skal jeg trene styrke eller muskelmasse? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Som nybegynner vil du øke styrke og muskelmasse hva enn du gjør. Prøv ut et 5x5 program Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Og husk teknikk uansett hva du velger! Ikke stå der med alt for tunge hantler og veiv rundt sånn som resten av fjortissene som kommer to ganger i uka for å pumpe bicepsen sin Lenke til kommentar
Brad Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Nei, var derfor jeg tenkte jeg skulle høre ut litt før jeg begynner. Noen som har et 5x5 program som ikke er så vanskelig å følge? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Stronglifts 5x5, Mao 5x5, Madcow 5x5.. Bare et av de få av et hundre. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Hva med å heller starte på et nybegynner program som også har med teknikk trening? Da tenker jeg på MyRevolution sitt. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Et program er ikke absolutt nødvendig, men kan være en fordel i begynnelsen for å skaffe et visst grunnlag. Begynn på treningssenter og klikk på denne linken http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/. Sabla mange bra øvelser. Husk å spis mye proteinrik mat, og ikke tren samme muskelgruppe 2 dager etter hverandre. Ingen vits for meg å sitte her og utdype noe mer om det, resten kan du finne på google, eller å lese litt mer på forumet Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå