Gå til innhold

Nybegynner, 16 år - Muskelmasse eller Styrke?

Brad

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte jeg måtte til å trene litt, for å bygge meg opp en sterkere kropp.

Kan begynne med meg selv. Er 16 år, veier 64 kg og er 180 cm lang. Jeg er nok så tynn, men har også markerte muskler.

Er veldig interessert i å få en sterkere of finere overkropp, men beina må jo også trenes.

Ukeplanen min ser sånn ut:

Mandag - FRI

Tirsdag - FRI

Onsdag - Fotballtrening

Torsdag - Fotballtrening/FRI

Fredag - FRI

Lørdag - FRI

Søndag - Fotballkamp/trening

Det er altså 4 - 5 dager som er ledig for trening. Men mer enn 3 økter i uka vet jeg ikke om jeg har ork eller motivasjon til.

Regner selvfølgelig ikke å gjøre drastiske endringer. Men å gå opp 5 - 10 kilo til sommere, og få litt større synlige muskler. Er vell mulig det?

Kjøper meg treningskort på treningstudioet som ligger 3 minutter unna.

Noen som vil hjelpe meg litt her? Er ny innenfor dette. Skal jeg trene styrke eller muskelmasse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et program er ikke absolutt nødvendig, men kan være en fordel i begynnelsen for å skaffe et visst grunnlag. Begynn på treningssenter og klikk på denne linken http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/. Sabla mange bra øvelser. Husk å spis mye proteinrik mat, og ikke tren samme muskelgruppe 2 dager etter hverandre. Ingen vits for meg å sitte her og utdype noe mer om det, resten kan du finne på google, eller å lese litt mer på forumet :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...