Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ingenting jeg kan gjøre for å bli høyere?

Gjest Lavgutt

Anbefalte innlegg

Gjest Lavgutt

Hei, siden jeg starte i 1 klasse så startet jeg å vokse like fort som mine klassekamerater.

Akkurat nå så er jeg 161 og er 16 år gammel. Og det ødelegger for selvilitten min at jeg er MYE lavere enn andre gutter. Er det fordi jeg spiser lite? jeg veier jo bare 40 kilo og er ganske tynn også. Har heller ingen sykdommer, det er også veldig kjipt at jenter på min alder ikke blir intressert i meg, bare jenter som er 13-14år gamle. Så spørsmålet mitt er

er det noe jeg kan gjøre for å bli høyere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Lavgutt

Nei jeg har ikke noen sykdommer eller syndromer, det eneste jeg kan si er at jeg er høyere enn både moren min og faren min. Må nevne at dem er født i et Asiatisk land

Lenke til kommentar

Det er mulig å strekke ut knerne i en operasjon. Tror dog ikke du kan gjøre dette i Norge?

Tror også man kan bruke hormonpiller, men du er kanskje litt sent ute? Konsulter dette med en lege og psykolog, og få det igang med en gang. Viktig at du åpner deg opp for de og forteller alt, om hvordan dette "ødelegger deg". Legg gjerne på litt.

Lenke til kommentar

Du er jo asiatisk, de er et lavt folkeslag. Heller bare være stolt av å være en god representant for rasen din. Jenters smak modnes over tid. Du kan jo begynne å bygge muskler? Mange lave folk kompenserer med det for å hevde seg. Det ville nok uansett vært "verre" å være 1.61 som etnisk nordmann enn som asiater, når en først er lav.

Og strekking av knær, hormonkurer o.l må du nok utenlands for å få, siden høyden verken er et resultat av et syndrom eller annen fysisk skavank. Dette er riktignok bare synsing, siden jeg ikke har peiling.

Lenke til kommentar

Har du tatt rønkenbilder av hånden din? Jeg gjorde dette da jeg var 13 år og 1.40 cm. Jeg fikk vite at jeg skulle bli 1.68-1.75 cm, og er på god vei til det. Se om du kan gjøre det, da får du en liten pekepinne på hva du kommer til og bli, det kan jo forhåpentligvis roe deg litt ned.

Lenke til kommentar

I oppveksten var jeg blant de som begynte å vokse i høyden tidlig, og var over "gjennomsnittet". Endte på 182 da jeg var rundt 16, i slutten av ungdomsskolen.

En barndomskamerat var hele tiden et godt hode lavere enn meg, helt til han i sommerferien før videregående plutselig skjøt fart. Han endte til slutt på 193.

Så du har fortsatt gode muligheter for å legge på noen cm.

Nevnte kamerat hadde faktisk i ung alder målt et visst bein i hånda, og gikk tidlig rundt og sa at han kom til å bli 193 cm. Rimelig treffsikkert.

Lenke til kommentar

Det de gjør for å avgjøre hvor høy en kommer til å bli er å ta røntgen av hånden din, for og så se på hvor modent skjelettet er. Har gjort det selv, men kan ikke kommentere på hvor nøyaktig det er da resultatet mitt var noe vi fort fant ut at skulle forandres på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...